Προβολές ταινιών σε όλη τη χώρα, αναλυτικό πρόγραμμα 23-25/03

Με βασική θεματική τον πόλεμο (και όχι μόνο), στέκια, καταλήψεις και κοινωνικοί χώροι σε όλη τη χώρα διοργανώνουν προβολές ταινιών του κλασικού πλέον, αλλά και του σύγχρονου κινηματογράφου. Ταινίες οι οποίες ξεχώρισαν και χαράχτηκαν στη μνήμη μας για τους δικούς της λόγους η καθεμιά.

Τετάρτη 23/3: Κατάληψη Ευαγγελισμού (Ηράκλειο) στις 20:00, Στάχτες και Διαμάντια (1956), Πολιτικός χώρος Ηλέκτρα Αποστόλου (Αθήνα) στις 20:00, Mustang (2015), Κατάληψη Ντουγρού (Λάρισα) στις 20:00, Tangerines (2013), Μπερντές, Αυτοδιαχειριζόμενος κοινωνικός χώρος (Αθήνα), στις 20:30, Quo Vadis, Aida? (2020), Αυτοδιαχειριζόμενος χώρος Ανατόπια (Πάτρα) στις 20:30, My dinner with Andre (1981)

Πέμπτη 24/3: Σχολή Θετικών Επιστημών (ΣΘΕ στο ΑΠΘ) ΣΤΙς 19:30, Hunger (2008), Κοινωνικό Κέντρο Ovradera (Θεσσαλονίκη) στις 20:00, La battaglia di Algeri (1966),  στέκι π χώρος κινημάτων, αλληλεγγύης και πολιτισμού (Αθήνα) στις 20:30, Ο Μεγάλος Δικτάτωρ (1940)

Παρασκευή 25/3: Κατειλημμένο Κοινωνικό Κέντρο “Ζιζάνια” (Αθήνα) στις 21:00, White God (2014)


Τετάρτη 23/3

23/3 – Στάχτες και διαμάντια (1956)

Κατάληψη Ευαγγελισμού-Θεοτοκοπούλου 18


ΣΙΝΕΜΑ στον Πολιτικό Χώρο «Ηλέκτρα Αποστόλου»

ΤΕΤΑΡΤΗ 23 Μάρτη στις 20:00 – προβολή της τούρκικης ταινίας του 2015 ”Mustang” – «Οι ατίθασες»

Πολιτικός Χώρος «Ηλέκτρα Αποστόλου»

Ιωάννου Σούτσου & Κάλβου | Γκύζη

πρόσβαση με

λεωφορεία: Α7, Β5 (στάση Παναθήναια) / 046 (στάση Βαλτινών)

τρόλεϋ: 18, 19, 19Β (στάση Παναθήναια)

Πολιτικός Χώρος «Ηλέκτρα Αποστόλου»


Προβολή ταινίας “TANGERINES” την Τετάρτη στις 20:00 στην κατάληψη Ντουγρού

Περιγραφή:

Φθινόπωρο στη δεκαετία του 1990 σε ένα χωριό της Εσθονίας στην Αμπχαζία. Δασοσκεπείς λόφοι, η θάλασσα, οπωρώνες από μανταρίνια. Ο πόλεμος της Αμπχαζίας στη Γεωργία έχει ξεσπάσει. Δύο χωρικοί ένας γέρος ο Ivo και ο γείτονάς του ο Markus είναι οι μόνοι που δεν έφυγαν.Ο Markus θέλει να μαζέψει τα μανταρίνια απο την φυτεία του, αν και ο Ivo είναι αντίθετος στο να το κάνουν στη διάρκεια του πολέμου. Καθώς ο πόλεμος ξεσπάει μπροστά στα μάτια τους, ο Ivo βρίσκει έναν επιζώντα πληγωμένο Καυκάσιο τον Ahmed στο πεδίο της μάχης. Παρά τον κίνδυνο, ο Ivo τον παίρνει στο σπίτι του. Όταν ο Markus, πάει να θάψει τους νεκρούς Γεωργιανούς, βρίσκει ακόμα έναν επιζώντα. Οι δύο φίλοι πρέπει τώρα να επιλύσουν το δικό τους πόλεμο κάτω από τη στέγη τους με εχθρούς και από τις δύο πλευρές.

Κατάληψη Ντουγρού


Η Αυτόνομη Συνέλευση Ζωγράφου (ΑΣΖ), προβάλλει την Τετάρτη 23/03 στις 20:30 την αντιπολεμική ταινία Quo Vadis, Aida?, στον αυτοδιαχειριζόμενο κοινωνικό χώρο “Μπερντές”.

Σύνοψη: Βοσνία, Ιούλιος 1995. Η Aida είναι μεταφράστρια του ΟΗΕ στη Σρεμπρένιτσα. Όταν ο σερβικός στρατός καταλαμβάνει την πόλη, η οικογένειά της είναι μεταξύ των χιλιάδων πολιτών που αναζητούν καταφύγιο στο στρατόπεδο των Ηνωμένων Εθνών. Η Aida έχει πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες. Γνωρίζει τι θα συμβεί. Πρέπει να μεταφράσει τι προβλέπεται για την οικογένειά της – διάσωση ή θάνατος;

*Θα ακολουθήσει μπαρ οικ. ενίσχυσης του χώρου.

Αυτόνομη Συνέλευση Ζωγράφου

 

 


στον αυτοδιαχειριζόμενο χώρο ΑΝΑΤόΠΙΑ από την provolara movies experiment


ΠΕΜΠΤΗ 24/3

Προβολή ταινίας Φούστα Καπέλο

Προβολή ταινίας (η αίθουσα προβολής θα κολληθεί στις εισόδους της ΣΘΕ)

TW: βία, ζητήματα υγείας και υγιεινής (αίμα, περιττώματα κ.α.)

Περιγραφή ταινίας: Το 1981, στις βρετανικές φυλακές Μέιζ, μια ομάδα κρατουμένων του IRA προβαίνει σε “διαδηλώσεις της κουβέρτας” και άλλες μορφές αγώνα, διεκδικώντας τα στοιχειώδη δικαιώματά της. Βλέποντας ότι οι Άγγλοι δεν υποχωρούν, ο Μπόμπι Σαντς ηγείται μιας απεργίας πείνας.

Κατά τη διάρκεια της προβολής θα υπάρχουν μπύρες και θα ακολουθήσει μπαρ.

Σεξιστικές, ρατσιστικές, ομοφοβικές, τρανσοφοβικές, χονδροφοβικές και λοιπές
συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές.

 


Προβολή ταινίας στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera (Επισκόπου Αμβροσίου 3 – περιοχή Αντιγονιδών)

“La battaglia di Algeri” (1966) του Gillo Pontecorvo, διάρκεια: 121′

Η επανάσταση και ο πόλεμος στην Αλγερία (1954-1962) απέναντι στη γαλλική αποικιοκρατία, μέσα από τα μάτια του Τζίλο Ποντεκόρβο.

Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, γυρισμένη σαν ντοκιμαντέρ στον πραγματικό χώρο στον οποίο διαδραματίστηκαν τα γεγονότα που αφηγείται, τέσσερα μόλις χρόνια μετά το τέλος τους. Αξιοποιώντας ερασιτέχνες ηθοποιούς και τους ίδιους τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην επανάσταση, απεικονίζει τις διώξεις, τα βασανιστήρια και τις συλλήψεις στις δαιδαλώδεις φτωχογειτονιές της Κάσμπα, κάστρο του Eθνικοαπελευθερωτικού Μετώπου FLN στην πρωτεύουσα Αλγέρι, και αναδεικνύει με πρωτότυπο τρόπο την αντίσταση και την αποφασιστικότητά των αγωνιζόμενων, και τη συμμετοχή των γυναικών στον αγώνα.

Η “Μάχη του Αλγερίου” ήταν απαγορευμένη στη Γαλλία μέχρι το 1971, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τώρα, σε μια εποχή που το ελληνικό κράτος συμμετέχει ενεργά ή συνδράμει σε πολεμικές αποστολές και ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις (πέρα από την πρόσφατη αποστολή πολεμικού υλικού στην Ουκρανία, είναι χαρακτηριστική η συμμετοχή του σε -υπό γαλλική διοίκηση- πολεμικές επιχειρήσεις στο Σαχέλ) που στοχεύουν στην εκμετάλλευση των εκάστοτε τόπων και πληθυσμών, χωρίς να παραγνωρίζουμε βέβαια τα όρια και τις προβληματικές των εθνικοαπελευθερωτικών αγώνων.

*Στον χώρο θα λειτουργεί μπαρ, δανειστική βιβλιοθήκη και κινηματικό βιβλιοπωλείο

Κοινωνικό Κέντρο Ovradera


ΣινεΠ – Ο Μεγας Δικτάτωρ

Συνεχίζουμε το αντιπολεμικό αφιέρωμα μας με μια ταινια που από ιστορικής πλευράς είναι εξαιρετικά σημαντική. Ο Chaplin αισθανόμενος την ανάγκη να γυρίσει ένα φιλμ το οποίο θα καυτηριάζει τις ναζιστικές ιδέες και τις ασαφείς -ως εκείνη την χρονική στιγμή- προθέσεις του παρανοϊκού γερμανού δικτάτορα, αποδεικνύει ότι διέθετε μία τρομακτική οξυδέρκεια, που τον βοήθησε να ερμηνεύσει τις τρέχουσες ιστορικές παραμέτρους, πριν ακόμη η φρίκη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ξεδιπλωθεί στα μάτια του.
Αν σκεφτεί κανείς ότι ο Chaplin ξεκίνησε τις προετοιμασίες των γυρισμάτων το 1937 όταν ο Χίτλερ δεν είχε καν εισβάλλει στην Πολωνία .Ολα αυτά του έδωσαν την ιδέα να κατασκευάσει μία ταινία αντιθέσεων. Μία κωμωδία που θα έλεγε τα πιο σοβαρά πράγματα. Μία σάτιρα φαντασίας που η πραγματικότητα θα την ξεπερνούσε σε υπερβολή.
Ο Τσάπλιν όμως δεν σταματά εδώ. Δεν του αρκεί να δείξει απλώς ότι γεννιέται μία μαύρη σελίδα στην ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από το φασισμό. Είναι καλλιτέχνης και θα παρέμβει. Με έναν 6λεπτο αριστουργηματικό αντιρατσιστικό λόγο, που αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα φινάλε στο σινεμά, θα πάρει το μικρόφωνο και θα καλέσει τους ανθρώπους να ξυπνήσουν και να μην ακολουθούν το μίσος, αλλά την αγάπη. Ο Τσάπλιν μάς απευθύνει την προσωπική του έκκληση. Και τη βεβαιότητα ότι η κωμωδία μπορεί να πει τα πιο σοβαρά πράγματα. Κι ότι η καλοσύνη θα νικήσει.
Πάντα τηρώντας τα μέτρα προστασίας υγείας , εχουμε δανειστικη βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη , χαριστικό παζάρι , παγκο ΒΙΟΜΕ κ.α.Συλλέγουμε πρώτες υλες και τρόφιμα για την συλλογική κουζίνα El Chef.


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/3

21:00 Προβολή της ταινίας “White God”: Ο πατέρας της δεκατριάχρονης Λίλυ δεν συμπαθεί τον σκύλο της, Χάγκεν, και τον εγκαταλείπει στη μέση του δρόμου. Ο Χάγκεν, όμως, αποφασισμένος να επιστρέψει, ξεκινά για να τη βρει μαζί με άλλα 250 σκυλιά. Ο “Λευκός Θεός” προσφέρει μια σκοτεινή ματιά στον τρόπο που οι άνθρωποι ασκούν εξουσία.

FRIDAY

21:00 Film Screening “White God”: Thirteen-year-old Lili’s father does not like her dog, Hagen, and abandons him on a road. But Hagen is determined to return to Lili and sets out to find her, along with 250 other dogs. White God offers a dark -very dark – take on the way humans exert authority.

Κατειλημμένο Κοινωνικό Κέντρο “Ζιζάνια”

Μοιραστείτε το άρθρο