Τα Εξάρχεια δεν θα γίνουν ένα απέραντο διασκεδαστήριο – αντιεμπορευματική κινητοποίηση, Παρασκευή 19/6 στις 21:00, Βαλτετσίου και Ζωοδόχου πηγής

Η συγκεκριμένη τοποθεσία δεν επιλέχθηκε τυχαία καθώς αποτελεί (και) αυτή ένα από τα πολλά σημεία των Εξαρχείων που συμπυκνώνουν την όλο και αυξανόμενη εμπορευματοποίση της γειτονιάς, όπου οι χώροι κατανάλωσης καταλαμβάνουν τον ένα πεζόδρομο μετά τον άλλον, επιτρέποντας την ύπαρξή μας σε αυτούς μόνο μέσω της οδού της κατανάλωσης. Νέα μαγαζιά ή και παλιά τα οποία εξευγενίζονται, λειτουργούν με γνώμονα την κερδοφορία, την εξυπηρέτηση των τουριστών & των καταναλωτών έτσι ώστε οι θαμώνες και οι κάτοικοι της γειτονιάς να χάνουμε κάθε σπιθαμή δημόσιου χώρου.

Διάβασε περισσότερα

Παρουσίαση/συζήτηση του Σωματείου Ενοικιαστών Αθήνας, Τετάρτη 17/6 στις 19:00 στην πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως στο Περιστέρι

ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΦΘΗΝΟ ΣΠΙΤΙ; Σε απειλεί ο ιδιοκτήτης ότι θα διπλασιάσει το νοίκι; Δίνεις το μισό μισθό σου για τη στέγαση; Δεν ξέρεις ποιες απ’ τις ζημιές πληρώνεις εσύ ή ο σπιτονοικοκύρης;
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ σε ανοιχτή συνέλευση γειτονιάς στο θεατράκι της πλ. Εθνικής Αντιστάσεως (Αιόλου και Τραπεζούντος) για να οργανωθούμε ενάντια στους εκβιασμούς των ιδιοκτητών και τα πανάκριβα ενοίκια.

Διάβασε περισσότερα

ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ – Συγκέντρωση έξω από τη συνεδρίαση για το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγράμμα Αττικής, Τετάρτη 17/6

Ως Κοινότητα Κατειλημμένων Προσφυγικών καλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τον χώρο συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΠΕΠ Αττικής 2021-2027 (στο θέατρο Ακροπόλ) στις 10:00, της επιτροπής που έχει θεσμοθετηθεί για να διαχειρίζεται όλες τις αποφάσεις κατανομής και απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων και έχει ήδη εγκρίνει την πρόταση «ανάπλασης» των Προσφυγικών. Μία επιτροπή που χρησιμοποιείται ως άλλοθι διαβούλευσης για όλα τα μεγάλα έργα που επηρεάζουν τις ζωές μας.
Διεκδικούμε την άμεση αποσύνδεση των Προσφυγικών από το ΠΕΠ Αττικής 2021-2027. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

Διάβασε περισσότερα

Διήμερο επανοικειοποίησης πλατείας Όλγας, Σάββατο 13 και Κυριακή 14/6

Τα τελευταία χρόνια στην Πάτρα, έχουν αρχίσει έργα ανάπλασης της άνω και κάτω πόλης αλλά και σε κομβικά σημεία ενδιαφέροντος που λειτουργούν ως δορυφόροι του κέντρου. Αυτές οι παρεμβάσεις αφορούν τον δημόσιο χώρο σε διάφορα επίπεδα όπως πεζοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, πλατείες, χώροι πράσινου αλλά και κατανάλωσης. Θέλοντας να εξετάσουμε κριτικά τις
συγκεκριμένες κινήσεις από πλευράς κράτους και δήμου εντοπίζουμε ορισμένα πρακτικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν σε επίπεδο υποδομών, αλλά ταυτόχρονα αντιλαμβανόμαστε πως με πρόφαση τις αναπλάσεις εξυπηρετούνται τα συμφέροντα του καπιταλισμού ( άνοιγμα πολυεθνικών, επέκταση μικρομάγαζων, προσέλκυση τουριστών, δημιουργία κέντρου ως πεδίο κατανάλωσης).

Διάβασε περισσότερα

Συγκέντρωση για το Βελισσάριο στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων, Τετάρτη 10/6 στις 18:30

Ο Δήμαρχος Ιωαννιτών, οι Δημοτικές αρχές και το Δημοτικό συμβούλιο, παίζουν και πάλι…τώρα…το 2026, πολύ καλά το ρόλο τους, ως Πόντιος Πιλάτος, στο παιχνίδι της οικοπεδοποίησης που προωθεί Κυβέρνηση και Στρατός, για το πρώην στρατόπεδο Βελισσάριου. Όπως έκαναν οι άλλοτε Δημοτικές αρχές, για το Ξενία, την Πλατεία και την Όαση, διευκολύνοντας τους επενδυτές και διαλύοντας τον τόπο. Το ίδιο πράττουν και για το Βελισσάριο. Σε μια πόλη όπου έχει πνιγεί στα αυτοκίνητα και υποφέρει από την έλλειψη πάρκων και ανοιχτών χώρων.

Διάβασε περισσότερα

Ανοιχτή επιστολή της Ένωσης Ενοικιαστ(ρι)ών προς τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την κοινωνική κατοικία

Μετά τη δημοσιοποίηση των θέσεων και αιτημάτων μας προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στείλαμε σήμερα ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιο Αγγελούδη, με κοινοποίηση στους αρμόδιους αντιδημάρχους.
Με την επιστολή ζητάμε τη θεσμοθέτηση σταθερής ετήσιας δαπάνης για την κοινωνική κατοικία, που να αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 2% του ετήσιου δημοτικού προϋπολογισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Διάβασε περισσότερα

Πικ-νικ… σα να υπήρχε μητροπολιτικό πάρκο στη ΔΕΘ, Κυριακή 7/6

Συνεχίζοντας τον αγώνα για ένα πραγματικό μητροπολιτικό πάρκο, η Οργανωτική Επιτροπή Δημοψηφίσματος για τη ΔΕΘ καλεί τους πολίτες την Κυριακή 7 Ιουνίου, στις 5 το απόγευμα, σε ένα ανοιχτό, συμμετοχικό πικ νικ στο πάρκο της ΧΑΝΘ, απέναντι από τη ΔΕΘ. Σε μια συμβολική δράση που μετατρέπει για λίγες ώρες έναν δημόσιο χώρο σε εικόνα του μέλλοντος που διεκδικούμε.

Διάβασε περισσότερα

Ένωση Ενοικιαστ(ρι)ών Θεσσαλονίκης: Θέσεις και αιτήματα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ως σωματείο επιδιώκουμε να μετατοπίσουμε τον ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από παθητικό διαχειριστή της στεγαστικής κρίσης σε ενεργό φορέα κοινωνικής πολιτικής. Θέλουμε να διεκδικήσουμε μια τοπική πολιτική, όπου οι πόροι, η εργασία, η αστική γη και τα οικιστικά ακίνητα θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες και όχι αποκλειστικά τις επιταγές των δρώντων που προσβλέπουν στο κέρδος. Το σωματείο μας αφενός διεκδικεί οι φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να εφαρμόσουν όσα μέτρα μπορούν στο πλαίσιο των υφιστάμενων αρμοδιοτήτων τους προς όφελος των ενοικιαστριών και αφετέρου διεκδικεί τη διεύρυνση αυτών των περιορισμένων αρμοδιοτήτων προς μια ενεργητική κοινωνική πολιτική κατοικίας.

Διάβασε περισσότερα

Προβολή-συζήτηση για τους αγώνες στέγης σε Ισπανία και Ελλάδα, Παρασκευή 29/5 στις 20:00 στο πάρκο Ειρήνης στη Ζωγράφου

Με αφορμή, και όχι αφετηρία, τις πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης για νέα επιθετικά μέτρα στη μάχη των πλειστηριασμών σας καλούμε σε μία ακόμα ενδιαφέρουσα προβολή/συζήτηση στο πάντοτε φιλόξενο παρκάκι Ειρήνης στου Ζωγράφου με τίτλο « Ζωές στο περιθώριο: Η κατοικία σε κρίση, οι γειτονιές μας στον αγώνα».
Θα προβληθεί η ταινία «En los márgenes (2022)» και θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα την μεταφορά εμπειριών και διδαγμάτων από τη δράση των κινημάτων στέγης σε Ελλάδα και Ισπανία.

Διάβασε περισσότερα

Εκδήλωση και συζήτηση με την Ένωση ενοικιαστών/τριών Θεσσαλονίκης, Πέμπτη 28/5 στις 19:00 στον Ε.Κ.Χ. Σχολείο

Την Πέμπτη 28/5 βρισκόμαστε με την Ένωση Ενοικιαστών/τριών στον Ελεύθερο Κοινωνικό Χώρο Σχολείο για να συζητήσουμε για τις γειτονιές μας, το στεγαστικό και τις βιωμένες προεκτάσεις του στο σήμερα. Η κατάσταση λίγο-πολύ γνωστή : ακρίβεια σε νοίκια και λογαριασμούς, εξευγενισμός των γειτονιών μας, σμίκρυνση του δημόσιου πεδίου. Πώς απαντάμε με συλλογικές πρακτικές σε ένα ζήτημα που τίθεται τόσο επιτακτικά ως κάτι ιδιωτικό; Πώς έχουν δράσει τα κοινωνικά κινήματα για να βγάλουν τον κόσμο από τα σπίτια του (ή να τον βάλουν σε σπίτια); Τι έχει καταφέρει η Ένωση Ενοικιαστών/τριών στη Θεσσαλονίκη και ποιές είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει;

Διάβασε περισσότερα