Σε φοιτητικό αποκλεισμό το ΑΠΘ
και πανεκπαιδευτική κινητοποίηση
Πέμπτη 15/4

Νέο κύμα κινητοποιήσεων αντίστασης και αγώνα ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοϊδη την Πέμπτη, στο γνωστό ραντεβού του νέου φοιτητικού κινήματος, ιδιαίτερα στην Θεσσαλονίκη με τις κατειλημμένες σχολές και το επανοικειοποιημένο ΑΠΘ, που έχει αποκλειστεί από τους φοιτητ(ρι)ές.  Πλήθος φοιτητικών συλλόγων, καταλήψεων, εκπαιδευτικών και μαθητών καλούν σε έμπρακτη αντίσταση ενάντια στη πολύπλευρη επίθεση στη παιδεία, την καταστολή, την αστυνομοκρατία και φυσικά την πανεπιστημιακή αστυνομία που ο υπουργός ΠροΠο έχει εξαγγείλλει για 15/4.  Πανεκπαιδευτική απόγευμα Τετάρτης στην Αθήνα.


Θεσσαλονίκη : Προσυγκέντρωση 11πμ Πανεπιστήμια,  1μμ, Άγαλμα Βενιζέλου

Αθήνα : 1μμ, Προπύλαια

Πάτρα : 6μμ, Πλ. Γεωργίου

Λάρισα : 1μμ, Πλ. Ταχυδρομείου

Βόλος : 1μμ, Θόλος

Ξάνθη : 1μμ, Προκατ

Χανιά : 1μμ, Πλ. Αγοράς

Γιάννενα : 12πμ, Περιφέρεια


ΚΑΛΕΣΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ – ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της κατειλλημένης Πρυτανείας Α.Π.Θ.

Μετά την εκκένωση της πρυτανείας στις 11/3 παρά την πολιτική μας απόφαση να αποχωρήσουμε

εκείνη την μέρα, επιλέγουμε σήμερα να ξανακαταλάβουμε το κτήριο της πρυτανείας. Η κίνησή μας αυτή εντάσσεται στα πλαίσια της συνέχισης του αγώνα ενάντια στον νόμο κ-χ και θεωρούμε ότι αποτελεί μια κομβική κίνηση που αρμόζει στην τρέχουσα συγκυρία. Η προηγούμενή μας επιλογή, να αποχωρήσουμε και η τωρινή μας απόφαση, να μπούμε στην πρυτανεία, δεν καθορίζονται από τις κινήσεις του κατασταλτικού μηχανισμού. Εν όψη του ραντεβού της 15 Απρίλη που έδωσε το κράτος, επιδιώκουμε όσο το δυνατόν περισσότερες σχολές και κτήρια εντός του πανεπιστημίου να είναι υπό κατάληψη, προκείμενου το κατειλημμένο κάμπους να αποτελέσει ανάχωμα σε οποιαδήποτε σκέψη για εισβολή αστυνομικών δυνάμεων. Θεωρούμε, όπως έδειξε και η πρότερη εμπειρία, ότι η ύπαρξη της κατειλημμένης πρυτανείας ως κέντρο αγώνα τροφοδοτεί και μαζικοποιεί τους φοιτητικούς συλλόγους δημιουργώντας μια δυναμική σχέση. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα σε άτομα τα οποία δεν ανήκουν σε κάποιο φοιτητικό σύλλογο, ή ανήκουν σε κάποιο που δεν τους εκφράζει η απόφαση που έχει πάρει, να συμμετέχουν ενεργά στον αγώνα για την κατάργηση του νόμου κ-χ. Επιπλέον, δημιουργεί το έδαφος προκειμένου υποκείμενα με διαφορετικές αφετηρίες να συναντηθούν και να αγωνιστούν συλλογικά, ενώ ταυτόχρονα ασκεί μια άμεση πολιτική πίεση, όπως έχουν παραδεχτεί και οι ίδιοι φορείς, λόγω της διακοπής των διοικητικών λειτουργιών.

Αναφορικά με τις κατηγορίες περί “ανομίας” και “παραβατικότητας” που δεχόμαστε εξαιτίας

της κίνησης μας για κατάληψη της πρυτανείας, καθώς και με όσους επιχειρούν να μας χλευάσουν και να μας παρουσιάσουν ως μια μειοψηφία, δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι ο αγώνας μας είναι δίκαιος και τα προτάγματα μας για κατάργηση του νόμου – έκτρωμα αδιαπραγμάτευτα. Οι έννοιες “δίκαιο” και “έννομο” δεν είναι έννοιες σύμφυτες για εμάς και δε θα πάψουμε να αγωνιζόμαστε όση λασπολογία και εαν δεχόμαστε από τα καθεστωτικά ΜΜΕ, όσο και να έχουμε απέναντι μας μπάτσους, σύγκλητο-πρυτάνεις και κράτος.

Στις 11/2 ψηφίστηκε ο νόμος Κεραμέως- Χρυσοχοΐδη ο οποίος περιλαμβάνει τις διαγραφές φοιτητών μετά τα Ν+Ν/2, ένα μέτρο που έρχεται να διαγράψει όσες-ους φοιτητ(ρι)ές που είτε για λόγους εργασίας είτε για άλλους λόγος καθυστερούν να πάρουν πτυχίο. Σε συνδυασμό με την ελάχιστη βάση εισαγωγής οξύνει ακραία τους ταξικούς φραγμούς, καθώς πετάει έξω από το πανεπιστήμιο όσους-ες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα είτε να κάνουν φροντιστήρια για να ανταπεξελθουν στις πανελλήνιες είτε να πληρώνουν δίδακτρα. Για να μπορέσει να εφαρμοστεί ο παραπάνω σχεδιασμός, οργανώθηκε η παρουσία ειδικού αστυνομικού σώματος στα πανεπιστήμια. Σε συνδυασμό με αποκλεισμό εισόδων με έλεγχο (κάμερες, face control) δημιουργεί ένα περιβάλλον πειθάρχησης και “ασφάλειας”, για να προασπίζονται τα συμφέροντα των επιχειρήσεων, στρατού και αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια. Ενώ ταυτόχρονα ο νόμος προβλέπει την θέσπιση πειθαρχικων συμβουλίων, μιας επιτροπής καθηγητ(ρι)ών που μπορεί να επιβάλλει ποινές μέχρι και διαγραφής από την σχολή για όποια-ον αποκλίνει με οποιοδήποτε τρόπο, από το να αντιγράψει μέχρι και το να κάνει κατάληψη.

Παρ’ όλα αυτά αναγνωρίζουμε ότι δεν αρκεί ο αγώνας ενάντια στον νόμο. Αυτό αποτελεί συνέπεια ευρύτερων πολιτικών που εφαρμόζονται στην κοινωνία όπως η κρατική διαχείριση του κορονοϊού και η διάλυση του ΕΣΥ, η πολιτική της τηλεκπαίδευσης και της τηλεργασίας, το νέο μοντέλο ευέλικτου-αναλώσιμου εργαζόμενου που θέλουν, η υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, η καταστολή κάθε ριζοσπαστικής φωνής και η περιφρούρηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Βιώνουμε δηλαδή την πολιτική επιλογή να μπαίνει σε προτεραιότητα η ενίσχυση στρατού, αστυνομίας και επιχειρήσεων και όχι των κοινωνικών μας αναγκών, αποδεικνύοντας πως η πανδημία αποτέλεσε άλλη μία χρυσή ευκαιρία για κράτος και κεφαλαίο.

Γι’ αυτό το λόγο, καλούμε σε κοινό αγώνα κάθε φοιτητικό σύλλογο πανελλαδικά, κάθε σχολείο, κάθε σωματείο που παλεύει για την ανατροπή της επίθεσης που δεχόμαστε, διότι απέναντι σε αυτή δεν επιλέγουμε την κάλπη και κάθε μορφής εκπροσώπηση από κάθε λογής καλοθελητές. Αντιλαμβανόμαστε ότι η επίθεση είναι συνολική σε κάθε κοινωνικό πεδίο και κλάδο και για αυτό είναι αναγκαίο να συνδεθούν και οι κατά τόπους αγώνες. Θεωρούμε λοιπόν κομβικό τόσο οι φοιτητικοί σύλλογοι σε όλη την χώρα να διευρύνουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, όσο και οι συμφοιτητές-τριές μας που δεν είναι σε πόλη με φοιτητικό σύλλογο να οργανωθούν στη βάση και να παλέψουν.

Καλούμε τους μαθητές-τριες που εδώ και έναν χρόνο βιώνουν είτε το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης είτε στοιβάζονται χωρίς κανένα υγειονομικό μέτρο στα σχολεία, να οργανωθούν με γενικές συνελεύσεις ενάντια στον νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοϊδη που έρχεται να τους αποκλείσει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να τους κατευθύνει στην τεχνική, βγάζοντας ένα φθηνό και εύκολα εκμεταλλεύσιμο εργατικό δυναμικό χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Πιο συγκεκριμένα, ο τελευταίος νόμος προβλέπει τη μείωση κατά 30% των εισακτέων με σκοπό το ψαλίδισμα των πτυχιούχων στα μέτρα της αγοράς εργασίας.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς που τους χτυπάει εξίσου η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, με το καθεστώς αδιοριστίας, την πρόθεση αξιολόγησης, την επίθεση στα εργασιακά τους δικαιώματα, να κηρύξουν απεργίες και να συνταχθούν στον αγώνα μαζί μας, ανεξάρτητα από το τι θα πουν οι γραφειοκρατικές ηγεσίες.

Καλούμε τους εργαζόμενους/ες που βιώνουν την αβεβαιότητα της επόμενης ημέρας, είτε βρισκόμενοι σε καθεστώς αναστολής είτε στοιβαγμένοι σε χώρους εργασίας χωρίς κανένα μέτρο προστασίας ενόψει της πανδημίας, και βλέποντας την επερχόμενη οικονομική κρίση να έρχεται να συνθλίψει τα υπολείμματα των κεκτημένων τους, να δώσουμε από κοινού τον αγώνα ενάντια σε αυτή την πολιτική που μας τσακίζει τις ζωές.

Προσκαλούμε όλη την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, εργαζόμενους/ες, μαθητές/τριες, άνεργους/ες, μετανάστες/τριες στις εκδηλώσεις και τις συζητήσεις μας και να οργανωθούμε μαζί ενάντια στη βαρβαρότητα που επιβάλλουν στις ζωές μας .

Η καταστολή είναι παντού. Εν μέσω πανδημίας το κράτος δεν κάνει καμία υγειονομική ενέργεια για το κοινό συμφέρον, αλλά την αντιμετωπίζει ως ευκαιρία για να απαντήσει σε όλα τα ανοιχτά ζητήματα με καταστολή. Τα μέτρα “διαχείρισης” όπως lockdown, απαγόρευση συναθροίσεων/κυκλοφορίας, δεν είναι υγειονομικά αλλά υπάρχουν για να κάμψουν κάθε μορφή αντίστασης και να καθιερώνονται νόμοι σαν τους παραπάνω. Έχει εξαγγελθεί από τον Χρυσοχοϊδη ότι στις 15/4 θα εισβάλλει το πρώτο αστυνομικό σώμα στο Α.Π.Θ. Ο χώρος του πανεπιστημίου στον οποίο θα επιτεθεί το κράτος αποτελεί σημείο καταλήψεων και κέντρων αγώνα, όπως και σημείο συνάντησης για όλη την κοινωνία. Σε αυτήν την εξαγγελία θα απαντήσουμε με την παρουσία και την περιφρούρηση του campus από ένστολους κρατικούς δολοφόνους.

Φοιτητικοί σύλλογοι: Αρχιτεκτονικής,  Κινηματογράφου, Χημικού, ΠΤΔΕ, Θεάτρου, ΜΜΕ, Εικαστικού, Πολιτικών επιστημών, Ηλ.Μηχ. ,Μαθηματικού, Φυσικού, Βιολογικού


ΑΘΗΝΑ

Αγαπητοί γονείς όλοι αγαπάμε τα παιδιά μας, ήρθε η ώρα και με πράξεις να το αποδείξουμε. Να στηρίξουμε την ασφαλή λειτουργία των σχολείων , την υγεία των παιδιών μας. Όχι από την ασφάλεια του καναπέ, αλλά όπου χρειαστεί ! Πολλοί αγανακτούμε και ανησυχούμε. Ώρα για δράση λοιπόν. Είμαστε πολλοί !

Η Ατομική και συλλογική μας ευθύνη, είναι η υπεράσπιση της υγείας και της μόρφωσης, απέναντι στα επικοινωνιακά τερτίπια της κυβέρνησης και στα οικονομικά συμφέροντα που υπηρετεί.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :

1)  Εξασφάλιση αποστάσεων στη διάρκεια της διδασκαλίας .Μέχρι 15 μαθητές ανά τμήμα. 

 Αξιοποίηση των αιθουσών των Γυμνασίων για να “σπάσουν” τα τμήματα των Λυκείων.

2) Άμεσα επαναλαμβανόμενα τέστ σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, και αξιοποίηση των υγειονομικών υπηρεσιών .

 Δεν θα γίνουμε “γιατροί” που μας μεταφέρει την ευθύνη της η κυβέρνηση για τα τέστ.

3) Εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών και όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, με άμεση προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες.

4) Εξασφάλιση προσωπικού καθαριότητας σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας των Λυκείων καθώς και υλικών προστασίας, καθαρισμού και απολύμανσης  (μάσκες, γάντια, καθαριστικά κλπ). 

5) Επαναλαμβανόμενη απολύμανση των σχολικών χώρων

Απαιτούμε το αυτονόητο, στις κρίσιμες συνθήκες που βιώνουν τα παιδιά μας δεν μπορεί να μιλάμε για “κανονικότητα”

των διαγωνισμάτων, μόλις επανέλθουν στις τάξεις οι μαθητές

-για προαγωγικές εξετάσεις

-για εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων

-ή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια 

Αναγκαία μέτρα όμως είναι μεταξύ των άλλων :

– Η ενισχυτική διδασκαλία

-η πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών

Δεν ξεχνάμε και την παράδοση 1,5 εκατομμύριο προσωπικών δεδομένων από το Υπουργείο Παιδείας σε ιδιωτική εταιρεία-με την τηλεκπαίδευση-θα επανέλθουμε !

Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας, τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους. Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο- με έκτακτη συνεδρίαση- να πάρει αντίστοιχες πρωτοβουλίες. 

-Αποτελεί πρόκληση για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς στην Πετρούπολη που την τελευταία χρονιά μειώθηκε ο αριθμός των γιατρών στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, που ένα σχολείο παραμένει σε λυόμενα, να εμφανίζονται “αυτάρεσκες” ανακοινώσεις των κυβερνητικών αλλά και τοπικών υπευθύνων.

Καλούμε όλους τους φορείς της εκπαίδευσης Γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές να συντονίσουμε τα επόμενα βήματα μας…

Έχουμε ΦΩΝΗ, έχουμε ΔΥΝΑΜΗ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΑ

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ 

ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

-την Τετάρτη 14 Απρίλη στις 6:30 μμ

-και την Πέμπτη 15 Απρίλη στη 1 μμ 

Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πετρούπολης

Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της εγκληματικής αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.

Η πανδημία συνεχίζει και καλπάζει χωρίς φρένο. Η κυβέρνηση της ΝΔ οδηγείται σε αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες, με τα συνεχή «άνοιξε – κλείσε», με τα lockdown πάνω στα lockdown.

Έναν ολόκληρο χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένει σε καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης. Από τη μια πλευρά τα νοσοκομεία αγκομαχούν, τα κρούσματα, οι διασωληνωμένοι και οι νεκροί αυξάνονται καθημερινά. Από την άλλη πλευρά η πολιτική της κυβέρνησης όλο αυτό το διάστημα είναι ένα τεράστιο ΤΙΠΟΤΑ για τις δημόσιες ανάγκες.

Παρά τα κυβερνητικά ψεύδη, οι προσλήψεις σε γιατρούς και προσωπικό είναι μηδενικές και η ενίσχυση των Δημόσιων Νοσοκομείων σε εξοπλισμό και ΜΕΘ είναι ανύπαρκτη. Ολόκληρες δομές μετατρέπονται σε νοσοκομεία μόνο για τον κορονοϊό, εγκαταλείποντας στην τύχη τους χιλιάδες συνανθρώπους μας που πάσχουν από σοβαρά νοσήματα. Την ίδια ώρα οι κλινικάρχες βρίσκονται σε καθεστώς προκλητικής προστασίας από τη μεριά της κυβέρνησης, για την οποία η ενίσχυση και η θωράκιση της Δημόσιας Υγείας και η επίταξη των ιδιωτικών κλινικών αποτελούν ασύμβατες έννοιες. Ακόμα και το κυβερνητικό σχέδιο των μαζικών εμβολιασμών, που προκλητικά ονομάστηκε «Ελευθερία», τέσσερις μήνες μετά την έναρξή του προχωρά με βασανιστικά αργούς ρυθμούς. Η ανύπαρκτη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ο χλευασμός απέναντι στο αίτημα για αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ, η κάλυψη της ασυδοσίας των εργοδοτών που δεν υποχρεώνονται να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα στους μεγάλους εργασιακούς χώρους, η έλλειψη μέτρων προστασίας στα στρατόπεδα και στους προσφυγικούς καταυλισμούς, η πολιτική επιλογή της διάλυσης του ΕΣΥ, και η εκδικητική συμπεριφορά απέναντι σε γιατρούς της πρώτης γραμμής που αποκαλύπτουν και καταγγέλλουν την πολιτική αυτή, η εγκατάλειψη των δημοσίων αγαθών μας, συνθέτουν το δυστοπικό τοπίο στο οποίο βρίσκεται ο λαός. Μόνη τους έγνοια είναι πώς θα χρηματοδοτήσουν το μεγάλο κεφάλαιο (σε πολλές περιπτώσεις με απευθείας αναθέσεις και με σκανδαλώδεις συμβάσεις) και πώς θα ενισχύσουν οικονομικά τα φιλικά τους ΜΜΕ, αδιαφορώντας και περικόπτοντας τις κρατικές δαπάνες για την κοινωνία.

Η πολιτική της κυβέρνησης εδώ και έναν χρόνο κινείται αταλάντευτα στις ράγες του αντιδραστικού δόγματος της «ατομικής ευθύνης», της καταστολής και αστυνομοκρατίας, ενοχοποιώντας τον λαό και τη νεολαία ακόμα και την αύξηση κρουσμάτων. Πάνω στο έδαφος του σκληρού και παρατεταμένου lockdown επέβαλε τα πιο άγρια αντεργατικά και αντιλαϊκά μέτρα, καταδίκασε το λαό στη φτώχεια και την ανεργία. Τώρα ξανά κλιμακώνει την αντεργατική της επίθεση για λογαριασμό του μεγάλου κεφαλαίου και της ΕΕ. Βάζει στο στόχαστρο το 8ωρο που κατέκτησε η εργατική τάξη με αγώνες και θυσίες, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την οργανωμένη δράση των εργαζομένων. Χτίζει δηλαδή ένα αντιδραστικό καθεστώς για λογαριασμό της εργοδοσίας και του κεφαλαίου, επιδιώκοντας να αφαιρέσει από το λαό και τους εργαζόμενους όλα τα κεκτημένα δικαιώματα. Την ίδια ώρα, διαβλέποντας ότι η πολιτική της φουντώνει τη λαϊκή οργή και αγανάκτηση, σπεύδει όπως – όπως να αναποδογυρίσει το κλίμα και μαζί μ’ αυτό την πραγματικότητα.

Παράλληλα, βιώνουμε ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές!

Μέσα σε αυτό το τοπίο η κυβέρνηση κατέχει περίοπτη θέση – 3η ανάμεσα τις χώρες που κρατούν τα σχολεία μας και τα πανεπιστήμια κλειστά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, δέσμιους στα σκοτάδια της τηλεκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση!

Δημιουργούνται ολοένα και επιδεινώνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Πολλοί μαθητές πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να διενεργήσει πανελλαδικές και προαγωγικές εξετάσεις -με τράπεζα θεμάτων και με το νέο σύστημα εισαγωγής- με τα σχολεία κλειστά εδώ και πέντε μήνες! Ειδικά τα παιδιά από τα φτωχά, λαϊκά στρώματα βρίσκονται αντιμέτωπα με τρομακτική όξυνση των ταξικών φραγμών εξαιτίας της αντικατάστασης της εκπαίδευσης από την τηλεκπαίδευση -με ευθύνη της κυβέρνησης- και με τη συσσώρευση τεράστιων μαθησιακών κενών που αυτή η αντικατάσταση έχει επιφέρει, με χιλιάδες μαθητές/τριες να είναι στην πραγματικότητα απόντες/ουσες. Μεγαλώνει το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά. Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας. Οι επιστημονικές έρευνες και μελέτες, ακόμα και η ίδια η UNICEF, μιλούν για «χαμένη γενιά».

Κι ενώ η κυβέρνηση ασκεί αυτή την πολιτική, αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.).

Αντί το ΥΠΑΙΘ να θέσει ως προτεραιότητα την υποστήριξη των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα (παιδαγωγικό, διδακτικό, ηθικό – ψυχολογικό), έβαλε ως προτεραιότητα τη διεξαγωγή των εξ αποστάσεως διαγωνισμάτων, την υποχρεωτική κατάθεση βαθμολογίας, την αξιολόγηση, την τράπεζα θεμάτων, την υποχρεωτική διεξαγωγή της ψηφοφορίας για τα υπηρεσιακά συμβούλια με ηλεκτρονική κάλπη.

Αντί να λάβει ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, έστειλε  ακατάλληλες μάσκες και  παγουρίνο, έδωσε οδηγίες για ανοικτά παράθυρα μέσα στο χειμώνα, χωρίς καμία επιπλέον χρηματοδότηση για θέρμανση, άφησε τα ειδικά σχολεία ανοικτά σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας  χωρίς καμία προστασία, αρνήθηκε να υλοποιήσει όλες τις προτάσεις που επανειλημμένα κατέθεσαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε τώρα η κυβέρνηση για να ανοίξει τα Λύκεια είναι τα self–test. Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων. Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι μπορεί να έχουμε ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα, που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αύξηση της διασποράς του ιού μια και δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης για παροχή μόνο των αδιάθετων εμβολίων σε εκπαιδευτικούς σημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να είναι εμβολιασμένοι οι εκπαιδευτικοί εγκαίρως, πριν το άνοιγμα των σχολείων.

Είναι σαφές ότι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων, μετά την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας τους, αντανακλά και την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από την κούραση και την αγανάκτηση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών σε σχέση με την τηλεκπαίδευση που συνέβαλε στην ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων, στη μορφωτική και συναισθηματική «λιμοκτονία» των μαθητών/τριών μας, ιδιαίτερα όλων όσων προέρχονται από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.

Ένας επίσης λόγος που σχετίζεται με την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία (Λύκεια) είναι για να «ρίξει στάχτη στα μάτια» της κοινωνίας, ότι επιστρέφουμε σε μια «κανονικότητα», να δικαιολογήσει το άνοιγμα του λιανεμπορίου και σε λίγες ημέρες και του τουρισμού χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο υγιεινής και ασφάλειας. Τέλος για να υλοποιήσει και προωθήσει η κυβέρνηση όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που έχει ψηφίσει όπως ελάχιστη βάση εισαγωγής, τράπεζα θεμάτων κλπ.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας όχι απλά δεν αναγνωρίζουν τα προβλήματα και τις επιπτώσεις από την πολύμηνη απουσία από την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά ισχυρίζονται πως «όλα έγιναν καλώς», πως «η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετασχηματίστηκε», πως «η τηλεκπαίδευση εξισώνεται εκπαιδευτικά με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία». Επιδιώκουν να εγκαθιδρύσουν την εξ αποστάσεως και την τηλεκπαίδευση ως αυτοτελή μορφή εκπαίδευσης, ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία.

Για αυτό ακριβώς τον λόγο δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης και ενίσχυσης των σχολείων σε όλα τα επίπεδα.

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας. Κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε παρ’ όλο το εξαιρετικά υπονομευτικό πλαίσιο που έθεσε η κυβερνητική πολιτική. Ταυτόχρονα, συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαμε και ακυρώσαμε αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης, όπως την είσοδο των καμερών στις τάξεις, την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε καταδότες των μαθητών τους, την εφαρμογή της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.

Μπαίνουμε και πάλι μπροστά στον αγώνα

Δεν χωράει καμία καθυστέρηση

Μαζικά και αγωνιστικά πρέπει να προτάξουμε τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων τώρα, να υπερασπίσουμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς. Με τα σωματεία μας να βάλουμε φραγμό στη νέα αντεργατική επέλαση της κυβέρνησης, να ορθώσουμε φράγμα στην πολιτική της που θέλει να βάλει τα συνδικάτα και τη συνδικαλιστική δράση στο γύψο.

Μαζί με τους υγειονομικούς και όλο τον λαό απαιτούμε εδώ και τώρα:

-Πλήρη επίταξη ΤΩΡΑ, των κρεβατιών, των κλινικών, των εργαστηρίων, του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, των κρεβατιών ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα μαζί με το προσωπικό ώστε να ενταχθούν στον κρατικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊο, χωρίς αποζημίωση. Να καταργηθούν οι επιδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους της υγείας. Ένταξη όλων των μονάδων υγείας στρατιωτικών, πανεπιστημιακών και ιδιωτικών νοσοκομείων σε ενιαίο σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας.

-Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικών.

Για Ανοιχτά και Ασφαλή σχολεία απαιτούμε:

-Μείωση του αριθμού των μαθητών ΤΩΡΑ, να μοιραστούν τα τμήματα στη μέση και μέχρι το ανώτερο 12-15 μαθητές ανάλογα με τα τ.μ. των αιθουσών ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, με αξιοποίηση όλων των τρόπων για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού (πχ εύρεση διαθέσιμων νέων αιθουσών, εκ περιτροπής λειτουργία, μείωση της ύλης και καθημερινό μειωμένο ωράριο ώστε να προσέρχονται όλα τα παιδιά καθημερινά αλλά σε διαφορετικές ώρες κ.λπ.). Οποιαδήποτε πρόταση να πραγματοποιηθεί μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα.

-Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος.

-Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, δύο φορές την εβδομάδα σε όλα τα σχολεία και για όλους τους εργαζομένους και μαθητές σε αυτά με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

-Να καλυφθούν τώρα όλες οι εμβολιαστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, ΕΒΠ, ΕΕΠ και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία (προσωπικό καθαριότητας, φύλακες, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ.)

Ταυτόχρονα απαιτούμε:

-Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

-Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

-Καμία περικοπή στους εισακτέους στα ΑΕΙ!

-Έξω η αστυνομία από τα ΑΕΙ! Κάτω ο αυταρχικός – αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη!

-Να μην περάσουν τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης! Υπερασπίζουμε το 8ωρο και τις εργασιακές κατακτήσεις!

-Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα! Όχι στο ηλεκτρονικό φακέλωμα των συνδικάτων και της συνδικαλιστικής δράσης!

Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε:

-Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση του ν. 4692/2020 που εκτός των άλλων αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στο 25. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. 15 μαθητές το ανώτερο για Νηπιαγωγεία, Α΄ & Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη Β/θμια. Σε περίπτωση που συνεχίζουν τα προβλήματα με την πανδημία η μείωση των μαθητων στα τμήματα οφείλει να είναι δραστικά μικρότερη (κατ’ ανώτερο για όλες τις βαθμίδες 12-15 μαθητές ανά τμήμα).

-Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (προσοντολόγιο-ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, ν.4692/20 της ΝΔ, τρίμηνα, τοπικές προσλήψεις κ.α.). Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Κανένας αποκλεισμός από το δικαίωμα στην εργασία. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών που εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

-Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.

-Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

-Μείωση και Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.

-Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών σε όλα τα Δημοτικά. Να επανέλθει ο υπεύθυνος στο Ολοήμερο.

-Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

-Διακοπή της σύμβασης με τη Cisco. Κάλυψη των όποιων αναγκών των σχολείων αποκλειστικά από δημόσιους φορείς, χωρίς χρήση συστημάτων ελέγχου κι αξιολόγησης.

-Κατάργηση της τροπολογίας, της ΠΝΠ και της ΥΑ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως.

-Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σύλλογος Αριστοτέλης

ΚΑΛΕΣΜΑ ΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΩΝ ΠΡΥΤΑΝΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ στην πανεκπαιδευτική πορεία 15/4 Προπύλαια 13:00

Ο νόμος που ψηφίστηκε εντείνει τους ταξικούς διαχωρισμούς θέτοντας ταξικά κριτήρια στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των βάσεων εισαγωγής και των ορίων φοίτησης. Στοχεύει στην απονέκρωση και πολιτική αποστείρωση των πανεπιστημίων καθώς και στην περεταίρω εμπορευματοποίηση και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας εντός τους. Ακόμα, επιχειρεί να διασφαλίσει την διεξαγωγή της έρευνας που εξυπηρετεί τα συμφέροντα κράτους και αφεντικών, και ενισχύει τους κατασταλτικούς μηχανισμούς τους (στρατό, αστυνομία). Η κρατική προπαγάνδα μέσω των ΜΜΕ έχει χτίσει το αφήγημα πως τα πανεπιστήμια αποτελούν «εστίες ανομίας» που χρήζουν αστυνομικής επιτήρησης. Αντιλαμβανόμαστε ότι η αστυνομία έρχεται για να διασφαλίσει την αποστείρωση των πανεπστημιακών χώρων (μέσω πειθαρχκών, διαγραφών, τραμπουκισμών και συλλήψεων) από κάθε μορφής πολιτική δραση, καταπνίγοντας οποιοδήποτε αγώνα και εξεγερσιακό γεγονός πάει να γεννηθεί εντός τους, και σε καμία περίτωση δεν έρχεται για να μας «προστατέψει». Άλλωστε, ο ρόλος της αστυνομίας διαχρονικά είναι να προασπίζεται τα συμφέροντα κράτους και κεφαλαίου, στοχοποιώντας και να καταστέλοντας τον κόσμο που αγωνίζεται και αντιδρά στην καταπίεση, την εκμετάλλευση και την εξαθλίωση.

Απέναντι στο καθεστώς ελέγχου, πειθάρχησης και επιτήρησης που πάει να μας επιβληθεί να απαντήσουμε δίνοντας ζωή στους πανεπιστημιακούς χώρους και τις σχολές μας και μετατρέποντας τες σε αυτοοργανωμένα κέντρα αγώνα.

10, 100 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΕΣ, ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ

ΟΥΤΕ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ, ΟΥΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ, ΜΑΧΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΕ ΕΣΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ

ΕΞΩ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΑΠ’ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

Κατειλημμένες Πρυτανείες Αθήνας

Κεντρική Κινητοποίηση Φοιτητικών Συλλόγων: Μπάτσος στις σχολές μας ποτέ του δε θα μπει!

Μετά από μήνες μεγαλειωδών κινητοποιήσεων του φοιτητικού κινήματος, η νεολαία για ακόμη μια φορά θα δείξει, πως είναι εδώ για να χαλάσει τα σχέδια αυτής της κυβέρνησης, αλλά και για να αποτeλέσει μόνιμο αγκάθι σε οποιαδήποτε άλλη πολιτική τίθενται ενάντια στις ανάγκες λαού και νεολαίας.
Ο νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη, θα ανατραπεί από τους ίδιους τους/τις φοιτητ(ρι)ές και από όλο τον κόσμο του αγώνα, περιφρουρώντας στη πράξη τους χώρους ασύλου! Θα νικήσουμε!

ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ ΕΑΑΚ

ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ 15/4

Σαν κατάληψη πρυτανείας και διοικητικών γραφείων Πανεπιστημίου Πειραιά, στηρίζουμε την αυριανή πορεία στα Προπύλαια, στη 13:00 το μεσημέρι, ημέρα που μπαίνουν οι μπάτσοι στα πρώτα πανεπιστήμια.

Συμμετέχουμε σε κοινό μπλοκ με τις υπόλοιπες κατελειμμένες πρυτανείες και εκφράζουμε την αμέριστη στήριξη μας σε όλα τα εγχειρήματα.

Υπό καμία περίπτωση δεν αφήνουμε τα κέντρα αγώνα μας να πέσουν στο όνομα της αστυνομοκρατίας και να γίνουν έρμαια των μπάτσων και των πρυτάνεων.

Ραντεβού στα οδοφράγματα.

Κατάληψη πρυτανείας και διοικητικών γραφείων Πανεπιστημίου Πειραιά


ΠΑΤΡΑ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς, μαθητές,

Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.

Η πανδημία συνεχίζει και καλπάζει χωρίς φρένο. Η κυβέρνηση οδηγείται σε αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες,  με τα συνεχή «άνοιξε – κλείσε», με τα lockdown πάνω στα lockdown.

Παράλληλα, βιώνουμε ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές!

Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.). Δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη και αρκετά από αυτά να παραμένουν κλειστά για πέντε συνεχόμενους μήνες από τότε.

Δεν ικανοποίησε το αίτημα για αραίωση των μαθητών ανά τάξη, για επαναλαμβανόμενα τεστ στους μαθητές, ώστε να παρακολουθείται με οργανωμένο τρόπο η διάδοση του ιού, είπε ψέματα για την προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς.

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το self-test. Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων.

Όλο αυτό το διάστημα οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση!

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Κρατήσαμε αναμμένη τη φλόγα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαμε και ακυρώσαμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, όπως να μπουν κάμερες στις τάξεις ή να γίνουν οι καθηγητές καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται. Σταματήσαμε την εφαρμογή της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησηςΜπαίνουμε και πάλι μπροστά στον αγώνα.

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα απαιτούμε:

  • Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
  • Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
  • Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
  • Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε από τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, να καταθέσουν ολοκληρωμένο σχέδιο για τα σχολεία:

  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια. Μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία..
  • Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.
  • Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
  • Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης.
  • Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών  σε όλα τα σχολεία.
  • Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με  ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων,
  • Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.
  • δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Με οδηγό τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα και τη διεκδίκηση!

Ούτε βήμα πίσω από τα δικαιώματα των παιδιών!

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας


ΛΑΡΙΣΑ

Συγκέντρωση την ΠΕΜΠΤΗ 15/4 ενάντια στο νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη,

Πλατεία Ταχυδρομείου, 13:00!

ΟΥΤΕ ΜΠΑΤΣΟΙ ΟΥΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ, ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ


ΒΟΛΟΣ

Πρόγραμμα Δράσεων της Πρωτοβουλίας Φοιτητών_Μαθητών

για την εβδομάδα 12-18/4

Δε μας αφήνετε να ονειρευτούμε

Δε θα σας αφήνουμε να κοιμηθείτε.


ΞΑΝΘΗ

ΠΟΡΕΙΑ || ΠΕΜΠΤΗ || 15/04 || 13:00 || ΠΡΟΚΑΤ

Ο Ν.4777 ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ ΣΤΑ ΟΔΟΦΡΑΓΜΑΤΑ

ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΡΟΥΦΙΑΝΟΥΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

ΕΞΩ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΑΠ’ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ & Ο ΔΙΑΡΚΗΣ ΠΟΛΥΜΟΡΦΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΤΑΞΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ/ΟΥΣ

MARKET || THURSDAY || 15/04 || 13:00 PROKAT The N. 4777 WILL BE BROKEN IN THE DRUGS THE UNIVERSITY BELONGS TO ALL SOCIETY NO TO RUFIANS BUSINESSES AND POLICE OUT THE COPS FROM OUR SCHOOLS, NEIGHBORS AND LIVES ONLY SOLUTION THE FIGHTING RESISTANCE & THE DURING MULTIPLE MATCH TO REVERSE THE EXISTING SYSTEM FOR AN ATAXIC SOCIETY WITH FREE EDUCATION FOR ALL / OYS


ΧΑΝΙΑ

Η κυβερνητική πολιτική να μας βρει ενωμένους απέναντί της και να ανατραπεί.

Μετά από ένα χρόνο από την έναρξη της πανδημίας, αποδεικνύεται καθημερινά ότι η κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας είναι εγκληματική. Από τη μια, οι νεκροί, οι διασωληνωμένοι και τα κρούσματα αυξάνονται καθημερινά κι από την άλλη, κανένα ουσιαστικό μέτρο ενίσχυσης της δημόσιας υγείας δεν λαμβάνεται. Η κυβέρνηση αρνείται να ενισχύσει τα δημόσια νοσοκομεία με τις αναγκαίες προσλήψεις, να δημιουργήσει και να στηρίξει την σχεδόν ανύπαρκτη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, χλευάζει τις προτάσεις για περιορισμό του συνωστισμού στα ΜΜΜ, ομολογώντας δημόσια  ότι «δεν μπορεί να γεννήσει λεωφορεία», αφήνει ασύδοτους τους εργοδότες στους μεγάλους εργασιακούς χώρους και δεν επιβάλει τα αναγκαία μέτρα, όπως πρόσληψη προσωπικού με αύξηση βαρδιών για λιγότερο συνωστισμό. Όλο το μοντέλο επιδημιολογικής αντιμετώπισης στηρίχτηκε στην ατομική ευθύνη και στην υπόσχεση ότι η «ελευθερία» θα έρθει με τους εμβολιασμούς, τη στιγμή που η μία χώρα έκλεβε τα εμβόλια από την άλλη και κατέρρεε ο μύθος της “ευρωπαϊκής αλληλεγγύης” και φαίνονται τα καταστροφικά αποτελέσματα από την ύπαρξη πατεντών που απαγορεύουν να διαμοιραστεί η συλλογική επιστημονική γνώση για να παραχθούν σε κάθε χώρα μαζικά τα εμβόλια.

Τα σχολεία παραμένουν κλειστά σχεδόν πέντε μήνες, η τηλεκπαίδευση έχει φτάσει στα όριά τους τις αν(τ)οχές εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ το σκάνδαλο με τη Cisco επιβεβαιώνει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης η οποία καθόλου δεν ενδιαφέρθηκε  να  κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία ικανοποιώντας τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου. Η «δωρεάν» παραχώρηση της Cisco αποκαλύφθηκε ότι κόστισε 2 εκ. ευρώ και τα προσωπικά μεταδεδομένα 1,5 εκ. ανθρώπων. Χωρίς καμία ντροπή η κ. Κεραμέως μετέτρεψε εμάς και τους μαθητές μας σε εμπορεύσιμο προϊόν που τα κέρδη του καρπώνεται η εν λόγω εταιρεία, για να νομιμοποιήσουν και να μονιμοποιήσουν την τηλεκπαίδευση! Και ξαφνικά ανακοινώνεται το άνοιγμα των σχολείων και του λιανεμπορίου από την επόμενη βδομάδα και το Υπουργείο παιδείας μας προβάλλει τώρα ως καινοτόμα λύση τα self test και τον εμβολιασμό εκπαιδευτικών με αδιάθετα εμβόλια.

Κι ενώ μεσολαβούν λίγες μέρες από το προαναγγελθέν  άνοιγμα των σχολείων, η Υπουργός Παιδείας σε δηλώσεις στα ΜΜΕ διευκρίνισε ότι “το τεστ αυτό θα το παίρνουν οι γονείς δωρεάν από τα φαρμακεία. Δικαιούται κάθε παιδί, όπως και κάθε ενήλικας, τέσσερα τεστ τον μήνα. Κάθε Δευτέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κάνουν το self-test, με στόχο να θωρακίσουμε όσο μπορούμε τα σχολεία μας”. Λίγο μετά  η υφυπουργός σε άλλο κανάλι δηλώνει κυνικά ότι “δεν είναι δική τους αρμοδιότητα” η διασφάλιση της διενέργειας των self test, αλλά ούτε και η καταγραφή των αποτελεσμάτων αυτών. Άλλη μια φορά όλα επαφίενται στην ατομική ευθύνη η οποία θα στοχοποιηθεί σε ενδεχόμενο νέο φιάσκο, ενώ  ταυτόχρονα η κυβέρνηση προσφέρει εκατομμύρια ευρώ στις εταιρίες παραγωγής  self-test  αντί να τα διαθέσει για ουσιαστικά μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί βγαίνουν στη ζητιανιά ώστε να εμβολιαστούν με όσα εμβόλια περισσεύουν από τους προγραμματισμένους εμβολιασμούς του πληθυσμού.

Είναι σαφές ότι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων αντανακλά και την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από την κούραση και αγανάκτηση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση. Είναι, όμως ολοφάνερο, επίσης, ότι οι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες πιέζουν για να ανοίξει ο τουρισμός-ήδη τα πρώτα charter κατέφθασαν στα νησιά μας, αλλά και από τους σχολάρχες των ιδιωτικών σχολείων που θέλουν να πληρωθούν το β΄ τετράμηνο. Φυσικά συνδέεται και με την πρόθεσή της να διεξαχθούν κανονικά οι πανελλαδικές φέτος, παρόλο που 2 στους 3 μαθητές δηλώνουν ότι δεν έχουν αφομοιώσει την ύλη.

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες είναι επιτακτική ανάγκη οι σχολικές μονάδες να συνεχίσουν να λειτουργούν, με τους μέγιστους όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να φέρει το εργασιακό νομοσχέδιο “Βρούτση – Χατζηδάκη” (είναι σχεδιασμένο να έρθει το επόμενο διάστημα), ένα νομοσχέδιο που θα καταργήσει το 8ωρο επιτρέποντας στους εργοδότες να μας αναγκάζουν να εργαζόμαστε απλήρωτα 10ωρα όποτε το επιθυμήσουν, κάνοντας ακόμα μεγαλύτερη την εκμετάλλευση των εργαζομένων και χτυπώντας τον ελεύθερο χρόνο. Τον ελεύθερο χρόνο που στοχοποιήθηκε στην πανδημική διαχείριση την ώρα που οι εργασιακοί χώροι λειτουργούσαν ανεξέλεγκτα, προσπαθώντας να μας πείσουν ότι θα ζούμε για να δουλεύουμε. Και ταυτόχρονα, με το ίδιο νομοσχέδιο, χτυπάνε τον εργατικό συνδικαλισμό, ασκούν ασφυκτικό έλεγχο στα σωματεία, συρρικνώνουν το δικαίωμα στην απεργία, απαγορεύουν την απεργιακή περιφρούρηση, απελευθερώνουν τις απολύσεις αγωνιστών συνδικαλιστών.

Μπορούμε και πρέπει να βάλουμε φραγμό στα αντεργατικά/αντισυνδικαλιστικά τους σχέδια, στην αντεργατική, αντιλαϊκή και αυταρχική πολιτική τους. Στο σκοπό αυτό, θεωρούμε ότι πρέπει να συνενωθούν όλες εκείνες οι αγωνιζόμενες πλευρές της κοινωνίας που κινητοποιήθηκαν: οι αγωνιζόμενοι υγειονομικοί, η νεολαία, το φοιτητικό κίνημα, όλοι όσοι και όσες βγήκαν στους δρόμους μαζικά και με επιμονή για την υπεράσπιση των δημοκρατικών δικαιωμάτων.

Αναγκαία μέτρα:

Να πάρει τώρα μέτρα το ΥΠΑΙΘ ώστε τα σχολεία να μείνουν ανοικτά! Με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο στο τμήμα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών,  προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα, εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα, αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση.

ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΙΣΧΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ CISCO. ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

Τα τεστ να διεξάγονται με ευθύνη του κράτους, είτε ενισχύοντας τις πρωτοβάθμιες δομές υγείας με προσωπικό, είτε αποστέλλοντας νοσηλευτές και γιατρούς στα σχολεία.

Να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί και  να πάρουν πίσω την απαίτηση για υπεύθυνη δήλωση. Το ονοματεπώνυμο και το ΑΜΚΑ αρκούν, όπως έγινε και στους γιατρούς.

Να καταργηθούν τώρα οι πατέντες στα φάρμακα και τα εμβόλια ώστε να είναι δυνατή η μαζική παραγωγή τους σε κάθε χώρα που τα χρειάζεται.

Την στήριξη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων!

Η τηλεκπαίδευση να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική.

Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.

Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Περαιτέρω μείωση στην ύλη των πανελλαδικών μαθημάτων, αλλά και της διδακτέας ύλης όλων των τάξεων. Αναδιάρθρωση της ύλης.

Πρόγραμμα δράσης

12 ,13,  Απρίλη η  ΕΛΜΕ θα οργανώσει  πολύμορφες τοπικές μαζικές δράσεις   με εκπαιδευτικούς –μαθητές-  γονείς στα σχολεία, παραστάσεις στο Δήμο και  τη  ΔΔΕ,  προτάσσοντας τα αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων!

Απαιτούμε  από την  ΟΛΜΕ να προκηρύξει άμεσα Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ στα προαύλια των σχολείων τηρώντας όλα τα μέτρα προφύλαξης στο διάστημα 19 – 23 Απρίλη για την οργάνωση και κλιμάκωση του αγώνα με απεργιακά χαρακτηριστικά ενάντια στην κυβερνητική πολιτική! Οι Γ.Σ εκτός από το θέμα των σχολείων θα έχουν και θέμα για τα νέο εργασιακό νομοσχέδιο λαιμητόμο που έρχεται. Η ΟΛΜΕ πρέπει από τα  τώρα να οργανώσει την αντίσταση  ,  να διερευνήσει την δυνατότητα  απεργιακού βήματος στις 22 του μήνα , την δυνατότητα για συλλαλητήρια με άλλα σωματεία και ομοσπονδίες, και όχι να περιμένει τελευταία στιγμή . Επίσης  Η ΟΛΜΕ να προγραμματίσει Γενική Συνέλευση Προέδρων αμέσως μετά τις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ!

Πέμπτη 15 Απρίλη Σε συνεργασία με τους φοιτητικούς συλλόγους συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις ενάντια στην δημιουργία της πανεπιστημιακής  αστυνομίας. Μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους, τους μαθητές και τους γονείς συγκροτούμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα! Καλούμε στο συλλαλητήριο 1μμ στην πλ. Αγοράς με 2ωρη στάση εργασία(12-2μμ)

Σάββατο 17 Απρίλη Συμμετέχουμε στην αντιπολεμική- αντιιμπεριαλιστική ημέρα δράσης

Πέμπτη 22 Απρίλη προτείνουμε στα πρωτοβάθμια σωματεία και στις ομοσπονδίες την προκήρυξη 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας ενάντια το αντεργατικό αντισυνδικαλιστικό νομοσχέδιο και στην αντεργατική πολιτική. Η  Πέμπτη 22 Απρίλη να είναι μέρα δράσης και αγώνα με συλλαλητήριο.

Πέμπτη 6 Μάη προτείνουμε ταξικό και απεργιακό εορτασμό της Πρωτομαγιάς με 24ωρη απεργία

Σε περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων με μόνο μέτρο την «ατομική ευθύνη» της εκπαιδευτικής κοινότητας καλούμε την ΟΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα στην οργάνωση δυναμικών απεργιακών κινητοποιήσεων.

ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Ούτε βήμα πίσω!

ΕΛΜΕ Χανίων


ΓΙΑΝΝΕΝΑ

 

Μοιραστείτε το άρθρο