Οι Ζαπατίστας έρχονται Ευρώπη!
Το Σάββατο 10/4 πανευρωπαϊκή ημέρα δράσης
Οι πρώτες εκδηλώσεις στην Ελλάδα

102 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΜΙΛΙΑΝΟ ΖΑΠΑΤΑ – ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2021

Στην Θεσσαλονίκη και στο επανοικειοποιημένο ΑΠΘ – πλατεία Χημείου το Σάββατο 10/4, 14:00-19:00, ο Τοπικός Συντονισμός Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής για το ταξίδι των Ζαπατίστας διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση – ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΛΟΙΟΥΣ, όπως και αντίστοιχα σε Καβάλα, Κυψέλη, Πάτρα, Καλαμάτα,  Λάρισα… 

ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ…


Τα αυτόνομα μέσα ενημέρωσης του πανελλαδικού συντονισμού για την οργάνωση του ταξιδιού των Ζαπατίστας μόλις ξεκίνησαν το ταξίδι τους!

 

 

 

 

Στον ιστότοπο Το Καραβάνι των Ζαπατίστας          και στη σελίδα Fb Το Καραβάνι των Ζαπατίστας

“Πανελλαδική δικτύωση συντονισμού για τις γέφυρες της αξιοπρέπειας,
των συναντήσεων και των αγώνων”

Επικοινωνία με τον πανελλαδικό συντονισμό: [email protected]


102 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΜΙΛΙΑΝΟ ΖΑΠΑΤΑ

“Ο Ζαπάτα γεννήθηκε το 1879 στην κωμόπολη Ανενεουίλκο της πολιτείας Μορέλος, από οικογένεια σχετικά ευκατάστατων αγροτών. Από μικρός ξεχώρισε για τη φιλομάθεια και τον ανυπότακτο χαρακτήρα του που τον οδήγησε σε ενεργή ανάμιξη στις αγροτικές διενέξεις. Το 1909 εκλέγεται  πρόεδρος του χωριού του και πρωτοστατεί σε καταλήψεις και διανομές εδαφών των μεγαλογαιοκτημόνων. Με την  έναρξη της επανάστασης του Μαδέρο, δημοσιοποιεί τη “Διακήρυξη της Αγιάλα” (28 Νοέμβρη 1911) και υιοθετεί το σύνθημα του P.L.M. [‘Φιλελεύθερο Μεξικάνικο Κόμμα’ το οποίο σταδιακά και κάτω από την επίδραση του μεξικάνου αναρχικού θεωρητικού Ricardo Flores Magon, παίρνει όλο και ριζοσπαστικότερες θέσεις μέχρι που υιοθετεί τον αναρχισμό και τον ελευθεριακό κομμουνισμό], “Γη και ελευθερία”. Είναι η αρχή ενός δεκαετούς αμετακίνητου και αιματηρού αγώνα που θα τερματιστεί μόνο με τη δολοφονία του, μετά από προδοσία (…). Οι λεπτομέρειες του μακρόχρονου αγώνα που ο στρατός του Ζαπάτα διεξήγαγε ενάντια σε διάφορες συμμαχίες των εκφραστών της, υπό διαμόρφωση, κυρίαρχης τάξης για να υλοποιήσει τη “Διακήρυξη της Αγιάλα” δεν έχουν τόση σημασία, όσο η συνεπής και αμετακίνητη στάση του. (…)

10 Απριλίου 1919: Ο Εμιλιάνο Ζαπάτα βαδίζει έφιππος προς το αγρόκτημα Τσιναμέκα για να συζητήσει με το συνταγματάρχη Γκουαχάρδο που τον έχει ειδοποιήσει ότι περνά με το μέρος του, μαζί με τις δυνάμεις του. Οι πόρτες του στρατοπέδου ανοίγουν. Η τιμητική φρουρά υψώνει τα όπλα της και μια ομοβροντία ξαπλώνει νεκρό τον αδάμαστο επαναστάτη. Αλλά ο Ζαπάτα ζει, μέσα από τις πράξεις και τις διακηρύξεις του στρατού του και συνεχίζει να εμψυχώνει την επανάσταση. Ο Ζαπάτα κρύβεται στη ζούγκλα Λακαντόνα…”

(απόσπασμα από την έκδοση «…από τα βουνά του μεξικάνικου νότου» το Γενάρη του 1995
από την Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στον Αγώνα των Ζαπατίστας στη Θεσσαλονίκη).


Σάββατο 10/4 – ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2021

Θεσσαλονίκη

Είμαστε Ζαπατίστας, φορείς του ιού της αντίστασης και της εξέγερσης!
Πλατεία Χημείου Α.Π.Θ., ώρα 14:00-19:00

– Ενημέρωση – συζήτηση για τ@ς Ζαπατίστας και το ταξίδι τους στην Ευρώπη και την Ελλάδα.
– Παρουσίαση θεματικών συντονισμών.
– Προβολή ντοκιμαντέρ για τις αυτόνομες κοινότητες.
– Έκθεση φωτογραφίας, διανομή υλικού κ.α.

– Πεζοπορία στο βουνό No a la mina, si a la vida (Χαλκιδική)

Συμμετέχουν:
– Ανοιχτή συνέλευση πολιτικού convoy για την παγκόσμια συνάντηση αγωνιζόμενων γυναικών
– Οδοιπορικό “Γη και Ελευθερία”
– Ομάδα για την παιδεία
– Πανελλαδικός θεματικός συντονισμός για την υγεία

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Πλατεία Χημείου  

12:00-15:00 Παιδική γωνιά /Βιβλιοθήκη
Ομάδα παιδείας

16:00 με 17:00

Συζήτηση: «Από την Άλλη Ζαπατίστικη Υγεία στη δημιουργία νέων Δομών Ολιστικής

Ομάδα Ψυχικής Υγείας-Covid19: Αλληλεγγύη Θεσσαλονίκης / ε.κ.χ. Respiro di Libertà, μέλος Τοπικού Συντονισμού Θεσσ.-Χαλκ. & Πανελλαδικού Θεματικού Συντονισμού  για την Υγεία “Οι Ζαπατίστας στην Ευρώπη”

17:15 με 18:15
«Συζήτηση σ’ ένα έδαφος ελευθερίας» – Ανοιχτός κύκλος αυτομόρφωσης με θέμα τις παγκόσμιες συναντήσεις αγωνιζόμενων γυναικών

Ανοιχτή Συνέλευση πολιτικού κονβόϊ για την παγκόσμια συνάντηση αγωνιζόμενων γυναικών

Χαλκιδική

Πεζοπορία No a lamina, si a lavida / Ενάντια στα Μέγα Projects / Αγώνας για τη γη και την ελευθερία Viva Zapata

Για επικοινωνία: [email protected]

ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΛΟΙΟΥΣ

Το ζαπατίστικο ταξίδι

Την 1η Γενάρη του 1994, εντελώς αιφνιδιαστικά και μέσα σε ένα κλίμα παντοκρατορίας του καπιταλισμού (το οποίο είχε προκληθεί από την κατάρρευση των λεγόμενων κομμουνιστικών κρατών που είχε τότε περιγραφεί ως «τέλος της ιστορίας»), ομάδες ενόπλων από ιθαγενείς κοινότητες, μέλη μιας άγνωστης οργάνωσης με τα αρχικά E.Z.L.N., καταλαμβάνουν δήμους της νοτιανατολικής μεξικάνικης πολιτείας Τσιάπας. Δημοσιοποιούν την «1η διακήρυξη της ζούγκλας Λακαντόνα» η οποία αναφέρεται στα 500 χρόνια ιθαγενικής αντίστασης, ανακοινώνει την απαλλοτρίωση της γης των γαιοκτημόνων επαναφέροντας το καθεστώς κοινοκτημοσύνης που είχε επιτύχει η επανάσταση του Εμιλιάνο Ζαπάτα, καταφέρεται ενάντια στη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου NAFTA μεταξύ ΗΠΑ και Μεξικού που θα έμπαινε σε εφαρμογή την ίδια μέρα, και θέτει τα 10 βασικά αιτήματα του ζαπατιστικού στρατού.

Μετά από λίγες μέρες μαχών με τον μεξικάνικο ομοσπονδιακό στρατό και δεκάδες νεκρούς, οι μαχήτριες και οι μαχητές ζαπατίστας αποσύρονται στα βουνά της Τσιάπας. Γεννιέται ο φόβος μιας παρατεταμένης στρατιωτικής επιχείρησης εναντίον των ανταρτών και των χωρικών, όμως τελικά μαζικές κινητοποιήσεις σε όλο το Μεξικό επιβάλλουν την κατάπαυση του πυρός και τη διεξαγωγή διαπραγματεύσεων.

Οι ζαπατίστας αξιοποιούν τις μακρόσυρτες αυτές διαπραγματεύσεις, στις οποίες απαιτούν την αυτονομία των ιθαγενών κοινοτήτων και την εξασφάλιση των βασικών τους δικαιωμάτων, προκειμένου να κάνουν παγκοσμίως γνωστά τα ιδιαίτερα και πρωτοφανή χαρακτηριστικά τους: πρώτα απ’ όλα ο ίδιος ο ζαπατιστικός στρατός είναι ένας στρατός αντιμιλιταριστικός, ένας «στρατός ονειροπόλων»: «Γίναμε στρατιώτες για να μην υπάρχουν πια στρατιώτες» λένε, συμπληρώνοντας «Όλα για όλους/ες, τίποτα για εμάς».

Έπειτα, δεν έχουν ως αναφορά καμία από τις ως τότε γνωστές «επαναστατικές ιδεολογίες». Όπως λένε, η αντίσταση των ιθαγενικών λαών, η κοινοκτημοσύνη και ο κοινοτικός τρόπος οργάνωσης και διακυβέρνησης, αλλά και ένας τρόπος ζωής με σεβασμό στη φύση είχαν προηγηθεί της ευρωπαϊκής έκφρασης του κοινωνικού/ταξικού κινήματος, είτε αυτό ιστορικά είχε πάρει τη μορφή του μαρξισμού ή του αναρχισμού, είτε, μεταγενέστερα, της οικολογίας. Το κίνημα είχε αντιεξουσιαστικά και κοινοτιστικά χαρακτηριστικά ως αποτέλεσμα των ιθαγενικών παραδόσεων αντίστασης και οργάνωσης, οι οποίες όμως δεν εξασφάλιζαν την ελευθερία και ισοτιμία των γυναικών – γι’ αυτό στα απελευθερωμένα εδάφη οι ζαπατίστας θέτουν σε εφαρμογή τον «επαναστατικό νόμο για τις γυναίκες». Ο subcomandante Marcos, εκπρόσωπος των ζαπατίστας, μετατρέπεται σε εμβληματική μορφή (όπως θα ειπωθεί αργότερα, η επικέντρωση των διεθνών media στο πρόσωπό του ήταν ένα εσκεμμένο τέχνασμα, ώστε να περάσουν απαρατήρητες οι διεργασίες που λάμβαναν χώρα στη βάση).

Τον Φεβρουάριο του 1996 υπογράφονται μεταξύ εκπροσώπων των ζαπατίστας και της μεξικανικής κυβέρνησης οι συμφωνίες του Σαν Αντρές, οι οποίες κατοχυρώνουν την αυτονομία των ιθαγενικών κοινοτήτων και προβλέπουν αγροτικές μεταρρυθμίσεις στο πνεύμα του «Σχεδίου της Αγιάλα» του Εμιλιάνο Ζαπάτα. Λίγο πριν είχε δημοσιοποιηθεί η «4η διακήρυξη της ζούγκλας Λακαντόνα», η οποία ανακοίνωνε την απόφαση των ζαπατίστας να προωθήσουν ένα νέο είδος πολιτικής πέρα από κόμματα, που δεν θα αποσκοπούσε στην κατάληψη της εξουσίας.

Το καλοκαίρι του 1996 πραγματοποιείται στην Τσιάπας η «1η διηπειρωτική συνάντηση για την ανθρωπότητα κι ενάντια στον νεοφιλελευθερισμό». Λίγο αργότερα, με πρωτοβουλία και πάλι των ζαπατίστας, συγκροτείται το Εθνικό Ιθαγενικό Κογκρέσο (Congreso Nacional Indígena-CNI), για την οργάνωση των ιθαγενών λαών όλου του Μεξικού.

Το καλοκαίρι του 1997, στη «2η διηπειρωτική συνάντηση για την ανθρωπότητα κι ενάντια στον νεοφιλελευθερισμό» που πραγματοποιήθηκε σε 5 διαφορετικά σημεία του ισπανικού κράτους με συμμετοχή πάνω από 3.000 ατόμων από όλο τον κόσμο, συζητιέται η πρόταση των ζαπατίστας για δημιουργία «ενός δικτύου ανεξάρτητων μέσων επικοινωνίας», το πρώτο βήμα για το διεθνές δίκτυο των indymedia. Επίσης, συγκροτείται η Acción Global de los Pueblos (AGP), ένα δίκτυο οργανώσεων βάσης από 71 χώρες από τις 5 ηπείρους, το οποίο αποτέλεσε την αφετηρία του «παγκόσμιου κινήματος για την κοινωνική δικαιοσύνη» (που μετονομάστηκε από τα ΜΜΕ σε κίνημα αντιπαγκοσμιοποίησης).

Στις 11 Μάρτη του 2001, 100.000 έως 250.000 άνθρωποι συγκεντρώνονται στην κεντρική πλατεία της μεξικάνικης πρωτεύουσας για να απαιτήσουν την εφαρμογή των συμφωνιών του Σαν Αντρές. Παρόντες είναι 24 μασκοφόροι «κομαντάντε» του EZLN, συμπεριλαμβανομένου του subcomandante Marcos.

Το 2003 οι ζαπατίστας διακόπτουν κάθε συνομιλία με την κυβέρνηση, εξαγγέλλουν ότι θα πραγματώσουν οι ίδιοι/ες την αυτονομία τους και ανακοινώνουν τη μετατροπή των 39 Αυτόνομων Εξεγερμένων Δήμων (που περιλαμβάνουν 1.111 κοινότητες) σε «Caracoles» (= σαλιγκάρια), καθώς και τη δημιουργία των «Συμβουλίων Καλής Διακυβέρνησης». Η παραγωγή, η εκπαίδευση, η υγεία, η επικοινωνία, η δικαιοσύνη κλπ οργανώνονται αυτόνομα και από τη βάση.

Το 2005 ανακοινώνεται η «6η διακήρυξη της ζούγκλας Λακαντόνα», σύμφωνα με την οποία ο EZLN μετατρέπεται σε πολιτική οργάνωση και την επόμενη χρονιά (χρονιά εκλογών στο Μεξικό) ανακοινώνεται η διεξαγωγή της «Άλλης Καμπάνιας», με στόχο τη συνάντηση και οργάνωση όλων των διαφορετικών αγώνων ενάντια σε όλες τις όψεις της εκμετάλλευσης και καταπίεσης. Η Άλλη Καμπάνια διασυνδέεται με την «Ημέρα χωρίς μετανάστ(ρι)ες» (Día sin inmigrantes) στις ΗΠΑ: την 1η Μάη του 2006, με πρωτοβουλία κυρίως ισπανόφωνων μεταναστ(ρι)ών, με και χωρίς χαρτιά, οργανώνεται μια απεργιακή Πρωτομαγιά στην οποία θα συμμετάσχουν πάνω από 1.000.000 μετανάστ(ρι)ες. Λίγο αργότερα, ξεσπά η πολύμηνη εξέγερση στη μεξικάνικη πολιτεία Οαχάκα.

Το 2008, ο subcomandante Marcos αναφερόμενος στο ξέφτισμα των υποσχέσεων της «ροζ παλίρροιας», δηλαδή της εκλογής αριστερών κυβερνήσεων σε μια σειρά από χώρες της Λατινικής Αμερικής, μιλάει για το «φαινόμενο του στομάχου» της εξουσίας: ή σε αφομοιώνει ή σε μετατρέπει σε κόπρανα, ενώ στις 2 Γενάρη 2009, στο «Φεστιβάλ Δίκαιας Οργής» θα εκφράσει τον «σεβασμό και θαυμασμό» των ζαπατίστας για την εξέγερση του Δεκέμβρη του 2008 που ακολούθησε τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου.

Θα ακολουθήσουν 3 χρόνια σιωπής, μέχρι τον Δεκέμβρη του 2012, όταν περίπου 40.000 ζαπατίστας βγαίνουν από τις κοινότητες και «καταλαμβάνουν» ειρηνικά τους ίδιους δήμους που είχαν καταλάβει ένοπλα την 1η Γενάρη του 1994, με μια πολύωρη σιωπηλή διαμαρτυρία που είχε τίτλο «Ακούσατε;»

To καλοκαίρι του 2013 πραγματοποιείται στην Τσιάπας το «μικρό ζαπατιστικό σχολείο» (escuelita zapatista), όπου «μαθητές και μαθήτριες» από όλο τον κόσμο καλούνται να ζήσουν στις κοινότητες και να συμμετάσχουν στο «μάθημα της αυτονομίας».

Δύο χρόνια μετά έρχεται το σεμινάριο και το βιβλίο «Η Κριτική Σκέψη Απέναντι στην Καπιταλιστική Λερναία Ύδρα» (Il Pensiero Critico di fronte all’Idra Capitalista), ενώ στις 27 Ιουλίου 2015 η ανακοίνωση της διεξαγωγής του «δευτεροβάθμιου μικρού ζαπατιστικού σχολείου» αναφέρει πως αυτό θα διεξαχθεί σε όλον τον κόσμο και θα αφορά την αλληλοϋποστήριξη των αγωνιζόμενων, την υποστήριξη στις οικογένειες των 47 εξαφανισμένων φοιτητών της Αγιοτσινάπα (που απήχθησαν και δολοφονήθηκαν από παρακρατικούς ενώ μετακινούνταν με λεωφορείο για να συμμετάσχουν σε κινητοποιήσεις), αλλά και όσους/ες «δεν μάσησαν με το δημοψήφισμα στην Ελλάδα».

Τον Μάρτη του 2018 πραγματοποιείται στην Τσιάπας η πρώτη «παγκόσμια συνάντηση αγωνιζόμενων γυναικών», με συμμετοχή 7.000 γυναικών από όλον τον κόσμο. H δεύτερη συνάντηση έγινε τον Δεκέμβρη του 2019 και πάλι στην Τσιάπας και η τρίτη προγραμματίζεται για φέτος, στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του ταξιδιού των ζαπατίστας.

Στις 5 Οκτώβρη του 2020, οι ζαπατίστας ανακοινώνουν την πρόθεσή τους να ταξιδέψουν στην Ευρώπη «για τη συνάντηση και επικοινωνία» των αγώνων. Οι μασκοφόροι γυναίκες και άντρες, παιδιά και ηλικιωμένοι/ες από το νοτιοανατολικό Μεξικό, έρχονται τώρα για να σπάσουν τον κλοιό που παγκοσμίως οι κυβερνήσεις επιχείρησαν να επιβάλουν πίσω από τις μάσκες του κορονοϊού.

Η σημασία του ταξιδιού στις γεωγραφίες που ονομάζονται Ευρώπη και Ελλάδα

Η ανακοίνωση του ταξιδιού των ζαπατίστας στην Ευρώπη ήρθε σε μία περίοδο που οι θεσμοί κυριαρχίας με πρόσχημα την πανδημία επιχειρούν να οικοδομήσουν νέες σχέσεις υποταγής. Οι αντιστάσεις βγαλμένες μέσα από τεμαχισμένους κοινωνικούς δεσμούς δημιουργούν μειοψηφικά ρήγματα ενότητας, κάτω από τη συνεχή παρουσία της καταστολής και του κλειστοφοβικού νεοσυντηρητισμού. Ασφαλώς δεν εξαιρούνται και κινηματικά αδιέξοδα μέσα από παραδοσιακές και επαναλαμβανόμενες πρακτικές και θεωρήσεις, σε πείσμα του κόσμου που αλλάζει και ο οποίος ταυτόχρονα αίρει τις μεγάλες βεβαιότητες του παρελθόντος.

Σε αυτή λοιπόν τη συγκυρία, η μεγάλη έξοδος των ζαπατίστας μπορεί να χαρακτηριστεί καταρχάς ως μία συμβολική κίνηση, που αντιστρέφει τους όρους ανάμεσα σε δυο μεγάλα ταξίδια: Από τη μια, το αποικιοκρατικό και πατριαρχικό ταξίδι της Ευρώπης πριν 530 χρόνια (Κολόμβος) προς την ιθαγενική Αμερική. Από την άλλη, το τωρινό ταξίδι των εξεγερμένων ιθαγενών της Τσιάπας ως μία κίνηση βαθιά αντιαποικιοκρατική και αντιπατριαρχική (η συντριπτική πλειοψηφία της αντιπροσωπείας των ζαπατίστας θα είναι γυναίκες). Μια κίνηση, όχι ενός έθνους ενάντια σε άλλα, αλλά μιας κοινότητας αγώνων ενάντια στον γενικευμένο αποικισμό του κεφαλαίου και του κρατισμού πάνω σε κάθε τόπο και σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Η δύναμη αυτού του συμβολισμού φάνηκε από την πρώτη στιγμή της αναγγελίας του ταξιδιού, που αποτέλεσε και αποτελεί διεθνές πολιτικό γεγονός πριν ακόμη πραγματοποιηθεί.

Η παρουσία των συντροφισσών και συντρόφων ζαπατίστας τέμνει όλους τους αγώνες και όλες τις αντιστάσεις (παραγωγή, έμφυλο, παιδεία, υγεία/σωματική-ψυχική-κοινωνική, περιβάλλον, κοινότητες, πολιτισμό/τέχνες, μεταναστευτικό/σύνορα, καταστολή, διακυβέρνηση κλπ), όχι μόνο λόγω της σταθερής και πολύχρονης συμμετοχής τους σε αυτούς. Αν κάτι κάνει τη διαφορά, είναι οι ανατροπές που έφεραν στο προσκήνιο προτάσσοντας τις αυτόνομες και αντιιεραρχικές και αντιμιλιταριστικές κοινότητές τους ως το νέο ζωντανό κύτταρο της προοπτικής για έναν κοινό τόπο – για την ίδια τη Ζωή!

Δεν έρχονται για να διδάξουν ή να διδαχθούν, αλλά για να πουν και να μάθουν με όρους ισότητας, τους δρόμους και τις διαδρομές των αγώνων για κοινή ζωή – για μια ζωή που είναι άξια να βιωθεί, χωρίς ιεραρχήσεις, χωρίς ιδεολογικές κατασκευές, χωρίς εξιδανικεύσεις.

Αυτή η αναμενόμενη κινηματική όσμωση, αποτέλεσε το έναυσμα ανοιχτών διαδικασιών από δεκάδες συλλογικότητες και τοπικούς αγώνες (απλωμένους σε όλες τις γεωγραφίες μας) που συνέβαλαν στη δημιουργία μίας πανελλαδικής κινητοποίησης με περιφερειακούς και θεματικούς συντονισμούς, πρωτόγνωρης για τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο τοπικός συντονισμός Θεσσαλονίκης-Χαλκιδικής συμμετέχει στην οργάνωση του ταξιδιού, όχι μόνο για την ανάδειξη αγώνων, αλλά για να ανοίξει στη δημόσια σφαίρα, του διαλόγου και της πράξης, όλες τις πτυχές που συγκροτούν την οργάνωση της ζωής. Η διαγώνια ανάγνωση και κριτική των αγώνων αυτών είναι η ζαπατίστικη πρόκληση από την οποία δεν θέλουμε να απουσιάζουμε. Είναι ταυτόχρονα κι ένα κάλεσμα ανοιχτό στην καθεμία και στον καθένα που συμμερίζεται τους όρους αυτής της πρόκλησης.

ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΛΟΙΟΥΣ

(μπορείτε να κατεβάσετε το κείμενο για εκτύπωση εδώ)

Καβάλα

102 χρόνια από τη δολοφονία του Ζαπάτα , είμαστε ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ, ενάντια στα μέγα -πρότζεκτ του Θανάτου , στο Μεξικό και παντού!
Παρκάκι της κατάληψης Βύρωνος 3, ώρα 17:00

ΖΑΠΑΤΙΣΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ – ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 10/4/2021

Από τα Βουνά του Νοτιοανατολικού Μεξικού
Από τις γυναίκες, άντρες τους τις άλλες, τα παιδιά και τ@ς ηλικωμέν@ς του Ζαπατιστικού Στρατού Εθνικής Απελευθέρωσης …

“Μας ενώνει η συνειδητοποίηση ότι αυτό που θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε δεν είναι το να επιβάλλουμε το βλέμμα μας, τα βήματά μας, τις συντροφιές, τους δρόμους και τους προορισμούς μας, αλλά το να ακούσουμε και να κοιτάξουμε τον άλλον που, αν και διαφορετικός, έχει την ίδια λαχτάρα για ελευθερία και δικαιοσύνη”.

“Να καλέσουμε όσ@ μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες και συμμετέχουν σε παρόμοιους αγώνες, όλους τους έντιμους ανθρώπους και όλ@ς τ@ς από κάτω που εξεγείρονται και αντιστέκονται σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου να συμπορευτούν μαζί μας, να συνεισφέρουν, να στηρίξουν και να αποτελέσουν τους διαμορφωτές αυτών των δράσεων. Έτσι θα συνυπογράψουν και θα κάνουν δική τους αυτή τη Διακήρυξη ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ”.

* με την τήρηση των απαραίτητων μέτρων αυτοπροστασίας.

* συλλέγουμε για τους πρόσφυγες της τοπικής δομής: όσοι θέλουν προσφέρουν και την σακούλα τον “προσφύγων” δηλαδή μια σακούλα με: αλεύρι, ηλιέλαιο, πατάτες, κρεμμύδια, μακαρόνια, σάλτσα, ευχαριστούμε!

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΤΕΚΙ ΚΑΒΑΛΑΣ
http://anarxikoikavalas.squat.gr/

Πηγή: Accion Mutante Collective

 

Κυψέλη

Οι Ζαπατίστας ταξιδεύουν!
Πάρκο Κύπρου και Πατησίων (Κυψέλη), ώρα 17:00

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ

– Ενημέρωση για το Ταξίδι τους στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2021
– Στιγμές από την 1η Διεθνή Συνάντηση Αγωνιζόμενων Γυναικών (Chiapas, 2018)

Από τις εξεγερμένες ιθαγενικές κοινότητες του Μεξικάνικου νότου, στους δρόμους, τις πλατείες, τις καταλήψεις και τους χώρους αγώνα της Ευρώπης.

Από την αντίσταση στις κρατικές και παραστρατιωτικές επιθέσεις σε βάρος των ζαπατιστικών κοινοτήτων, ως τις κοινωνικές-ταξικές συγκρούσεις απέναντι στην επιβολή της αστυνομοκρατίας στις γειτονιές και το κέντρο των πόλεων.

Από τους αγώνες για γη και ελευθερία στην Τσιάπας ως την αντίσταση ενάντια στη λεηλασία του φυσικού κόσμου στον Αχελώο, τα Άγραφα, την Πάρνηθα, τις Σκουριές, τις Σταγιάτες κ.α.

Από την αυτοοργάνωση των ιθαγενών γυναικών του EZLN ως τον κοινό αγώνα ενάντια στην πατριαρχία και την έμφυλη βία.

Ένα ταξίδι συνάντησης των αγώνων απέναντι στην καπιταλιστική μηχανή και την κρατική καταστολή, απέναντι στη φτώχεια και την εκμετάλλευση, απέναντι στις φυλακές και τα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης για πρόσφυγες και μετανάστες, ένα ταξίδι για την αλληλεγγύη και την εξέγερση.

* Με την τήρηση των απαραίτητων μέτρων αυτοπροστασίας

Κατάληψη Λέλας Καραγιάννη 37

http://lk37.squathost.com/

Πηγή: Κατάληψη Λέλας Καραγιάννη 37

Πάτρα

ΟΙ ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
μεταξύ των αγωνιζόμενων ανά τον κόσμο

Πλατεία Όλγας (Εθνικής Αντιστάσεως), ώρα 18:30

– Εκδήλωση και προβολή ντοκιμαντέρ «Autonomía Zapatista»  με αφορμή το ταξίδι των Ζapatistas στην Ευρώπη.

 

Συντονιστικό Πάτρας για το ταξίδι των Zapatistas

Καλαμάτα

“ZAPATA VIVE” – “Ο ΖΑΠΑΤΑ ΖΕΙ”
Ηφαίστου 4, Ιστορικό κέντρο Καλαμάτας (έξω από το Αντιφασιστικό Στέκι), 11:00-13:00

– Ενημερωτική εκδήλωση: Στήνουμε ένα κολάζ συλλογικής πληροφόρησης!

Με αφορμή την επέτειο δολοφονίας Ζαπάτα (102 χρόνια πριν), στήνουμε ένα κολάζ συλλογικής πληροφόρησης και μαζί ανακαλύπτουμε την ζωή του Ζαπάτα, την σχέση του με τους αγώνες για την υπεράσπιση της γης «Γη και Ελευθερία!», την σύνδεσή του με τους αγώνες του σήμερα και το ταξίδι των Ζαπατίστας στην Ευρώπη το καλοκαίρι που μας έρχεται!
Συλλέγουμε πληροφορίες και ιστορίες λοιπόν και μαζευόμαστε το Σάββατο 10 Απριλίου από τις 11πμ μέχρι τις 13μμ , έξω από το Aντιφασιστικό Στέκι, Ηφαιστου 4 , Ιστορικό κέντρο Καλαμάτας για να συμπληρώσουμε όλες και όλοι μαζί το πιο πολύχρωμο παζλ… Το παζλ του αγώνα για την ζωή!
Υ.Γ. 1. Επειδή το πρότζεκτ είναι δύσκολο και πιθανότατα οι ενήλικες δεν θα τα καταφέρουμε μόνοι μας, παρακαλούμε ενημερώστε και τους μικρούς μας φίλους και φίλες να έρθουμε με τους μαρκαδόρους τους και τις κηρομπογιές τους για να βάλουν ένα χεράκι!
Υ.Γ.2. “Κρύβουμε τα πρόσωπά μας για να μας δούνε”, ή αλλιώς, φοράμε μάσκες και κρατάμε αποστάσεις γιατί μόνο “ο λαός μπορεί να σώσει το λαό”.
Αντιφασιστική Κίνηση Καλαμάτας
Λάρισα

Οι Ζαπατίστας ταξιδεύουν, οι καρδιές μας χορεύουν
οι αγώνες (μας) για τη γη και την ελευθερία
βρίσκονται σε κίνηση…
Πάρκο Αγ. Αντωνίου, 17:30-19:00

17:30-18:00     «ένα πανί καλωσορίσματος»

18:00-19:00     πάγκος ενημέρωσης για το ταξίδι των Ζαπατίστας στις 5 ηπείρους και στα μέρη μας. (Υλικό και τρόποι να συμμετέχετε στη συνέλευση της Λάρισας).

19:00               Συμμετέχουμε στην ανοιχτή συνέλευση

 

Para todos todo, para nosotros nada!

Την 1η Γενάρη του 1994, ο άνθρωπος που ξύπνησε τον τότε πρόεδρο του Μεξικού, Κάρλος Σαλίνας από τα «όνειρα του Πρώτου Κόσμου», ήταν ο υπουργός Άμυνας, στρατηγός Antonio Riviello Bazán, ανακοινώνοντας ότι μόλις είχε γίνει εξέγερση στην Τσιάπας. Χιλιάδες μασκοφόροι ένοπλοι, άνδρες και γυναίκες είχαν καταλάβει πολλές πόλεις της νοτιο-ανατολικής μεξικανικής πολιτείας. Ονόμαζαν τους εαυτούς τους Ζαπατίστας, και το στρατό τους EZLN. Ήταν μια πρόκληση για το κράτος του Μεξικού, την ημέρα που η Βορειοαμερικανική Συμφωνία Ελευθέρων Συναλλαγών (NAFTA) ξεκινούσε τις επίσημες επιχειρήσεις της, που ταυτόχρονα διαπέρασε τις ρίζες των Μεξικανών και κινητοποίησε τους αυτόχθονες λαούς της χώρας.
Με το «συγγνώμη για την ταλαιπωρία, αυτή είναι μια επανάσταση» και το ya basta, ο EZLN δεν εισέβαλλε μόνο στην Τσιάπας αλλά και στις καρδιές των από τα κάτω όλου του κόσμου δίνοντας τους ελπίδα πως τούτος ο κόσμος «κι όμως αλλάζει», τη στιγμή που η παντοδυναμία του καπιταλισμού και το «τέλος της ιστορίας» φάνταζαν ακλόνητες αλήθειες.
Στα βουνά της Τσιάπας ανθίζει ένα κίνημα χειραφέτησης που αντιστέκεται και εξεγείρεται ενάντια στον καπιταλισμό, το κράτος και κάθε μορφής εξουσία και κυριαρχία και οικοδομεί την αυτονομία του μακριά από λογικές ηγεμονισμού, ομοιογένειας και πρωτοπορίας. Το «διοικούμε υπακούοντας» των ζαπατίστας, βρίσκει την έκφρασή του στις 7 αρχές που διέπουν τα συμβούλια των αυτόνομων κοινοτήτων και δήμων και τα συμβούλια καλής διακυβέρνησης των περιφερειών: υπακούμε και δεν κυβερνούμε, εκπροσωπούμε και δεν υποκαθιστούμε, δημιουργούμε και δεν καταστρέφουμε, υπηρετούμε και δεν υπηρετούμαστε, διατηρούμε την ενότητα δημιουργικά, κατεβαίνουμε και δεν ανεβαίνουμε, προτείνουμε και δεν επιβάλλουμε. Το «διοικούμε υπακούοντας» αποτελεί την καρδιά της ζαπατιστικής αντίστασης, τον πυρήνα της οργανωτικής της δομής, στοχεύοντας στην εξάλειψη των σχέσεων εξουσίας μέσα από την ισότιμη συμμετοχή όλων στην άσκηση της πολιτικής.
Τον περασμένο Οκτώβριο, οι άνθρωποι που κάλυψαν τα πρόσωπά τους για να τους δουν , ανακοίνωσαν το ταξίδι τους από τα εδάφη του Μεξικού προς τις πέντε ηπείρους, με πρώτη στάση την Ευρώπη. Η αντιπροσωπεία των συντρόφων και συντροφισσών μας (η πλειοψηφία αυτής είναι γυναίκες), μέσα στις χώρες που θα επισκεφτεί βρίσκεται και η Ελλάδα, αφού από την πρώτη στιγμή συναποφασίστηκε ότι δεν μπορούσαμε και δεν θέλαμε να μείνουμε αμέτοχοι/ες σε αυτό το ταξίδι!
Οι από τα κάτω, ατομικότητες και συλλογικότητες, αυτοοργανωθήκαμε και συνεχίζουμε να το κάνουμε, σε ευρωπαϊκό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, προκειμένου να υποδεχθούμε τους Ζαπατίστας (και) στην πόλη της Λάρισας. Η συμβολή κάθε αυτοοργανωμένης συλλογικότητας της πόλης, δείχνει με τον πιο έμπρακτο τρόπο ότι προσπαθούμε να δείξουμε την αλληλεγγύη, τον σεβασμό και τον θαυμασμό μας στις εξεγερμένες και αυτοοργανωμένες κοινότητες της Τσιάπας, θέλοντας ταυτόχρονα να μπολιάσουμε και τους δικούς μας αγώνες.
Οι Ζαπατίστας δεν έρχονται για να επιβάλλουν τα δικά τους πιστεύω, ούτε αντίστροφα. Έρχονται για να μας ακούσουν και να ακουστούν. Να μιλήσουμε για τους αγώνες, τις εξεγέρσεις και τις αντιστάσεις που έπραξαν και πράξαμε. Και για αυτές που δεν έχουν έρθει ακόμα. Για να ακούσουν και να κοιτάξουν, όπως οι ίδιοι και οι ίδιες λένε, τον άλλο που αν και τόσο διαφορετικός, έχει την ίδια λαχτάρα για ελευθερία και δικαιοσύνη.

Συνέλευση Λάρισας για το ταξίδι των Ζαπατίστας.

Πηγή: Ανοιχτή Συνέλευση Σπορά

— * —

Περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις σε όλη τη χώρα

Στον ιστότοπο Το Καραβάνι των Ζαπατίστας   και στη σελίδα Fb Το Καραβάνι των Ζαπατίστας

(Πανελλαδική δικτύωση συντονισμού για τις γέφυρες της αξιοπρέπειας, των συναντήσεων και των αγώνων).

 

— * —

Σχετικά με το Ταξίδι των Ζαπατίστας στον κόσμο, δείτε αναλυτικά και την ειδική σελίδα του infolibre
(με όλα τα ανακοινωθέντα, τη μέχρι τώρα πληροφορία και με διαρκή ενημέρωση):

ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ-Σαλπάρουν για Ευρώπη!

Σπάνε την πλανητική κατάσταση πολιορκίας
και φέρνουν μηνύματα αλληλεγγύης, αυτοοργάνωσης, κοινοτισμού…

https://new.infolibre.gr/2020/12/05/zapatistas-salparoyn-gia-eyropi/

Μοιραστείτε το άρθρο