Συλλαλητήριο σήμερα ενάντια στην κατάθεση και την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου

Δευτέρα 1/6 19:00 στο άγαλμα Βενιζέλου

Ζ’ ΣΕΠΕ Πανεκπαιδευτικός ξεσηκωμός ενάντια στην κατάθεση και την ψήφιση του αντιδραστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου – Δευτέρα 1 Ιουνίου, 7 μ.μ., άγαλμα Βενιζέλου – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Το υπουργείο Παιδείας, αργά το βράδυ (όπως πάντα) της Πέμπτης 28/5, κατέθεσε στη Βουλή το αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιό του, ίδιο σχεδόν και απαράλλαχτο μ’ αυτό που δύο μήνες τώρα έχει ξεσηκώσει εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και όλη την κοινωνία, που ζητούν την απόσυρσή του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, συνεχίζοντας τον εμπαιγμό και αγνοώντας κοινωνικές ανάγκες και καθολικά αιτήματα, δεν υλοποιείται ούτε καν η δέσμευση της υπουργού για απόσυρση των καταφανώς αντιλαϊκών διατάξεων, όπως η πρωτοφανής στη σύγχρονη εκπαιδευτική ιστορία αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα: ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο και την Α’ τάξη  του Δημοτικού Σχολείου το 2020-21 ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα ανεβαίνει από τους 22 στους 25 ενώ ταυτόχρονα τίθεται κατώτερο όριο 15 μαθητών για τον χωρισμό των τμημάτων και απλουστεύονται οι διαδικασίες για την υποχρεωτική μετακίνηση παιδιών σε άλλα σχολεία. Το αποτέλεσμα θα είναι η συγχώνευση χιλιάδων τμημάτων και το κλείσιμο σχολείων (μόνο στη Δ/νση Δυτικής Θεσσαλονίκης 40 και πλέον τμήματα Α’ Δημοτικού και 60 Νηπιαγωγείου για το 2020-21) αλλά και η απώλεια χιλιάδων θέσεων εκπαιδευτικών, ή με άλλα λόγια η μη πρόσληψη-απόλυση 1.500 περίπου αναπληρωτών εκπαιδευτικών και η συνέχιση της πολιτικής της αδιοριστίας.

Στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε διατηρούνται ταυτόχρονα όλες οι αντιδραστικές και αντιλαϊκές διατάξεις, όπως η εισαγωγή χωριστών διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο (αγγλικά), τίθενται νέοι εξεταστικοί φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών με αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και της βάσης του 10, επανέρχονται αναχρονιστικοί θεσμοί όπως «πρότυπα σχολεία», αριστεία, χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών κ.ά. Κορυφαία δε στόχευση του πολυνομοσχεδίου συνεχίζει να είναι η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, με την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας ήδη από τον Σεπτέμβρη 2020-21 και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού από το 2021-22, και γενικά ενός συστήματος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης το οποίο όπου εφαρμόστηκε προώθησε την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την υποχρηματοδότηση και τελικά το κλείσιμο σχολείων και την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Απέναντι σ’ αυτή τη νέα κυβερνητική επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και των νέων και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, που έρχεται να υλοποιήσει τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, και ενώ την ίδια στιγμή έχουμε να αντιμετωπίσουμε την τροπολογία και την υπουργική απόφαση για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις κάμερες αλλά και το άνοιγμα των σχολείων χωρίς την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων και προϋποθέσεων για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, το εκπαιδευτικό κίνημα οργανώνει τη δική του απάντηση. Μετά από επτά κινητοποιήσεις και μαζικά συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη και όλη τη χώρα το τελευταίο δίμηνο, τώρα κάνουμε ακόμη πιο δυναμική τη δράση μας με ένα σύνθημα να ενώνει εκπαιδευτικούς, φοιτητές, γονείς και όλη την κοινωνία: Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο-έκτρωμα της Κεραμέως ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Το ΔΣ του Ζ΄ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης μαζί με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης:

  • Καλούμε (μετά τη σχετική απόφαση των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ για συλλαλητήρια στην Αθήνα και όλες τις πόλεις) στο απογευματινό συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, τη Δευτέρα 1/6, 7 μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου.
  • Προτείνουμε και οργανώνουμε μέρα πανελλαδικής δράσης για τη δημόσια παιδεία την Πέμπτη 4/6 και συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, στη 1.30 μ.μ. στο άγαλμα Βενιζέλου με κάλεσμα σε εργατικά σωματεία, φοιτητικούς συλλόγους, ενώσεις γιατρών και νοσοκομειακών κ.ά. για συμπαράσταση-συμπαράταξη.
  • Οργανώνουμε από τώρα την απεργία στις 9/6 κηρύσσοντας 3ωρη συμπληρωματική στάση εργασίας, καθώς και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σωματείων της Θεσσαλονίκης στο πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου

-ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ και η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις!

-Την εξασφάλιση των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών (μονιμοποίηση και νέες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας σχολείων, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ.ά.)

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για ένα σχολείο Λεύτερο και Δημοκρατικό, Δημόσιο και Δωρεάν, Ανοικτό για όλους όσους ζουν σ’ αυτό τον τόπο. Το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, με βάση τις ανάγκες και τα δικαιώματα μαθητών, εκπαιδευτικών και κοινωνικής πλειοψηφίας.

 

Γ’ ΕΛΜΕ-Θ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

ΔΕΥΤΕΡΑ 1-6 ΑΓ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, 7 μ.μ.

ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ-ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

ΔΕ ΘΑ  ΠΕΡΑΣΕΙ-ΔΕ ΘΑ  ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ!

Η κυβέρνηση κατέθεσε την Πέμπτη το βράδυ στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, προχωρώντας  με αλαζονεία στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής αντιδραστικής πολιτικής της.

 Η μεγάλη συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών και φοιτητών στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια (8/5, 13/5 και 19/5) στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα οδήγησε την κυβέρνηση στην αναπροσαρμογή της τακτικής της, υποχωρώντας σε επιμέρους ρυθμίσεις για να προωθήσει άμεσα το συνολικό της σχέδιο για ψήφιση του πολυνομοσχεδίου.

Στο πολυνομοσχέδιο διατηρούνται σχεδόν όλες οι αντιδραστικές αντιεκπαιδευτικές διατάξεις που υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο:

  • αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με βάση προαγωγής 10 για όλες τις τάξεις, τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου – μέτρα που κάνουν το σχολείο εξεταστικό κέντρ , μετατρέπουν σε σχολική γνώση τα SOS θέματα και εντείνουν τους  ταξικούς φραγμούς,
  • επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές,
  • νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων» προωθώντας τις δεξιότητες σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης,
  • αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης «εσωτερική και εξωτερική» από τον Σεπτέμβρη του 2020, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού,
  • αύξηση του αριθμού των προτύπων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία,
  • ποινές τουλάχιστον 2ετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές,
  • άμεση μείωση μετεγγραφών και εισακτέων από του χρόνου στα ΑΕΙ,
  • ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα – πιο εκτεταμένη και βαθιά ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που θα συνθλίψει μαζικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών και θα επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο. Είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων, που σκοπεύει να το ολοκληρώσει με τα νομοσχέδια για την ΤΕΕ και τις δομές και τη διοίκηση της εκπαίδευσης.

Κατευθύνσεις που προωθούνται για το σχολείο με το -υπό ψήφιση- αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, όπως η πειθάρχηση, ο πανοπτικός έλεγχος, η τυποποίηση, η μετρησιμότητα του μαθήματος, η  αξιολόγηση, η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού,  εξυπηρετούνται και με την τροπολογία και Υ.Α. για  την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, με σκοπό να διαμορφώσουν τα δεδομένα και το κατάλληλο έδαφος για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων του πολυνομοσχεδίου. Με την τροπολογία και Υ.Α. μια βαθιά αντιπαιδαγωγική – αντισυνταγματική – αντιδημοκρατική τομή θεσπίζει ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία την εξ αποστάσεως “εκπαίδευση”, μετατρέπει τη διδασκαλία σε reality show ακυρώνοντας το περιεχόμενό της, καταπατά  τα  δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ 

ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Με τη μαζική, μαχητική παρουσία όλων μας στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις,  με πανεκπαιδευτικό αγώνα, με απεργιακές αποφάσεις και κινητοποιήσεις να στείλουμε ηχηρό μήνυμα ότι τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα ούτε θα περάσουν ούτε θα εφαρμοστούν, θα ανατραπούν!

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ – ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

– ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ  ΚΑΙ Υ.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΝΤΑΝΗ ΑΝΑΜΕΤΆΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ.

 -ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΩΡΑ

– ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Μοιραστείτε το άρθρο