Περιήγηση και ενημέρωση: Ιλισσός, το ξεχασμένο ποτάμι της Αθήνας, Κυριακή 12/10 στις 12:00

Πότε και γιατί καλύφθηκε ο Ιλισσός; Ποια ήταν η σημασία του στην αρχαιότητα; Γιατί το μεγαλύτερο μέρος των ρεμάτων της Αθήνας θάφτηκε και μπαζώθηκε; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα επιχειρήσουμε να θέσουμε και να συζητήσουμε, ως πολιτική συλλογικότητα, μέσα από μια επιτόπια περιήγηση-ενημέρωση που θα κάνουμε στην ανοικτή κοίτη του Ιλισσού.
Ο Ιλισσός, το δεύτερο μεγάλο ποτάμι της Αθήνας, πηγάζει από τη βορειοδυτική πλευρά του Υμηττού και εκβάλλει στον Φαληρικό όρμο. Σήμερα, το μεγαλύτερο τμήμα της φυσικής του κοίτης έχει σκεπαστεί από τις λεωφόρους Μεσογείων, Μιχαλακοπούλου, Βασ. Κωνσταντίνου και Καλλιρρόης.

Διάβασε περισσότερα

ΔΕΘ: Συνάντηση Ενημέρωσης & Οργάνωσης για το Δημοψήφισμα, Τρίτη 30/9

Στη Συνάντηση θα έχετε την ευκαιρία:
να ενημερωθείτε για τα αποτελέσματα της καμπάνιας και τις εξελίξεις μέχρι σήμερα,
να ακούσετε πραγματικές ιστορίες συμμετοχής από πολίτες που ήδη συνεισφέρουν,
να συμβάλετε ενεργά στην ενίσχυση των δράσεων,
να δηλώσετε συμμετοχή σε προγραμματισμένες δράσεις συλλογής υπογραφών στην πόλη,
να γνωρίσετε και να συνδεθείτε με άλλους πολίτες που αγωνίζονται για ένα πιο δίκαιο και πράσινο μέλλον της Θεσσαλονίκης.

Διάβασε περισσότερα

Family Pride: Όχι στις γιορτές μίσους!

Ας μη γελιόμαστε όμως: παρά τον γραφικό και περιθωριακό χαρακτήρα τους, τέτοιες εκδηλώσεις συνεχίζουν να λειτουργούν ως εστίες επιθετικού μίσους, όχι μόνο απέναντι στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, αλλά σε κάθε διαφορετικό. Ο πραγματικός στόχος τους δεν είναι η στήριξη της «Ελληνικής Οικογένειας», όπως αναφέρουν, αλλά ο στιγματισμός και ο αποκλεισμός όσων δεν χωράνε στα πρότυπα της ελληνορθόδοξης ετεροκανονικότητας. 

Διάβασε περισσότερα

Συγκέντρωση ενάντια στην αστυνομική κατοχή του Λόφου Στρέφη, Σάββατο 13/9 στις 19:00 στο ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ Στρέφη

Η στρατοπέδευση των μπάτσων απονεκρώνει κοινωνικά και πολιτικά τον Λόφο και κάνει τον κόσμο που τον χρησιμοποιεί να ασφυκτιά. Η επιβολή της «τάξης» παίρνει γυμνή μορφή: μπάτσοι ψέκασαν νήπια με δακρυγόνο, τραμπουκίζουν γονείς και μικρά παιδιά, παρενοχλούν θηλυκότητες με χυδαία σχόλια, μολύνουν ακατάπαυστα και καταστρέφουν το Λόφο, στοχοποιούν κουίρ άτομα, ενώ καθημερινά εκφοβίζουν μετανάστες θαμώνες του Λόφου, παιδιά στην εφηβεία, κατοίκους με τα σκυλιά τους, μέχρι και μανάδες.

Διάβασε περισσότερα

Να ακυρωθεί η πώληση της ΕΛΒΟ στην Ισραηλινή SK Group”Έξω οι φονιάδες από την πόλη μας!”

Λίγες ημέρες πριν μια είδηση που αφορά την πόλη μας πέρασε στα ψιλά, με τα κυρίαρχα συστημικά μέσα ενημέρωσης, σαν να μην τρέχει τίποτα, να κάνουν ρεπορτάζ για τη «νέα» μέρα που ξημερώνει για την ΕΛΒΟ.
Η Ισραηλινή λοιπόν εταιρεία SK Group απέκτησε την πλήρη κυριότητα της ΕΛΒΟ, του κορυφαίου κατασκευαστή εξειδικευμένων στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων στην Ελλάδα, σηματοδοτώντας την πρώτη επιχειρησιακή της βάση στην Ευρώπη. Οι εταιρείες του Ομίλου SK εξυπηρετούν στρατιωτικές και αστυνομικές αγορές σε σχεδόν 60 χώρες.

Διάβασε περισσότερα

Ανάπλαση ΔΕΘ: Η κοινωνία καθορίζει τις εξελίξεις

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού -σε μια κομματική εκδήλωση για τα υποτιθέμενα «έργα» της κυβέρνησης στην πόλη, που κατά τα άλλα υποτιμούσε σφόδρα τη νοημοσύνη των Θεσσαλονικιών- επιβεβαίωσαν το αναμενόμενο: η επί τόπου ανάπλαση της ΔΕΘ όπως την ξέραμε ως τώρα, με τα πέντε τσιμεντένια μεγαθήρια, με το ξενοδοχείο και το εμπορικό κέντρο, ανήκει πια στο παρελθόν.

Διάβασε περισσότερα

Για την «κλοπή» του κ. Ταχιάου

Τις τελευταίες ημέρες, οι αρμόδιοι υπουργοί εντόπισαν το μεγάλο πρόβλημα των δημόσιων μέσων μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη: και όχι, δεν είναι το μποτιλιάρισμα από τα ΙΧ, δεν είναι τα ανεπαρκή λεωφορεία, δεν είναι τα χαλασμένα κλιματιστικά, δεν είναι οι αποκλεισμένες λεωφορειολωρίδες, δεν είναι οι συνεχείς βλάβες στο κουτσό μετρό που φτιάχτηκε μετά από 30 χρόνια, δεν είναι οι καθυστερήσεις στην επέκτασή του στην Καλαμαριά. Το μεγάλο πρόβλημα λοιπόν είναι το εισιτήριο που αφήνουν κάποιοι επιβάτες για να το πάρει ο επόμενος ή η επόμενη στο Μετρό.  Ως τιμωρία αυτής της μικρής μας ανυπακοής, η κυβέρνηση απειλεί να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου κατά 33% (!).
Η Πόλη Ανάποδα

Διάβασε περισσότερα

Ανεπιθύμητα τα McDonald’s στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, συμβολική κινητοποίηση την Πέμπτη 17/7 στις 19:00 μπροστά από το Ολύμπιον

Μάθαμε πρόσφατα ότι η γνωστή αλυσίδα fast food McDonald’s ετοιμάζεται να ανοίξει κατάστημα στη θέση του καφέ Ολύμπιον, στην πλατεία Αριστοτέλους. Δώδεκα χρόνια πριν, θυμίζουμε, η εταιρεία αποχωρούσε από το κέντρο της πόλης, καθώς οι κάτοικοι τής γυρνούσαν την πλάτη, ενώ τα κινήματα την είχαν συστηματικά στοχοποιήσει ως το απόλυτο σύμβολο του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού.
Και όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη. Διεθνώς, η πολυεθνική αυτή έχει βρεθεί στο στόχαστρο όλων των κοινωνικών κινημάτων, για όλους τους λόγους του κόσμου.

Διάβασε περισσότερα

Ο αγώνας για το #Δημοψήφισμα της #ΔΕΘ συνεχίζεται!

Στην εβδομαδιαία ανασκόπηση της η  Οργανωτική Επιτροπή Δημοψηφίσματος για τη ΔΕΘ, 
περιγράφει τα  βήματα που έγιναν  κατά το διάστημα 7 έως 13 Ιουλίου 2025 στην προσπάθεια  
να πραγματοποιηθεί το δημοψήφισμα για τη ΔΕΘ και να ακουστεί επίσημα η φωνή των πολιτών.
Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωση τους οι υπογραφές  έφτασαν στις 18.000, ενώ δόθηκαν στη δημοσιότητα φωτορεαλιστικά σχέδια  για να γίνει κατανοητή  η εικόνα της πρότασης τους, παράλληλα εγκαινιάστηκαν και τα γραφεία τους.

Διάβασε περισσότερα

Κείμενο συλλογής υπογραφών κατά της καύσης απορριμμάτων

Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ότι θα προσχωρήσει στην κατασκευή μονάδων για την καύση απορριμμάτων με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μεγάλες εργολαβικές εταιρείες θα κατασκευάσουν μέσω τραπεζικού δανεισμού τα εργοστάσια καύσης και θα τα λειτουργούν για πολλά χρόνια εισπράττοντας πολύ υψηλές αμοιβές, που θα πολλαπλασιάσουν τα δημοτικά τέλη που καταβάλουμε μέσω των λογαριασμών ρεύματος.Σας καλούμε να συστρατευτούμε για να το αποτρέψουμε. Φορείς και πολίτες υπογράφουμε.

Διάβασε περισσότερα