Για την υπεράσπιση του Σκοπευτηρίου, Τρίτη 10/2 στις 9:00 στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών – ΑΝΑΒΟΛΗ 12/5

9 χρόνια μετά την εκδίωξη της βέβηλης Σκοπευτικής Εταιρείας από το Άλσος Σκοπευτηρίου και την ιστορική μας γειτονιά, ως αποτέλεσμα των πολύχρονων αγώνων των κατοίκων της, τον Μάη του 2024 ξεκινά μια ανάπλαση γεμάτη αστοχίες, αυθαιρεσίες και προβλήματα που οφείλουμε να γνωρίζουμε γιατί αφορά την ζωή και την καθημερινότητά όλων μας.

Διάβασε περισσότερα

Κινητοποίηση για την αποκατάσταση της πλατείας Ελευθερίας, Σάββατο 13/12 στις 12:00 στην πλατεία Ελευθερίας

Η διοίκηση Αγγελούδη δεν έχει καμία δικαιολογία για αυτή την κωλυσιεργία. Σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο αρνήθηκε να τεθεί προς συζήτηση η παραπάνω πρότασή μας. Ένα ανησυχητικό, αντιδημοκρατικό ατόπημα. Αν συνεχιστεί η παραμονή του παράνομου πάρκινγκ θα θεωρηθεί συνυπεύθυνη για το πολύ μεγάλο πισωγύρισμα και θα μπει στο κάδρο μαζί με τη διοίκηση Ζέρβα.

Διάβασε περισσότερα

Μπρος στα κέρδη τι ‘ναι ο φόνος…

Η “ΑΝΥΠΑΚΟΗ” κατέθεσε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμπελοκήπων-Μενεμένης στις 24/11 ερώτημα προς τη δημοτική αρχή σχετικά με την πρόσφατη αποικιοκρατικού χαρακτήρα συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με τις ΗΠΑ για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ειδικότερα σχετικά με τον πλωτό σταθμό μεταφόρτωσης και μετατροπής του LNG μόλις 3,5 χλμ από τις ακτές του Θερμαϊκού. 

Διάβασε περισσότερα

Πλατεία Ελευθερίας: η διοίκηση Αγγελούδη καταστέλλει τον διάλογο για να καλύψει το πάρκινγκ

Η ιστορία είναι γνωστή: τη δεκαετία του 1950, η πλατεία θυσιάζεται στον βωμό της ανερχόμενης τότε κυριαρχίας του ΙΧ, αλλά και του αμαρτωλού, μονοπωλιακού ΟΑΣΘ. Θα περάσουν 60 χρόνια μέχρι η διοίκηση Μπουτάρη να αποπειραθεί την αποκατάστασή της, τον τελευταίο μόλις χρόνο της οκταετούς θητείας της. Από τότε όμως είχαμε προειδοποιήσει: οι πλατείες φτιάχνονται με τη συνάντηση των ανθρώπων, όχι με ακριβές εργολαβίες. Πράγματι, ο πρώτος εργολάβος αποτυγχάνει και αποχωρεί, αφήνοντας μια ανοιχτή πληγή στην πόλη. Η διοίκηση Ζέρβα στη συνέχεια, με δικαιολογία μια ανύπαρκτη μελέτη για ένα ανέφικτο υπόγειο πάρκινγκ, αναβάλλει το έργο και επιστρέφει την πλατεία στα ΙΧ.

Διάβασε περισσότερα

Όχι πλωτός σταθμός LNG στον Θερμαϊκό!

Ένας πλωτός τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σχεδιάζεται να εγκατασταθεί στον Θερμαϊκό κόλπο, σε μικρή απόσταση από τη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εγκατάσταση δύο πλοίων, με την απαιτούμενη επιφάνεια για τη χωροθέτηση των πλωτών μονάδων και λοιπών εγκαταστάσεων να ανέρχεται σε περίπου 80 στρέμματα μέσα στον Θερμαϊκό κόλπο, σε απόσταση 3,4 χλμ από τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και 3,1 χλμ από την πλησιέστερη ακτή στα δυτικά.

Διάβασε περισσότερα

Όσα πρέπει να γνωρίζουμε σχετικά με το νομικό πλαίσιο του δημοτικού δημοψηφίσματος για τη ΔΕΘ

Ποια είναι τα βήματα της διαδικασίας, από το στάδιο της συλλογής του αναγκαίου αριθμού υπογραφών ως την προκήρυξη του δημοψηφίσματος επί συγκεκριμένου ερωτήματος;
Τρεις έγκριτοι νομικοί της πόλης μας, με ειδίκευση το συνταγματικό δίκαιο, συνέταξαν το παρακάτω αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα για το σχεδιαζόμενο δημοτικό δημοψήφισμα για τη ΔΕΘ.  Η παρέμβασή τους έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς θα είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται ο συγκεκριμένος νόμος για τα τοπικά δημοψηφίσματα (4555/18), οπότε εγείρονται διάφορα ζητήματα γύρω από τη διαδικασία.

Διάβασε περισσότερα

“Αλυσίδα”: Κάλεσμα σε μαζική παρουσία των κατοίκων της περιοχής στο Δημοτικό Συμβούλιο, Δευτέρα 10/11 στις 16:30

Καλούμε σε μαζική παρουσία των κατοίκων της περιοχής στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 10 Νοεμβρίου στις 4:30μμ, όπου θα τεθεί ερώτημα για την Αλυσίδα. Ζητάμε από την διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, τις παρατάξεις και τους δημοτικούς συμβούλους να ακούσουν τις αγωνίες των κατοίκων, να τοποθετηθούν και να στηρίξουν το δίκαιο αίτημα μας για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην περιοχή.

Διάβασε περισσότερα

Καταγγελία δημοτών για κοπή δέντρων στο ρέμα Στρωμνιτσιωτών (40 Εκκλησιές)

Με όχημα και πρόσχημα τον καθαρισμό του ρέματος των Στρωμνιτσιωτών, στις 40 Εκκλησιές, έργο που ανέθεσε σε εργολάβο ο ”Αναπτυξιακός Οργανισμός Κεντρικής Μακεδονίας Α.Ε.”, με μετόχους την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κατά 75% και το Περιφερειακό Ταμείο Αναπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας κατά 25%, έχουν κόψει και συνεχίζουν να κόβουν δέντρα από ολόκληρη την επιφάνεια του ρέματος από τη Σκουφά και μέχρι την Στίλπωνος Κυριακίδη. Πρόκειται για μια έκταση που ξεχωρίζει με τη φυσική της ομορφιά, επηρεάζει θετικά το μικροκλίμα της περιοχής και αποτελεί ουσιαστικά έναν πνεύμονα αναπνοής για το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Διάβασε περισσότερα

Μετρό Θεσσαλονίκης: παράνομη η αλληλεγγύη, νόμιμη η κερδοσκοπία;

Η επικείμενη αύξηση του εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης -γιατί αυτό σημαίνει η κατάργηση της 70λεπτης χρήσης του- παρουσιάζεται ως μέτρο κατά της «παρανομίας». Στην πραγματικότητα όμως βάζει στο στόχαστρο την αλληλεγγύη των πολιτών που, σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας, επιλέγουν να βοηθήσουν τον συνάνθρωπό τους, αφήνοντας το εισιτήριό τους για τον επόμενο, προσφέροντας έτσι μια μικρή ελάφρυνση στην καθημερινή μετακίνησή του. Πράξη διόλου εγκληματική, η οποία όμως χρησιμοποιείται ως πρόσχημα από την κυβέρνηση και τους διαχειριστές του συστήματος για να νομιμοποιήσουν πολιτικές που μετακυλίουν το κόστος στους πολίτες και ενισχύουν τα οικονομικά συμφέροντα των λίγων.

Διάβασε περισσότερα

Κάγκελα στη Ναυαρίνου

Η αιφνιδιαστική και βίαιη περίφραξη αυτού του σπουδαίου ανοιχτού αρχαιολογικού χώρου διακόπτει την οπτική συνέχεια και αποκόπτει το μνημείο από το αστικό περιβάλλον και τους ανθρώπους κάθε προέλευσης, που γίνονταν κοινωνοί της ιστορίας και του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης, ενώ η αισθητική μιας φυλακής στην καρδιά της πόλης αναπόφευκτα ενισχύει την ήδη διάχυτη αίσθηση καταπίεσης και αποκλεισμού, που απορρέει από την γενικευμένη και αλόγιστη απαγόρευση και καταστολή σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς μας.

Διάβασε περισσότερα