Εκδηλώσεις στις κατειλημμένες σχολές των πανεπιστημίων, εβδομάδα 19-25/2

Έβδομη εβδομάδα κινητοποιήσεων ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, με τις καταλήψεις να συνεχίζονται αμείωτα και τους φοιτητικούς συλλόγους, σχήματα και πρωτοβουλίες να διοργανώνουν συνελεύσεις ανοιχτών πλαισίων, συζητήσεις, εκδηλώσεις, δράσεις, αντι-μαθήματα, προβολές, θεατρικά, μουσικές κ.α.π., δίνοντας ζωή στα πανεπιστήμια από τα κάτω.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ – ΑΦΙΣΕΣ – ΚΑΛΕΣΜΑΤΑ – ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ… Κυριακή 25/2

[Δείτε παρακάτω και τις συγκεντρωτικές αφίσες]


Συγγραφή ανοιχτού πλαισίου

συγγραφή ανοιχτού πλαισίου

Κυριακή 15:00, στο αυτόνομο στέκι φιλοσοφικής

ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 26/02 13:30
-Ιστορικό Αρχαιολογικό στο αμφιθέατρο Β

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 01/03 13:30
-Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στην αίθουσα 108 νέο κτίριο
-Φιλολογία στο αμφιθέατρο Α

Τί είναι το Ανοιχτό Πλαίσιο;
Το ανοιχτό πλαίσιο αποτελεί μια συλλογική διαδικασία ζύμωσης κατά την οποία μοιραζόμαστε προβληματισμούς και αποφασίζουμε αδιαμεσολάβητα για τις σχολές μας. Σημαίνει ότι δεν αναθέτουμε σε κανέναν και καμία να μιλήσει εξ ονόματός μας χωρίς εμάς, για εμάς, αλλά αποφασίζουμε οι ίδιοι και οι ίδιες με βάση την αυτοοργάνωση, την οριζοντιότητα και τη συμπεριληπτικότητα.

ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΟΔΟΦΡΑΓΜΑΤΑ
Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους/ες

ΠΟΥΛΑΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΚΕΡΔΗ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΑΣ ΤΗΝ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ

Ελευθεριακό Σχήμα Φιλοσοφικής

“Χρέος”, Αντιμάθημα στη Κατειλημμένη Θεάτρου

Ο Φίλιππος Χάγιερ, καθηγητής του τμήματος Θεάτρου, στα πλαίσια στήριξης της κατάληψης του τμήματος για τον δίκαιο αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο Πιερρακάκη, θα πραγματοποιήσει αντιμάθημα με τίτλο “Χρέος”

*Το αντιμάθημα θα ξεκινήσει στην ώρα του

*Καμία παραβιαστική ή φοβική συμπεριφορά δε θα γίνει αποδεκτή

Κατειλημμένη Θεάτρου


Open Jam! Ο ΕΚΧ Σχολείο επισκέπτεται την κατάληψη Τ.Μ.Σ

Στα πλαίσια της έμπρακτης στήριξης και αλληλεγγύης προς τον αγώνα των φοιτητ(ρι)ών για δημόσια και δωρεάν παιδεία, η Ομάδα Τζαμ του Ελεύθερου Κοινωνικού Χώρου Σχολείο μεταφέρει το καθιερωμένο Τζαμ της Τετάρτης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ.

Αυτήν την Κυριακή 25/2 στις 19:00 στηρίζουμε τις φοιτητικές καταλήψεις και τζαμαρουμε μαζί με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών στο Κάμπους της Θέρμης (λεωφορείο 10 στάση Τέρμα Χαριλάου & λεωφορείο 66 – στάση Λήδα Μαρία)


Γενική Συνέλευση ΣΕΡΕΤΕ | Παράρτημα Θεσσαλονίκης

Η Γενική Συνέλευση του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24/02 στις 17.00 στην Αίθουσα του Τυπογραφείου στο κτίριο ΝΟΠΕ ΑΠΘ.
ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΟΥΝ:

  • Ιδιωτικά πανεπιστήμια
  • Απολύσεις ερευνητ(ρι)ων από το ΕΚΕΤΑ
  • Απεργία 28 Φλεβάρη
  • Απεργία 8 Μάρτη

✊ Να σταθούμε ο ένας δίπλα στην άλλη και να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα!


> ΦΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΠΘ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/2

> ΦΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΠΘ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/2


> ΦΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΑΠΘ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/2



“Αντίσταση και τέχνη”, Αντιμάθημα στην Κατειλημμένη Θεάτρου ΑΠΘ

Η Έλενα Σταματοπούλου, καθηγήτρια του τμήματος Θεάτρου, στα πλαίσια στήριξης της κατάληψης του τμήματος για τον δίκαιο αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο Πιερρακάκη, θα πραγματοποιήσει αντιμάθημα με τίτλο “Αντίσταση και Τέχνη”

*Το αντιμάθημα θα ξεκινήσει στην ώρα του

*Καμία παραβιαστική ή φοβική συμπεριφορά δε θα γίνει αποδεκτή

Κατειλημμένη Θεάτρου

 


Ανοιχτή συνέλευση του Ελευθεριακού Σχήματος Παντείου – Παρασκευή 23/2

Ελευθεριακό Σχήμα Παντείου

Ανοιχτή συνέλευση του Ελευθεριακού Σχήματος Παντείου την Παρασκευή 23/2 στις 15:00 στο Αντιεξουσιαστικό Στέκι Παντείου. ΠΟΡΕΙΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ

Μετά από 6 εβδομάδες αγώνα όπου συμμετείχαμε στο κοινό αγωνιστικό πλαίσιο αποφασίσαμε αυτή την εβδομάδα να καταθέσουμε ανοικτό πλαίσιο. Θεωρούμε ότι αυτή τη στιγμή είναι επιτακτική η ανάγκη να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας αλλά αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από μια αυτο-οργανωμενη και ακηδεμόνευτη μαζικότητα από τα κάτω και όχι από μια “ενιαιότητα” που επιβάλλεται από κομματικές γραμμές από τα πάνω. Το ανοικτό πλαίσιο που καταθέσαμε το οποίο ήταν το μόνο πλαίσιο της σημερινής ΓΣ που πρότεινε ουσιαστική κλιμάκωση του μέσω μεταξύ άλλων κατάληψη της πρυτανείας και παρεμβάσεων ενάντια στην τηλεξεταστικη κινούνταν σε αυτή την κατεύθυνση και έλαβε 51 ψήφους κάτι που για εμάς αναδεικνύει ότι ένα μέρος της φοιτητικής κοινότητας στηρίζει την μαχητική αυτο-οργανωμενη αντίσταση ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση χωρίς λογικές ανάθεσης και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Καλούμε όλα όσα συμμερίζονται τις αντιλήψεις μας να πλαισιώσουν τις ανοικτές διαδικασίες του φοιτητικού κινήματος και να ενδυναμώσουν την αυτο-οργανωμενη τάση εντός του αλλά και τις κινητοποιήσεις των επόμενων ημερών. Μπροστά στην κρατική και πρυτανική καταστολή να υψώσουμε μαζικές αντιστάσεις ενάντια στην λεηλασία των ζωών μας να πάρουμε τις ζωές μας και τον αγώνα μας στα χέρια μας!

Ανοιχτή συνέλευση του Ελευθεριακού Σχήματος Παντείου την Παρασκευή 23/2 στις 15:00 στο Αντιεξουσιαστικό Στέκι Παντείου.

ΠΟΡΕΙΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ


Εκδήλωση : Ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Εκδήλωση – συζήτηση : Ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Εισηγήσεις από μαθητές/τριες , φοιτητές/τριες και εκπαιδευτικούς

 

Δυτικός τομέας Ρουβίκωνα


> Live στήριξης της κατάληψης της Νομικής του ΑΠΘ, Τετάρτη 21/2 βράδυ + γιγαντοπανό κατά κοσμήτορα

Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ

Ως ΣΦ Πολιτικών Επιστημών καλούμε Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων στη ΝΟΠΕ στο Αμφιθέατρο Α μετά την λήξη της πανεκπαιδευτικής πορείας. Ο συγκεκριμένος χώρος επιλέγεται πέρα από την αναγκαία στήριξη της κατάληψης του κτηρίου της ΝΟΠΕ μετά την εκκένωση που διεξάχθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας 19.02, αλλά και γιατί αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αμφιθέατρα της Θεσσαλονίκης. Αποσκοπούμε την διεξαγωγή Συντονιστικού Γενικών Συνελεύσεων το οποίο θα μπορέσει:

  • να διεξαχθεί με μαζικότητα το οποίο θα επιτευχθεί με την λήξη της πορείας μέσα στο κτήριο της ΝΟΠΕ και την άμεση έναρξη της διαδικασίας
  • να εξασφαλίσει την πραγματική εμπλοκή των Συντονιστικών Επιτροπών και όχι να λειτουργήσει όρους «παραγόντων» που συνεννοούνται όπως είδαμε στο ΣΓΣ της προηγούμενης εβδομάδας
  • να δώσει χώρο σε όλους τους συλλόγους να τοποθετηθούν, χωρίς πρακτικές «κλεισίματος» της λίστας ομιλητών όπως συνέβη
  • να χαράξει κινηματικό σχεδιασμό και να γίνει ουσιαστική συζήτηση μεταξύ των Συλλόγων για συνέχιση του αγώνα ακόμη κι αν δεν μπορέσει να υπάρξει συμφωνία μεταξύ όλων των Συλλόγων για όλες τις δράσεις
  • να είναι παραγωγικό, χωρίς να μονοπωλεί την συζήτηση η παραγωγή ενός Δελτίου Τύπου καθώς η αποτύπωση ενιαίου λόγου του φοιτητικού κινήματος δεν είναι αυτοσκοπός του Συντονιστικού Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων εφόσον συμβαίνει και με όρους κοπτοραπτικης που δεν ενέχει κανέναν σύλλογο αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο με στόχο την εξωστρέφεια του κινήματος και σε μία συνθήκη ουσιώδης συνδιαμόρφωσης

Στήριξη κατάληψης Σ.Φ. Γεωλογίας

Η ΓΝΩΣΗ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Τι προβλεπει η παράκαμψη του αρθρου 16:

Το συγκεκριμένο άρθρο καθιστά συνταγματική υποχρεώση να εξασφαλίζει τη δωρεάν και δημόσια λειτουργία της παιδείας, της τέχνης και της επιστήμης. Με την παράκαμψη του άρθρου αυτού, σε συνδυασμό με τον τελευταίο αντιεκπαιδευτικό νόμο 4777, την κατάργηση του ασύλου, το προεδρικό διάταγμα 85, την ελάχιστη βάση εισαγωγής χτίζουν τον δρόμο προς την ιδιωτικοποιήση των πανεπιστημίων και γενικότερα των ζωών μας. Ήδη από το 2019, με την εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτών των ΑΕΙ, δίνεται προβάδισμα υποστήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης, μειώνοντας την αξία του ενιαίου πτυχίου των δημοσίων πανεπιστημίων. Ακολουθούν οι σκληρότερες αξιολογήσεις των ιδρυμάτων, που σκοπό έχουν την ελαχιστοποίηση της χρηματοδότησης και εν τέλει την συγχώνευση ή το κλείσιμο πανεπιστημιακών τμημάτων. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί και το Γεωλογικό Πάτρας, το οποίο είχε μόλις 17 εισακτέους την προηγούμενη χρόνια και είναι στη μαύρη λίστα.

Την Τετάρτη 7/2 κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο, το οποίο πρόκειται για μία τομή στις αντιεκπαιδευτικές επιθέσεις, αφού α) δεν θα οδηγήσει σε «συνύπαρξη» δημόσιων και ιδιωτικών ΑΕΙ, αλλά σε τρομακτική υποβάθμιση, διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας β) θα αποκλείονται μαζικά τα παιδιά των εργαζομένων και των φτωχών που δεν θα μπορούν να πληρώσουν δίδακτρα (όπως ήδη επιδιώκεται με ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων κ.ο.κ.), γ)θα στηθεί μια «αγορά της εκπαίδευσης» με κάθε λογής δίδακτρα σε μεταπτυχιακά-προπτυχιακά προγράμματα (όπως ήδη έχει ξεκινήσει και στο πανεπιστήμιο μας) φοιτητική μέριμνα και προγράμματα κατάρτισης, δ) τα πτυχία θα καταντήσουν απλώς χαρτιά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.

Πως το αντιλαμβανόμαστε εμείς, ποια είναι τα συμπεράσματα μας:

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το νήμα των εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων ξεκινάει από πολύ νωρίτερα. Η κατάσταση που βιώνουμε σήμερα έρχεται ως συνέχεια χρόνιων κυβερνητικών μεθοδεύσεων που στη βάση τους είχαν την κατάργηση του Πανεπιστημιακού ασύλου (ν. Διαμαντοπούλου/2011).Έτσι τελικά, εδώ και δύο χρόνια, βλέπουμε το άσυλο να καταργείται στη πράξη, με αποκορύφωμα τη μόνιμη παρουσία ΜΑΤ και ΟΠΠΙ μέσα στο πανεπιστήμιο (ν.Κεραμέως-Χρυσοχοϊδη/2021). Με αυτό το τρόπο επιτυγχάνεται η αλλαγή του μεταπολιτευτικού παραδείγματος που επιδιώκεται από κράτος και κεφάλαιο να καμφθούν οι ριζοσπαστικές αντιδράσεις και να διαλυθούν οι κοινωνικοί και ταξικοί αγώνες. Απώτερο σκοπό έχει τη δημιουργία ενός αποστειρωμένου περιβάλλοντος όπου οι φοιτήτριες θα ενσωματωθούν πλήρως, μέσω της εντατικοποίησης και του διαρκούς εκβιασμού, τα ιδεώδη της κυρίαρχης ιδεολογίας, δηλαδή του ανταγωνισμού, της «αριστείας» και της εξατομίκευσης.

Με το νόμο 4777 φάνηκε ακόμα πιο έντονα η διάθεση εντατικοποίησης κι εξαίρεσης. Η πειθάρχηση, η υποταγή των φοιτητ(ρι)ών και η στοχοποίηση της συνδικαλιστικής τους δράσης ήταν βασικοί άξονες του νόμου αυτου. Πιο συγκεκριμένα το όριο φοίτησης (ν+2) στενεύει ακόμα περισσότερο τα πλαίσια, την ώρα που η μέση φοιτήτρια πρέπει να εργάζεται για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην εποχή της ακρίβειας. Η ισοτίμηση των πτυχίων των δημοσίων πανεπιστημίων με τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων, η αξιολόγηση – συγχώνευση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, η διάσπαση των πτυχίων και η – ολοένα και μεγαλύτερη – κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, οι απλήρωτες πρακτικές και η ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κάνει εμφανές σε ακόμα μια πτυχή της κοινωνικής αναπαραγωγής πώς το χρεοκοπημένο σύστημα του κράτους και του καπιταλισμού αδιαφορεί για τις κοινωνικές ανάγκες μας και μάλιστα συρρικνώνει εσκεμμένα τις δαπάνες για αυτές.

Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής πάνω από 40.000 μαθητ(ρι)ες μένουν εκτός πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ενώ μετά από 3 χρόνια έχει διαμορφωθεί καθαρά ο στόχος της: όλο και περισσότεροι υποψήφιοι στην τεχνική εκπαίδευση. Εξαιτίας της ΕΒΕ μαθήτριες αποκλείονται από σχολές, ακόμα και για δέκατα της μονάδας, πόσο μάλλον σε «ειδικά μαθήματα» όπως το σχέδιο για το οποίο εξασκείσαι μόνο από την ιδιωτική εκπαίδευση.

Ο δρομος της ιδιωτικοποίησης γενικοτερα στις ζωές μας:

Η οικονομική κρίση που εδώ και έτη βιώνουμε, οξύνεται εκθετικά, ενώ η πρόσβαση ακόμη και σε βασικά αγαθά είναι δύσκολη. Το κρατικοκαπιταλιστικό σύστημα επενδύει σε ό,τι μπορεί, ώστε οι λίγοι να πλουτίζουν ακόμη περισσότερο στις πλάτες των πολλών. Το κράτος λειτουργεί με γνώμονα το κέρδος, αγνοώντας τις ανθρώπινες ανάγκες. Τα πανεπιστήμια γίνανε «κτήματα» εργολάβων και εταιρειών κι ως αποτέλεσμα, τα κοινωνικά αγαθά όπως στέγαση, σίτιση, νερό, θέρμανση, ρεύμα θεωρούνται πολυτέλειες και όχι αναγκαία για τον καθένα αγαθά. Ένα τρανταχτό παράδειγμα για το πώς οι επιχειρήσεις έχουν ήδη εισβάλει στο δημόσιο πανεπιστήμιο είναι το ζήτημα της λέσχης, που από το 2013 ανατέθηκε σε εργολάβους. Το λεγόμενο εγχείρημα προβλέπει την ελεγχόμενη σίτιση μέσω της κάρτας σίτισης. Η κάρτα σίτισης είναι ο δρόμος για λιγότερες μερίδες φαγητού με σκοπό να υπάρχει το μέγιστο κέρδος από την λέσχη του ΑΠΘ. Τίθενται οικονομικά κριτήρια τα οποία πρέπει να πληρεί το κάθε άτομο για να του παρέχεται η κάρτα σίτισης. Έτσι, σταδιακά έρχονται και άλλα προβλήματα, με το σημαντικότερο να είναι ότι οι μη έχοντες της κάρτας αυτής θα πληρώνουν ένα αντίτιμο όπως ήδη έχει συμβεί σε άλλα πανεπιστήμια για παράδειγμα ΠΑΜΑΚ και ΔΙΠΑΕ. Για εμάς όμως, τα βασικά αγαθά ανήκουν σε όλους, όλες και όλα μας και δεν είναι εμπορεύματα για να πλουτίζουν οι εταιρείες τους.

Μέσα από τα δημόσια πανεπιστήμια είναι που έχει προαχθεί η τέχνη, η επιστήμη, η έρευνα, η τεχνολογική ανάπτυξη, η πρόοδος του βιοτικού επιπέδου, γενικότερα της κοινωνίας. Η κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης γυρίζει την κοινωνία χρόνια πίσω, τότε που μόνο τα παιδιά των πλουσίων μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στην γνώση. Πλέον η γνώση μετατρέπεται σε εμπόρευμα και ευτελίζεται αξιακά με απώτερο σκοπό την αδρανοποίηση των συνειδήσεων.

Η παιδεία δεν είναι το μόνο κομμάτι της ζωής μας που έγκειται στην τροχιά των ιδιωτικοποιήσεων. Εδώ και πολλά χρόνια η δημόσια υγεία υποχρηματοδοτείται και ιδιωτικοποιείται με αποτέλεσμα το 2021 με την πανδημική κρίση να είναι ανήμπορη να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των πολλών, γεγονός που οδήγησε όσους δεν μπορούσαν να πληρώσουν για την περίθαλψη τους, να πεθαίνουν. Επίσης με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ εδώ και κάποια χρόνια παρατηρούμε την ανημπορία των περισσότερων οικογενειών να ανταπεξέλθουν στην τρομακτική αύξηση της τιμής της ενέργειας. Τέλος άλλο ένα τρανταχτό παράδειγμα, για το που οδηγούν οι ιδιωτικοποιήσεις με μαθηματική ακρίβεια, είναι η κρατική δολοφονία στα Τέμπη. Η κρατική διαχείριση σχετικά με εταιρείες όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ξεκινώντας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φτάνοντας στο σήμερα της κυβέρνησης της ΝΔ, επιβεβαιώνει πως η νεοφιλελεύθερη πολιτική την οποία ακολουθεί το κράτος στα πρότυπα των σύγχρονων δυτικών χωρών, έχει ως μοναδικό στόχο την ενίσχυση του κεφαλαίου ξεπουλώντας κάθε δυνατή δημόσια υπηρεσία. Ωστόσο, η έλλειψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας, των απαραίτητων συστημάτων ελέγχου ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων δεν παύουν να υπονομεύονται διαρκώς στο βωμό της κερδοφορίας των αφεντικών. Θέτουν την ιδιωτικοποίηση τους στην κοινή γνώμη ως ενισχυτικές για τη λειτουργία τους. Γιατί οι εταιρείες το μόνο που κοιτάνε είναι τα κέρδη τους και όχι την αξιοπρέπεια των ζωών μας και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και οι ίδιες μας η ζωές τους φαίνονται πολύ ακριβές για να τις υπολογίσουν.

Σε όλη αυτή την συγκυρία γενικευμένης ακρίβειας, έπειτα και από τις καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες που ευθύνεται το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, βρισκόμαστε μπροστά στον κίνδυνο μια επισιτιστικής κρίσης. Εδώ θέλουμε να προσθέσουμε ότι σύμφωνα και με τα παραπάνω, είναι κοινή μας παραδοχή η υποβάθμιση και απαξίωση όλων των δημόσιων δομών από τις προσπάθειες για ιδιωτικοποίηση του νερού, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τη κατάργηση της φοιτητικής μέριμνας μέχρι και σήμερα με την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Αντιλαμβανόμαστε ότι στα πλαίσια αυτού του συστήματος, ο απώτερος σκοπός θα είναι το κέρδος των ιδιωτών και όχι οι ανάγκες της κοινωνικής βάσης. Γι’ αυτό θέλουμε να υπερασπιστούμε το δημόσιο πανεπιστήμιο ως κατάκτηση αγώνων αλλά και συνολικά, με τα εργαλεία της αυτοοργάνωσης και της αλληλεγγύης, έξω και πέρα από κράτος και αφεντικά.

Σχολεία, σχολές, νοσοκομεία, μέσα μαζικής μεταφοράς, υπηρεσίες βασικών ανθρώπινων αναγκών, όλα οδεύουν στην ιδιωτικοποίηση τους και κατ’ επέκταση στον έλεγχο τους από επενδυτές που δε θα λογοδοτούν σε κανέναν και για τίποτα. Αντιλαμβανόμαστε πλέον, ότι τους εαυτούς μας θα τους σώσουμε μονάχα εμείς. Δεν μας αναλογεί να εναποθέτουμε τις ελπίδες μας σε εκλογές, παρά μονάχα στον κοινωνικό και ταξικό αγώνα και στις απαντήσεις που βάσει αυτού δίνουμε στον δρόμο.

Η στοχοποιηση των αγωνιζωμενων φοιτητ(ρι)ων και η τηλεξεταστικη ως μεσο καταστολης:

Όπως προαναφέραμε στο νόμο 4777 προβλέπονται και τα κλειδώματα των πανεπιστημιακών χώρων, ο έλεγχος, οι κάμερες, οι κάρτες εισόδου , τα face control και τα πειθαρχικά συμβούλια. Η καταστολή παρατηρείται σε καθημερινή βάση στην κοινωνία που ζούμε. Το είδαμε και σε πανεκπαιδευτική πορεία Πέμπτης όπου αστυνομία να κρατάει κάμερες προσπαθώντας να καταγράψει και να καταστείλει τον αγώνα και κάθε μέσο αντίδρασης στην συνθήκη την οποία επικρατεί ενώ άλλες φορές σε συνθήκες αστυνομικής αυθαιρεσίας οι δημοσιογράφοι διωχνόντουσαν για να μην καταγράψουν το συμβάν. Επίσης ένα μέσο που χρησιμοποιήθηκε από το κράτος για να καταστείλει και να τρομοκρατήσει κάθε αντίδραση για την παράκαμψη του άρθρου 16 είναι η εισαγγελική παρέμβασή που έγινε άμεσα προς κάθε δομή αγώνα -τις μαζικές καταλήψεις των σχολών. Μέσα από αυτό προσπαθούν να φιμώσουν τον αγώνα των φοιτητ(ρι)ών , χρησιμοποιώντας το μέσο του “φόβου” ,την τηλεξεταστική. Ήδη από το πρώτο κύμα καταλήψεων τα κυβερνητικά μέσα μιλούσαν για νοσηρές μειοψηφίες φοιτητών που βάζουν λουκέτο στη σχολή, ενώ δεν έλειψαν από την δημοσιότητα και οι προκλητικές συνεντεύξεις όλως τυχαία εκπροσώπων φοιτητών της ΔΑΠ ΝΔΦΚ που ισχυρίζονται ότι η κοινωνική βάση τάσσεται υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Την Πέµπτη 1/2 προέκυψε από τον φοιτητικό σύλλογο µας όσο και από το σύλλογο των Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων, η κατάληψη της Πρυτανείας του ΑΠΘ, όπου έµπαινε αιτηµατικά η µη διεξαγωγή ηλεκτρονικής εξέτασης µε κυρία συνθηµατολογία το ότι «Η εξεταστική µπορεί να περιµένει…Το µέλλον µας ΟΧΙ!». Η κατάληψη εκκενώθηκε από διμοιρίες ΜΑΤ και ΕΚΑΜ το ίδιο απόγευμα κατά τη διάρκεια μαζικού συντονιστικού γενικών συνελέυσεων. Φτάνοντας στα γεγονότα του σήμερα, στη πανεκπαιδευτική της Πέμπτης 15/2, οι μπάτσοι επιτέθηκαν απρόκλητα στο μπλοκ των φοιτητικών συλλόγων Βιολογίας, Γεωλογίας, Δασολογίας, Εικαστικού, Ηλ-Μηχ, Θεάτρου, Κινηματογράφου, Μαθηματικού, Πολ-Επ, ΠΤΔΕ, ΤΕΠΑΕ, Τοπογράφων, Φυσικού. Σπάζοντας τη πορεία στα δυο, έριξαν ξύλο, χημικά και προχώρησαν σε 2 συλλήψεις από τη περιφρούρηση του μπλοκ. Παρ’ όλα αυτά η πορεία δεν έσπασε και ενώθηκε ξανά, απαντώντας δυναμικά απέναντι στη καταστολή τόσο εκείνη τη στιγμή αλλά και το βράδυ με την αντανακλαστική που ακολούθησε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που κατασταλτικές δυνάμεις έρχονται να χτυπήσουν το φοιτητικό κίνημα, είτε χτυπώντας τη πορεία, είτε καταπατώντας το ίδιο το άσυλο, περιφρουρώντας την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση. Ρίχνουν δακρυγόνα μέσα και έξω στις σχολές και κυνηγούν-δέρνουν φοιτητ(ρι)ες, όπως έχει συμβεί και στη σχολή μας. Στο σύστημα της διαφθοράς η απάντηση πρέπει να δοθεί συλλογικά. Η καταστολή δε θα μας πάει ούτε ένα βήμα πίσω, αντιθέτως θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και σε οτιδήποτε εξαπολύουν απέναντι μας. Το κλίμα της τρομοκρατίας τους, θα το σπάσει η οργή μας. Επτά εβδομάδες μετά μετράμε δεκάδες καταλήψεις σε όλη τη χώρα με τις φοιτήτριες να αγωνίζονται ενάντια στους ταξικούς φραγμούς. Γενικές συνελεύσεις, καταλήψεις διαρκείας, αγωνιστικές και συλλογικές αποφάσεις από τα φοιτητικά υποκείμενα μέχρι να μη κατατεθεί το νομοσχέδιο.

Γιατί με τις καταλήψεις;

Οι καταλήψεις είναι ένα από τα βασικά εργαλεία του φοιτητικού κινήματος που μας επιτρέπει να οργανώνουμε τον αγώνα μας και να βρισκόμαστε όλοι μαζί στον δρόμο αλλά και να ασκούμε πίεση για τα αιτήματα μας και την διεκδίκηση αυτών. Είναι δομές κοινωνικοποίησης, πραγματικής αντίστασης και αγώνα για αυτά που για εμάς θεωρούνται αυτονόητα. Οι σχολές μας πρέπει να γίνουν κέντρα αγώνα, ανοιχτά προς κάθε έναν και κάθε μία στη κοινωνία που καταπιέζεται, ενώ η σημασία τους δεν έγκειται στα ντουβάρια αλλά στους ανθρώπους που τις απαρτίζουν. Δρούμε συλλογικά και ακηδεμόνευτα δίνοντας νόημα στις σχολές και το ίδιο το άσυλο. Οι κατάλήψεις αποτελούν υλική έκφραση του αγώνα και του οράματος για μια άλλη κοινωνία. Μέσα σ’ αυτές στεγάζονται οι ιδεολογίες μας, η ζωή και η ελευθερία μας. Ως φοιτήτριες και φοιτητές του Γεωλογικού αντιλαμβανόμαστε το πανεπιστήμιο ως πεδίο κοινωνικοποίησης, αλληλεπίδρασης και πολιτικής ζύμωσης. Έτσι, σε μια προσπάθεια συνέχισης της επανοικειοποίησης του πανεπιστημίου όπου περνάμε τον περισσότερο χρόνο της ημέρας μας, εμείς επιλέγουμε να υλοποιήσουμε την απόφαση του συλλόγου και να δώσουμε πνοή σε ένα δωμάτιο πίσω από το κεντρικό αμφιθέατρο του Εμπειρίκου,μετά την άσπρη καγκελόπορτα.

Οι αγώνες του 2006-2007 που έγινε προσπάθεια για αναθεώρηση του άρθρου 16, ήταν υπόθεση ολόκληρης της κοινωνίας αφού αν όχι όλες οι σχολές, τότε οι περισσοτερες (420) τελούσαν υπό κατάληψη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ήταν η απεργία διαρκείας των δασκάλων, οι χιλιάδες μαθητές που βγήκαν στους δρόμους και η γενικότερη ανάγκη για ενιαίο πανεκπαιδευτικό μέτωπο που κατάφεραν την ανατροπή για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και υπερασπίστηκαν τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, παρά την βάρβαρη καταστολή της αστυνομίας.

Ας είναι και τώρα οι μαζικές καταλήψεις σχολών, οι γενικές συνελεύσεις, οι διαδηλώσεις και συγκρούσεις που θα δείξουν τον δρόμο για το φοιτητικό κίνημα του σήμερα.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ`

ΟΧΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΣΥΝΤΡΙΒΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Στήριξη κατάληψης Σ.Φ. Γεωλογίας


 

> Ανοιχτή συζήτηση: Να υπερασπιστούμε το δημόσιο πανεπιστήμιο – Στέκι Μεταναστών, Εξάρχεια, Τετάρτη 21/2

 

Το δημόσιο πανεπιστήμιο, μια από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις της Μεταπολίτευσης, βρίσκεται στο στόχαστρο του συστήματος Μητσοτάκη. Να το υπερασπιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις! Ανεπιφύλακτα στο πλευρό του φοιτητικού κινήματος που δίνει έναν σπουδαίο αγώνα για την Παιδεία και την κοινωνία. Ανεπιφύλακτα στο πλευρό των καταλήψεων απέναντι στην καταστολή και τη συκοφάντηση. Αυτό το κίνημα πρέπει να νικήσει!

Την Τετάρτη 21/02 στις 7.30 μ.μ συζητάμε στην Τσαμαδού 15 στα Εξάρχεια για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, το νομοσχέδιο, την επίθεση στη Δημόσια Παιδεία, τις αντιστάσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας και την αξία του Δημόσιου Πανεπιστημίου με τους/τις:

  • Δημήτρη Δαμίγο, καθηγητή ΕΜΠ,
  • Γιώτα Τουλούμη, καθηγήτρια ΕΚΠΑ,
  • Αρετή Κωνσταντίνου Μέλος ΔΣ Φοιτητικού Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών

Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα


> ΚΑΤΑΛΗΨΗ Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ

> Στήριξη κατάληψης Σ.Φ. Γεωλογίας ΑΠΘ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ`

ΟΧΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΣΥΝΤΡΙΒΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ


> Ψηστήρι Φ.Σ. Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος ΑΠΘ στα πλαίσια της κατάληψης ενάντια στο νομοσχέδιο περί ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024 από τις 15:00 και μετά.

(θα υπάρχουν vegan επιλογές)

> Κτηνιατρική ΑΠΘ – Rock Προβολές

Οι κινηματογραφικές ομάδες Cult και ΚΟΚ επανενώνονται για ένα μεγάλο αφιέρωμα στη ροκ σκηνή των Εξαρχείων με θρυλικές προβολές και άφτερ μπαρ!! Ελάτε να κουνηθούμε σε ροκ ρυθμούς και να ταξιδέψουμε σε αυτή τη μοναδική γειτονιά της Αθήνας και την πλούσια καλλιτεχνική της παράδοση, παρέα με τον Παύλο Σιδηρόπουλο, τον Τζίμη Πανούση και τον Νικόλα Άσιμο!

Τρίτη(20/2):

Ο Ασυμβίβαστος(1979), dir. Ανδρέας Θωμόπουλος

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Παύλου Σιδηρόπουλου, με αυτοβιογραφικά στοιχεία και μοναδικές ερμηνείες σε τραγούδια που άφησαν εποχή. Ο Παύλος, ένας νέος γεμάτος όνειρα, αμφισβητεί το κατεστημένο και αποφασίζει να παρατήσει τη ιατρική σχολή και να γίνει μουσικός του δρόμου. Συναντάει τον Απόστολο Φλου και η περιπλάνηση του ξεκινά.

Ακολουθεί ροκ μπαρ με tribute στον Παύλο Σιδηρόπουλο

CULT & K.O.K | Ώρα: 21.09 | Αμφιθέατρο 3 ΠΑ.ΜΑΚ.

Τετάρτη (21/2):

Ο Δράκουλας των Εξαρχείων(1983), dir. Νίκος Ζερβός

Μια ανατρεπτική πολιτική-καλλιτεχνική σάτιρα του 1983 και, την ίδια στιγμή, μια παρωδία τρόμου. Ο ορθοπεδικός Βίκτωρ Παπαδόπουλος, κάτι ανάμεσα σε Φρανκενστάιν και κόμη Δράκουλα, κατοικεί στα Εξάρχεια και προσπαθεί να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Η πρόθεσή του να ιδρύσει ένα ροκ συγκρότημα, το οποίο θα αποτελείται από συναρθρωμένα μέλη σημαντικών πεθαμένων μουσικών, αποφέρει ένα ιδιότυπο σύνολο με έντονα στοιχεία ελληνικής λαϊκής μουσικής. Ωστόσο, οι νεκροί ενός νεκροταφείου επαναστατούν και αποφασίζουν να διοργανώσουν μια μεγάλη, δημόσια συναυλία. Μουσική από τις «Μουσικές Ταξιαρχίες» και τον Τζίμη Πανούση σε ρόλο αρχηγού της μπάντας.

Η ταινία ψηφιοποιήθηκε σε ανάλυση High-Definition σε ασπρόμαυρη βερσιόν μετά από επιθυμία του ίδιου του σκηνοθέτη Νίκου Ζερβού, ο οποίος ήθελε εξαρχής να γυριστεί σε αυτήν τη μορφή.

Ακολουθεί ροκ μπαρ με tribute στον Τζίμη Πανούση

CULT & K.O.K | Ώρα: 21.09 | Αμφιθέατρο Χριστοδούλου Κτηνιατρική


 

> Πρόγραμμα ΚατάληψηςΤμήμα Περιβάλλοντος Πανεπιστημίου Αιγαίου – Μυτιλήνη

 


Ανοιχτή Συνέλευση Ελευθεριακού Σχήματος Παντείου, Τρίτη 20/2

Ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, την υποτίμηση, εμπορευματοποίηση, και επιχειρηματικοποίηση των σχολών μας, συζητάμε και οργανώνουμε συλλογικές αντιστάσεις. Προτάσσουμε την μαζική, αδιαμεσολάβητη, και μαχητική διεκδίκηση με καταλήψεις διαρκείας ως κέντρα αγώνα ανοιχτά προς την κοινωνία, μαζικές συγκρούσεις, πορείες και παρεμβάσεις.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ, ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ!

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ – ΣΥΚΓΡΟΥΣΕΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ, ΚΕΝΤΡΑ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ!


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Συζήτηση με φοιτητές του 2006-2007

Τρίτη 20/2 στις 18:30

στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera

Διοργάνωση: Φοιτητικός Σύλλογος Εικαστικού


Τμήμα Κινηματογράφου Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ



Συγγραφή Ανοιχτού Πλαισίου και Γενική Συνέλευση Τμήματος Πολιτικών Επιστημών ΝΟΠΕ ΑΠΘ

Συγγραφή Ανοιχτού Πλαισίου στο στέκι και Γενική Συνέλευση τμήματος Σ.Φ. Πολ. Επ. τη Δευτέρα 19/2/24 στις 15:00 στην αίθουσα Γ (“Τυπογραφείο”) στο κτήριο της ΝΟΠΕ.

Συνεχίζουμε τον αγώνα, μαζικοποιώντας τις γενικές μας συνελεύσεις, στηρίζοντας τα Ανοιχτά Πλαίσια, την οργάνωση στη βάση κι “από τα κάτω”.

ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ,ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ,ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ,ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ.


Γενική Συνέλευση Ιστορικού – Αρχαιολογικού ΦΛΣ ΑΠΘ

ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ:
Δευτέρα 19/02 13:30 στο Αμφ Β

Συγγραφή ανοιχτού πλαισίου:
Κυριακή 18/02 στις 15:00 στο αυτόνομο στέκι φλς (δίπλα απ’το αμφ Β)

Τί είναι το ανοιχτό πλαίσιο;
Το ανοιχτό πλαίσιο αποτελεί μια συλλογική διαδικασία ζύμωσης κατά την οποία μοιραζόμαστε προβληματισμούς και αποφασίζουμε αδιαμεσολάβητα για τις σχολές μας. Σημαίνει ότι δεν αναθέτουμε σε κανέναν και καμία να μιλήσει εξ ονόματος μας χωρίς εμάς, για εμάς, αλλά αποφασίζουμε οι ίδιοι και οι ίδιες με βάση την αυτοοργάνωση, την οριζοντιότητα και τη συμπεριληπτικότητα.

Ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της παιδείας.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
ΕΣΤΙΕΣ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ

Ελευθεριακό Σχήμα Φιλοσοφικής


Κάλεσμα σε συγγραφή ανοιχτού πλαισίου τη Δευτέρα 19/2 στις 14:00 στο στέκι στο Φουαγιέ – ΣΦ Ηλ Μηχ ΑΠΘ

Ένα ανοιχτό πλαίσιο για εμάς είναι ο τόπος και ο χρόνος που βρισκόμαστε φοιτήτ(ρι)ες και συνθέτουμε ένα κείμενο που εκφράζει τη κάθε μια που συμμετέχει στην διαδικασία, μακριά από την λογική της διαμεσολάβησης και των “έτοιμων λύσεων”, που διαμορφώνονται κάπου αλλού. Η διαδικασία αυτή δεν καλείται για να χωρέσει “κάθε πολιτική δύναμη”, αλλά αντίθετα για να χωρέσει εμάς, όσα φοιτητά θέλουμε να αγωνιστούμε χωρίς διαμεσολαβήσεις και χωρίς καθοδηγήσεις, κόντρα στις λογικές της πρωτοπορίας που θα πολιτικοποιήσει τις πλατιές μάζες. Είναι ένας ασφαλής χώρος που κάθε άτομο μπορεί να έρθει και να μιλήσει για τα πράγματα που επηρεάζουν την ζωή του, άροντας τους διαχωρισμούς ανάμεσα σε αυτόν που “έχει τα πολιτικά περιεχόμενα” και τον “παρατηρητή”. Δεν φανταζόμαστε αυτές τις διαδικασίες ως συνδιαμορφωτικές μεταξύ πολιτικών τάσεων και δυνάμεων, αλλά ως διαδικασίες που αποσκοπούν στη δημιουργία κοινοτήτων, στη διαμόρφωση μιας θέσης από την αρχή της και στη πλήρη κατανόησή της από κάθε άτομο που συμμετέχει στη συγγραφή αυτής. Καλούμε σε αυτήν την διαδικασία κάθε συμφοιτητό μας που θέλει να αγωνιστεί ισότιμα μέσα από τον φοιτητικό του σύλλογο.

 



Συγγραφή ανοιχτού πλαισίου για τη Γ.Σ. του Σ.Σ.Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ

-Συγγραφή ανοιχτού πλαισίου: Δευτέρα 19/2 στις 14:00 στο Στέκι στο Φουαγιέ Πολυτεχνείου

-Γενική Συνέλευση Σ.Σ.Αρχιτεκτονικής: Τρίτη 20/2 στις 14:00 στην αίθουσα 301

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΤΑΚΤΙΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ – ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ/ΟΥΣ

ΜΕ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ

-ΠΟΡΕΙΕΣ , ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ, ΕΣΤΙΕΣ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ

-Αυτοοργανωμένο Σχήμα Αρχιτεκτονικής-


ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 19/02 ΣΤΙΣ 17:00 ΣΤΑ ΓΡΑΣΙΔΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ, ενόψει της Γενικής Συνέλευσης του συλλόγου την Τρίτη

Ως αυτόνομα φοιτητά της αγγλικής, αποφασίσαμε να επαναλάβουμε τη συγγραφή ανοιχτού πλαισίου. Πρόκειται για μία αμεσοδημοκρατική και οριζόντια διαδικασία όπου ο λόγος και η θέση κάθε ατόμου είναι ισότιμα, χωρίς κομματικές και παραταξιακές διαμεσολαβήσεις και προειλημμένες αποφάσεις. Έτσι, επιδιώκουμε οι συζητήσεις να είναι ελεύθερες και παραγωγικές και οι αποφάσεις να πηγάζουν αδιαμεσολάβητα, από εμάς για εμάς. Οργανωνόμαστε στη βάση, συλλογικά και ισότιμα σαν φοιτητά του τμήματος και σπάμε τη λογική της ανάθεσης και τους ιεραρχικούς όρους που αναπαράγονται εντός της συνέλευσης.

Η πρωτοβουλία για αυτό το κάλεσμα πάρθηκε από αυτόνομα φοιτητά του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας μετά την τελευταία συνέλευση του φοιτητικού συλλόγου


Γενική Συνέλευση Σ.Φ. Φαρμακευτικής – ΣΘΕ ΑΠΘ Δευτέρα 19/2 14:00

Το νομοσχέδιο “Ελεύθερο Πανεπιστήμιο” που κατατέθηκε προς δημόσια διαβούλευση αποσκοπεί στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων παραβιάζοντας το άρθρο 16 που προβλέπει αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, ενώ αποδείχθηκε χειρότερο των προσδοκιών προβλέποντας δίδακτρα σε αλλοδαπούς φοιτητές και στρώνοντας τον δρόμο για την επιβολή τους και στους εγχώριους, συγχωνεύσεις και κλείσιμο τμημάτων, αλλαγή της ΕΒΕ σε σειρά τμημάτων ώστε να αποκλείεται μεγάλος αριθμός φοιτητών από την πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια καθιστώντας τα ιδιωτικά εύκολη λύση, για όποιον φυσικά διαθέτει τα χρήματα, και εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς. Η χρηματοδότηση των δημοσίων πανεπιστημίων θα μειωθεί ακόμα περισσότερο, και σε αναζήτηση πόρων ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό θα δοθεί σε ΣΔΙΤ και εταιρείες που θα διαμορφώνουν την παρεχόμενη γνώση με μοναδικό σκοπό την παραγωγή φθηνού εργατικού δυναμικού και την έρευνα για τις ανάγκες τους, ακόμα και για πολεμική χρήση, μακριά από τις ανάγκες της κοινωνικής βάσης, η οποία ολοένα φτωχοποιείται και εξαθλιώνεται.

Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα καταργήσουν την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα επιβάλλουν τα κριτήρια λειτουργία τους και στα δημόσια με δίδακτρα, διαγραφές στα ν έτη, κατάργηση εξεταστικής του Σεπτεμβρίου, υποχρεωτικά αμφιθέατρα, οξύνοντας τους ταξικούς φραγμούς με σκοπό τη μεγιστοποίηση του κέρδους, με αποτέλεσμα το άνοιγμα της ψαλίδας με τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν. Θα οδηγήσουν σε κατακερματισμό του πτυχίου και στη μετατροπή του σε αντικείμενο αγοραπωλησίας, θα επιβάλλουν ένα κυνήγι πιστοποιήσεων επί πληρωμή και θα συμπιέσουν τα εργασιακά και μισθολογικά μας δικαιώματα προς τα κάτω. Θα εγκαθιδρύσουν ένα περιβάλλον αποστείρωσης, χωρίς φοιτητικούς συλλόγους και μαζικές συλλογικές διαδικασίες, ταξικών φραγμών, αστυνομικών δυνάμεων, κατάργησης του ασύλου κ.ο.κ.

Η υπάρχουσα εκπαίδευση δεν είναι ουσιαστικά δωρεάν και δημόσια όταν απαιτούνται πολυετή φροντιστήρια για την εξειδίκευσή μας για τη μελλοντική στελέχωση της παραγωγής, από εκμάθηση ξένων γλωσσών και Η/Υ εξωσχολικά από την πρωτοβάθμια ακόμα εκπαίδευση, έως τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα για την εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια με πολύ κόπο, που οδηγούν εμάς και τις οικογένειές μας σε οικονομική και ψυχολογική εξουθένωση. Τα υψηλά ενοίκια που καλούμαστε να πληρώσουμε ανοίγουν ένα πεδίο κερδοφορίας σε μεσιτικές εταιρείες και αναγκάζουν πολλά από εμάς να εργαζόμαστε παράλληλα με τις σπουδές μας για να ανταπεξέλθουμε, εις βάρος της ακαδημαϊκής μας πορείας και του ελεύθερου χρόνου μας, και με την απειλή της διαγραφής με εφαρμογή του Νόμου Κ-Χ 4777. Η αδιαφορία της κρατικοκαπιταλιστικής διαχείρισης του πανεπιστημίου για πάσης φύσεως μέριμνα είναι εμφανής και η εισβολή ιδιωτών σε εστίες και λέσχη επιδιώκει να αποκλείσει φοιτητ(ρι)ες από την πρόσβαση σε αυτές τις παροχές. Όλα αυτά θα επιδεινωθούν περαιτέρω με τις αξιολογήσεις σχολικών μονάδων για την εισβολή εταιρειών και χορηγών, με τη θέσπιση εθνικού απολυτηρίου και εντατικοποίηση των πανελληνίων και την υποτίμηση του πτυχίου μας και καθιστά αναγκαίο να αγωνιστούμε για δημόσια και δωρεάν παιδεία και την πρόσβαση όλων σε αυτή, αλλά και ζήτημα όλης της κοινωνίας την υπεράσπισή της από τα συμφέροντα του κέρδους και του ολοκληρωτισμού.

Η εκποίηση των δημοσίων κοινωνικών αγαθών (υγεία, ρεύμα, μέσα μαζικής μεταφοράς, σίτιση) έχει βαρύτατες συνέπειες που βιώνουμε καθημερινά με την ακρίβεια, με τα ίδια χρήματα να επαρκούν για όλο και λιγότερα, τη διάλυση των δημοσίων νοσοκομείων, την ενεργειακή κρίση, τον κίνδυνο επισιτιστικής κρίσης με τους αγρότες να βρίσκονται στους δρόμους για εβδομάδες, την υποτίμηση των ζωών μας (κρατική δολοφονία στα Τέμπη, καταστροφικές πυρκαγιές, πλημμύρες). Σε αυτά έρχεται να προστεθεί η κατακρεούργηση της δημόσιας παιδείας, ενώ το κράτος καταφέρνει να βρίσκει και να δαπανά πόρους για αστυνομία, πολεμικούς εξοπλισμούς και επιχειρήσεις, ΜΜΕ που προπαγανδίζουν την ανοχή σε ζητήματα συλλογικού ενδιαφέροντος. Η γενικευμένη αντικοινωνική πολιτική έχει γίνει εμφανής με επαναπροωθήσεις και δολοφονίες μεταναστ(ρι)ών, δολοφονίες Ρομά από την αστυνομία, πλειστηριασμούς πρώτων κατοικιών, εκκενώσεις καταλήψεων. Το καπάκι της κατσαρόλας μέσα στην οποία βράζουμε σαν βάτραχοι έρχεται να αποτελέσει ο Νέος Ποινικός Κώδικας επιδιώκοντας να διευρύνει την αντιμεταναστευτική ρητορική, να φιμώσει και να εκφοβίσει τις κοινωνικές αντιδράσεις με τον κίνδυνο της φυλακής, να επιβάλει χρηματικές ποινές και να δώσει το ελεύθερο στις οικονομικές και πολιτικές ελίτ να δρουν ανεξέλεγκτα.

Η κυβέρνηση έχει προσπαθήσει με πολλούς τρόπους να καταστείλει τον αγώνα των φοιτητ(ρι)ών: κυβερνητικές παρατάξεις για υπονόμευσή του εκ των έσω, ηλεκτρονικές εξετάσεις ως απεργοσπαστικό μέσο τρομοκρατίας των φοιτητ(ρι)ών και απομαζικοποίησης του αγώνα, διενέργεια εισαγγελικής έρευνας ενάντια στις καταλήψεις και στους καθηγητές που δε συμμορφώθηκαν με τις (διαβλητές και εξευτελιστικές) ηλεκτρονικές εξετάσεις και απειλές για κόψιμο της χρηματοδότησης στα αντίστοιχα τμήματα, εισβολή ΜΑΤ και ΕΚΑΜ στην κατάληψη της Πρυτανείας του ΑΠΘ, επιθέσεις στην πορεία της Πέμπτης και αναίτιες συλλήψεις, εισβολή αστυνομίας στο άσυλο, χρήση δακρυγόνων και κρότου λάμψης, εισβολή ΜΑΤ στη Νομική του ΔΠΘ, στο Πολυτεχνείο Κρήτης και στο ΕΜΠ, πειθαρχικά συμβούλια, κάμερες στην πορεία με εφαρμογή νόμου του 2022, εκδικητικές απολύσεις διοικητικών υπαλλήλων για παρακώλυση της τηλεξεταστικής, ΕΔΕ.

Η κατάληψη έχει διττή σημασία για το τμήμα μας, καθώς η μακροχρόνια απαξίωσή του από το κράτος και τις πρυτανικές αρχές έχει επιφέρει μια σειρά προβλημάτων που βιώνουμε καθημερινά, και θα επιδεινώσουν οι συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων:

-υποστελέχωση και κίνδυνος κλεισίματος με μόλις 19 μέλη ΔΕΠ και 4 επικείμενες αφυπηρετήσεις

-κατάργηση τομέων και αποτροπή διεκδίκησης επιμέρους χρηματοδότησης

-κίνδυνος ενσωμάτωσης σε άλλο πρόγραμμα σπουδών με εφαρμογή νόμου του 2022

-έλλειψη κτιριακών υποδομών με συστέγαση των εργαστηρίων με άλλες 2 σχολές και το ΚΗΔ, και μη επαρκής χωρητικότητα της Δ12, που παραχωρήθηκε από τη ΣΘΕ για τη διδασκαλία των μαθημάτων, για τον αριθμό των φοιτητ(ρι)ών που παρακολουθούν

-οριακά ανύπαρκτος και εντελώς απαρχαιωμένος υλικοτεχνικός εξοπλισμός

-δυσκολία εκπόνησης πτυχιακών λόγω περιορισμένου αριθμού επιστημονικών οργάνων και εργαστηρίων κατάλληλων να δεχθούν μακροχρόνια έρευνα πολυαρίθμων φοιτητ(ρι)ών και έλλειψης επιβλεπόντων (υποβάθμιση, χρησιμοθηρία, άγχος)

-προβλήματα με την πρακτική και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, λόγω διατήρησης τεσσάρων (4) τριμήνων πρακτικής άσκησης για τη λήψη της τελευταίας, παρά την αλλαγή του προγράμματος σπουδών που τροποποιεί τα τρίμηνα σε δύο (2) αναγκαία για τη λήψη άδειας

Τασσόμαστε υπέρ των καταλήψεων των σχολών ώστε να βρούμε τον χρόνο να δομήσουμε αντιστάσεις και να δημιουργήσουμε μια κοινότητα αγώνα, κέντρα της οποίας θα αποτελέσουν οι σχολές με την επανοικειοποίηση του δημοσίου χώρου και του ασύλου, την πολιτικοποίηση και ζύμωση των φοιτητ(ρι)ών, την πραγματική και οργανική εμπλοκή τους στις μαζικές διαδικασίες και στις συλλογικές αποφάσεις αδιαμεσολάβητα και από τα κάτω. Καλούμαστε να υπερασπιστούμε τα κεκτημένα αγώνων, την παιδεία και τις ζωές μας ενάντια στο νομοσχέδιο.

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ/ΟΛΑ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΈΣ ΣΥΝΕΛΕΎΣΕΙΣ


 

Μοιραστείτε το άρθρο