ΚΟΦΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ή Εφαρμογή του προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ  σε ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ!- ΚΟΦΤΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ 

Σε εξέλιξη (ξανα)βρίσκεται το σχέδιο «εξοικονομώ» του υπ. Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για το σχολικό έτος 2023- 2024. 

Επιβεβαιώνει και διευρύνει την πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους μαθητές, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Με έγγραφό του  προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης το υπ. Παιδείας  καλεί τους διευθυντές εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες στηρίξεις.

Συγκεκριμένα ορίζεται ότι:

«Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ-Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή /τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ-Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης … θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών  ΠΣ-Σ στο ίδιο τμήμα σχολείου».

Και καταλήγει με «παράκληση» προς τους διευθυντές εκπαίδευσης:

«Περαιτέρω, παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη τις ανωτέρω διευκρινίσεις κατά την καταγραφή των λειτουργικών κενών για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της με αριθμ. 88588/ΓΔ5/04-08-2023 εγκυκλίου. Προς τούτο, το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως και τη Δευτέρα 21/8/2023, προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Πέμπτη 24/8/2023».

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. 

Η προκάτοχος του σημερινού υπ. Παιδείας τον Αύγουστο του 2021 με προφορική εντολή όριζε το πλαφόν των 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσει και τις αντίστοιχες ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.

Αλλά και πριν από αυτή την «φιλόδοξη προσπάθεια εξοικονόμησης προσωπικού» ήταν ο κ. Γαβρόγλου που με έγγραφό του όριζε πλαφόν σε ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτές (31/8/2018, αρ. πρωτ. 141536/Ε4).

Τότε τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων αντιστάθηκαν υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ο σχεδιασμός του υπ. Παιδείας ακολουθεί πιστά πρόγραμμα λιτότητας των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στοχοποιώντας  το πιο ευαίσθητο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού. 

Η αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική θυσιάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματά τους στο βωμό των περικοπών ορίζοντας     κόφτες για προσλήψεις προσωπικού.

Στοχεύουν να αφήσουν εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/ισσες που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία. Η εικόνα των σχολείων θα θυμίζει «πίστα συγκρουόμενων», με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης να τρέχουν πανικόβλητοι πίσω από ωράρια λάστιχο για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών, διαλύοντας παράλληλα κάθε εργασιακό κεκτημένο. Κάθε σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7 τμήματα με παιδιά με αναπηρίες/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά, ενώ οι επιπλέον ανάγκες σε παράλληλες που θα προκύψουν μετά τη λήξη της προθεσμίας του Οκτωβρίου για νέες αιτήσεις παράλληλης, θα εξαϋλωθούν, δεν θα ληφθούν υπόψιν.

Το υπ. Παιδείας πέραν όλων των άλλων δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαίδευσης, μεταθέτοντας τις ευθύνες του στις πλάτες των οικογενειών που θα μπορούν (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, ανασφάλιστους σε δημόσια πλαίσια,  αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στην γονέα και όχι στον σύλλογο διδασκόντων.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ Κανένας/μιά μαθητής/τρια να μη θυσιαστεί.

Κανένας/μιά εκπαιδευτικός να μην πεταχτεί στην ανεργία.

Καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σε νηπ/γεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να καταγγείλει τη διαδικασία, να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. Παιδείας..

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού. 

Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία. 

Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του υπ. παιδείας. 

Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος  Ένταξης ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου

Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ άμεση στελέχωση τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται  τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. 

Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης. 

Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες.

Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

 ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές  ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.


Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ, Λεπτουργίδου Κατερίνας και Ρέππα Ντίνας 

Εφαρμογή του προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Δυο μήνες μετά τις εκλογές, η κυβέρνηση της ΝΔ με στόχο τη μείωση των διορισμών αναπληρωτών στην παράλληλη στήριξη εγκαινιάζει με επίσημα έγγραφα την αλλαγή του τοπίου σχετικά με την ειδική αγωγή. 

Μένει πιστή στις επιλογές ΕΕ/ΟΟΣΑ και τα διάφορα μοντέλα που προκρίνουν οι παραπάνω οικονομικοί οργανισμοί.  Έτσι με ημερομηνία  25/08/2023,  αριθμό  πρωτ. 93506 /Δ3 και υπογραφή  του γενικού γραμματέα ΠΕ-ΔΕ και ειδικής αγωγής κ. Κατσαρού, δίνονται «διευκρινήσεις», οι οποίες υλοποιούν τα πολιτικά προτάγματα της κυβέρνησης σχετικά με τον νόμο 3699/2008. 

15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008, δίνονται «διευκρινήσεις» για έναν νόμο που με τυμπανοκρουσίες και ψευδεπίγραφες κορώνες περί «εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης» των ατόμων με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έκρυβε την επιδίωξη για λιγότερο οικονομικό κόστος με τη μεγαλύτερη δυνατή προβολή του «κοινωνικού και ανθρωπιστικού προφίλ του οργανωμένου κράτους» και μετέφερε από τότε τη συλλογική κρατική ευθύνη στην ατομική ευθύνη και την προσωπική ευαισθησία του καθενός.

Στο έγγραφο με αριθμό πρωτ. 93507/Δ3 γίνεται ουσιαστικά προδημοσίευση της τροπολογίας (ίσως και νόμου;) που αφορά στο καθηκοντολόγιο της παράλληλης στήριξης, όπως ακριβώς είχε προαναγγείλει ο υπ. παιδείας στις αρχικές του δηλώσεις. Η αναφορά του εγγράφου ότι: 

«Ως εκ τούτου, η παρέμβασή του (ενν. του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης) έχει δυνατότητα, σε σταθερή συνεργασία με τον/τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, να αναφέρεται στον/στη μαθητή/τρια της παράλληλης στήριξης, στις μικροομάδες της τάξης, καθώς και στο σύνολο της τάξης και του σχολείου, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί», δίνει το ελεύθερο σε κάθε διευθυντή εκπαίδευσης ή και διευθυντή σχολείου να «αξιοποιεί» την/τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ανάλογα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας (έλλειψη εκπαιδευτικών για όποιον λόγο). 

15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας δίνει το «ελεύθερο» για να αξιοποιηθεί ο/η εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης κατά το δοκούν στη σχολική μονάδα. 

15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 και με την τακτική της διαχρονικά νομοθετικής διολίσθησης όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων (γιατί το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια στην εφαρμογή των οδηγιών  ΕΕ/ΟΟΣΑ), 

 το υπ. παιδείας με τη συνδρομή του ΙΕΠ, ανέλαβε να διευκρινίσει γιατί ακυρώνονται στην πράξη οι αποφάσεις των ΚΕΔΑΣΥ προκειμένου να γίνει «εξορθολογισμός προσλήψεων» στις παράλληλες στηρίξεις. 

15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανέλαβε να διευκρινίσει πώς θα γίνεται το μοίρασμα σε ένα τμήμα, σε ένα σχολείο, σε μια περιοχή. 

15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανέλαβε να διευκρινίσει γιατί οι μαθητές που έχουν απόφαση από το ΚΕΔΑΣΥ για υποστήριξη σε όλη την έκταση του σχολικού χρόνου θα βρεθούν σε εκπτωτική περίοδο. 

15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανέλαβε να διευκρινίσει  στους εκπαιδευτικούς που δούλευαν τα προηγούμενα χρόνια πως φέτος θα μείνουν άνεργοι.

15 χρόνια μετά την ψήφιση του Ν. 3699/2008 το υπ. παιδείας ανάλαβε να διευκρινίσει στους γονείς των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πως τώρα που η οικονομία πάει καλά τώρα που οι δείκτες της οικονομίας καλυτερεύουν τώρα που η ακρίβεια δεν υπάρχει, τώρα που οι μισθοί ανέβηκαν, τώρα είναι η ώρα να «επενδύσουν» (να βάλουν το χέρι στην τσέπη δηλαδή) για να προσλάβουν τους εκπαιδευτικούς που το κράτος στερεί με διάφορα νομοθετήματα από τα παιδιά τους. 

Η χρονική στιγμή που το υπ. παιδείας ανάλαβε να ανοίξει το θέμα με το επερχόμενο νέο καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σχετίζεται από την μια με τον κόφτη που θέλει να επιβάλλει στις προσλήψεις και από την άλλη (κυρίως αυτό) να κατοχυρώσει την αλλαγή προσανατολισμού στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. 

Το νομοθετικό οπλοστάσιο που διαχρονικά έστησαν με τους προηγούμενους υπ. παιδείας (όλων των αποχρώσεων) υπερασπίζεται σθεναρά τις επιλογές των ευρωπαϊκών οδηγιών για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε αυτόν τον προσανατολισμό καθιέρωσαν το προσοντολόγιο, έβαλαν κόφτη στο ΕΒΠ (Γαβρόγλου), έβαλαν με προφορική εντολή πλαφόν 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (Αύγουστο του 2021) ανά σχολική μονάδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσουν και τις αντίστοιχες ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ. 

Ό,τι και να πουν, όσες νομοθετικές παρεμβάσεις και αν ετοιμάζουν αναφορικά με το καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (σε συμφωνία ή και διάλογο με διάφορους «πρόθυμους κοινωνικούς εταίρους»), είναι βέβαιο ότι επιδιώκουν με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια: από τη μια την υλοποίηση του προγράμματος «εξοικονομώ» στην εκπαίδευση και από την άλλη, την αλλαγή προσανατολισμού της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα αποτελέσουν έναν σημαντικό και καθοριστικό δείκτη στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, με την ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη να έχει στην πράξη χαρακτηριστικά part time ειδικής υποστήριξης.

ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, δημιουργούν ισχυρές προϋποθέσεις ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαίδευσης, μεταθέτοντας τις ευθύνες του υπ. παιδείας στις πλάτες όσων οικογενειών μπορούν (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, ανασφάλιστους σε δημόσια πλαίσια  (1.396 ιδιώτες ειδικοί βοηθοί για τη σχολικό έτος 2017-2018 και 1.222 για το σχολικό έτος 2019 2020) αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στους γονείς  και όχι στον σύλλογο διδασκόντων. 

ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ  

ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΠΟΛΥ ΗΧΗΡΑ ….

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού. 

Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία. 

Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του υπ. παιδείας. 

Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος  Ένταξης ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου

Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ, άμεση στελέχωση τους και επίλυση των προβλημάτων στέγασης και υλικοτεχνικής υποδομής, μικρότερες περιοχές ευθύνης, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται  τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. 

Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης. 

Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές, ψυχολόγου, κοινωνικούς λειτουργούς και όλες τις ειδικότητες εργαζομένων που έχουν ανάγκη.

Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Μοιραστείτε το άρθρο