Εκδήλωση – Συζήτηση για την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, Παρασκευή 27/1 στις 19:00 στην ΕΔΟΘ

Ξαναφέρνουν τους επιθεωρητές ύστερα από 41 χρόνια στην εκπαίδευση!

Εκδήλωση – συζήτηση “Αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών: συνέπειες για το δημόσιο σχολείο και την εργασία των εκπαιδευτικών. Οι αγώνες μας για να μην εφαρμοστεί”

Παρασκευή 27/1 στις 7.00 μ.μ. στην ΕΔΟΘ, 4 ος όροφος, Προξένου Κορομηλά 51

Ομιλητές: Περικλής Παυλίδης, καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΑΠΘ, Γιώργος Καλημερίδης, δάσκαλος, μέλος Ζ΄ ΣΕΠΕ, Λαθήρα Γιάννα, πρόεδρος Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ

Μια βδομάδα μετά τη συνάντηση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ με την Υφυπουργό Παιδείας, κα Μακρή, η οποία διαβεβαίωνε ότι δεν υπάρχει καμία νέα νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, η κα Κεραμέως
αιφνιδιαστικά και σε άσχετο νομοσχέδιο κατέθεσε και ψηφίστηκαν από τη Βουλή, 5 νέες τροπολογίες που αφορούν τα Πρότυπα Σχολεία, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και, κυρίως, την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η Κεραμέως και η κυβέρνηση, λίγους μήνες πριν τις εκλογές, προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα και να ολοκληρώσουν το έργο που ξεκίνησαν και προηγούμενες κυβερνήσεις, την μετατροπή του σχολείου σε επιχείρηση και των εκπαιδευτικών σε άβουλους, πειθήνιους, με καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και ομηρείας εργαζόμενους. 41 χρόνια πριν καταργήθηκε ο
επιθεωρητής και η Κεραμέως κι ο Μητσοτάκης επαίρονται που τον επαναφέρουν!

Με μια διαδικασία express και κατά παράβαση ακόμα και των δικών τους νόμων, προαναγγέλλουν την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης σε όποια περιοχή ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επιλογής συμβούλων. Για να ξεκινήσουν την ατομική αξιολόγηση αναθέτουν τις υποχρεώσεις των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης των Περιφερειών και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν έχουν οριστεί και με βάση το νόμο 4823/2021 έχουν την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων, στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης. Αντί των Εποπτών, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα είναι αυτοί που θα υποβάλλουν τον προγραμματισμό της αξιολόγησης στους Περιφερειακούς Διευθυντές, καθώς και «λίστες» εκπαιδευτικών που θα πρέπει να αξιολογηθούν κατά προτεραιότητα, όπως προβλέπουν οι νόμοι για την αξιολόγηση.

Την ίδια στιγμή ανακοίνωσαν ότι προχωρούν τις επιμορφωτικές συναντήσεις με Διευθυντές Εκπαίδευσης και Περιφερειακούς Διευθυντές, αλλά και με τους νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης προκειμένου να ξεκινήσουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από την επόμενη εβδομάδα. Θα τους δοθεί «συνοπτικός οδηγός βημάτων για τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών».

Πρώτοι θα αξιολογηθούν οι νεοδιόριστοι για τους οποίους έδωσε προφορική εντολή στις ΔΔΕ να μην τους μονιμοποιήσουν. Οι νεοδιόριστοι που υποχρεώθηκαν ως αναπληρωτές με το προσοντολόγιο Γαβρόγλου να συγκεντρώνουν αενάως πρόσθετα πτυχία και μόρια, γίνονται όμηροι ενός ωμού εκβιασμού που στόχο έχει να περάσει η ατομική αξιολόγηση. Άλλος ένας φραγμός που πρέπει οι νεοδιόριστοι να ξεπεράσουν για να ξεφύγουν από την νέα ανασφάλεια του δόκιμου.

Στο σχολείο της αξιολόγησης γίνονται καθεστώς ο ανταγωνισμός, η ανθρωποφαγία, η κατηγοριοποίηση και το χτύπημα του δημόσιου σχολείου, η διάλυση κάθε δημοκρατικής λειτουργίας, η υποταγή και η χειραγώγηση, η προσαρμογή. Η de facto αμφισβήτηση της μονιμότητας και η σύνδεσή της με την ατομική αξιολόγηση απειλεί πλέον όλους τους εκπαιδευτικούς, καθώς αποτελεί το πρώτο βήμα για την άρση και στη συνέχεια την κατάργηση της
μονιμότητας.

Τολμάνε να μιλάνε για “βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας” αυτοί που έχουν ρημάξει τα όνειρα των παιδιών μέσω της πληθώρας των εξεταστικών φραγμών από το δημοτικό ως το Λύκειο
(PISA, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ), την κατάργηση της ολόπλευρης και πολύπλευρης μόρφωσης με την εμμονή στις δεξιότητες, που ευθύνονται για την πείνα, το κρύο και πρόσφατα και το σκοτάδι στις σχολικές αίθουσες, για τους εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς των 734 ευρώ που με μια βαλίτσα στο χέρι υπηρετούν από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη. Οι ίδιοι, πιστοί στο δόγμα “όλα για το κεφάλαιο και τις επιχειρήσεις”, έχουν οδηγήσει στην απελπισία τους εργαζόμενους με τους καθηλωμένους μισθούς εδώ και 15 χρόνια και τη θηλειά των συνεχών αυξήσεων στις τιμές του στεγαστικού δανείου, του ρεύματος, των καυσίμων και τροφίμων συνεχώς να σφίγγει.
Καμία αναμονή, κανένας εφησυχασμός!

“’Αξιολογημένοι” εδώ και δεκαετίες οι εκπαιδευτικοί σε όλη την Ευρώπη βγάζουν κραυγή αγωνίας για τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, τη σχολική εγκατάλειψη, τους
καθηλωμένους μισθούς, αλλά και για τις μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών λόγω του εξαντλητικού φόρτου εργασίας από την αξιολόγηση και την απαξίωση του επαγγέλματός τους. Από την
Πορτογαλία που ξεκίνησαν πολυήμερες, κυλιόμενες απεργίες ως τη Γαλλία, την Ουγγαρία, την
Πολωνία και τη Μ. Βρετανία, οι εκπαιδευτικοί ξεσηκώνονται!

Εδώ και δύο χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα στην Ελλάδα δεν έχει σταματήσει τη μάχη κατά της αξιολόγησης και ας επαίρεται η Κεραμέως ότι η αξιολόγηση έχει περάσει! Ούτε τα δικαστήρια, ούτε
οι διώξεις και η τρομοκρατία μπορούν να αλλάξουν την μαζικά εκφρασμένη άποψη των εκπαιδευτικών και την αντίθεσή τους στην αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, μετά την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τους μέντορες και τους συντονιστές, χρησιμοποιεί τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων στην οποία παράνομα δεν προχώρησε από το τέλος Αυγούστου, για να εξαπολύσει την τελική της επίθεση.

Είναι τώρα η στιγμή που το εκπαιδευτικό κίνημα στην Ελλάδα θα κρίνει με τις αποφάσεις και τη στάση του αν θα επιτρέψει στην Κεραμέως και την κυβέρνηση, με την τακτική του αιφνιδιασμού και
του κατακερματισμού, να ολοκληρώσει το καταστροφικό έργο ενάντια στο δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Καλούμε σε εκδήλωση συζήτηση τους εκπαιδευτικούς την Παρασκευή 27/1, στις 7.00 μ.μ., στην ΕΔΟΘ, 4 ος όροφος, οδός Προξένου Κορομηλά 51. Θέλουμε να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε
απόψεις «για την αξιολόγηση: τις συνέπειες της στο δημόσιο σχολείο και την εργασία των εκπαιδευτικών, καθώς και για τους αγώνες μας για να μην εφαρμοστεί».

Ομιλητές: Ο Περικλής Παυλίδης, καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΑΠΘ,

ο Γιώργος Καλημερίδης, δάσκαλος, μέλος Ζ΄ ΣΕΠΕ και

η Γιάννα Λαθήρα, πρόεδρος Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ.

Υπερασπίζουμε το δημόσιο σχολείο.

Δεν θα μας υποτάξουν! Η αξιολόγηση δεν θα εφαρμοστεί!

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Μοιραστείτε το άρθρο