Κύμα καταλήψεων σχολείων από μαθητ(ρι)ες: Κατά αντιεκπαιδευτικών κυβερνητικών πολιτικών και κρατικής αδιαφορίας

Σε κατάληψη πολλών σχολείων ανά τη χώρα έχουν προβεί μαθητ(ρι)ες, διαμαρτυρόμενοι-ες για για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης που θέτει φραγμούς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την κρατική αδιαφορία για τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Τα υπό κατάληψη σχολεία στην Θεσσαλονίκη είναι 19, ενώ συνολικά στη χώρα πάνω από 100. Καταδίκη του φασισμού και των ακροδεξιών ομάδων που επιτέθηκαν σε μαθητές και φοιτητές.

Οι μαθητ(ρι)ες καταφέρονται κατά του νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοίδη, του οποίου ζητάνε την απόσυρση, και συγκεκριμένα κατά: της καθιέρωσης ελάχιστης βάσης εισαγωγής, της υποβολής δύο μηχανογραφικών, της επαναφοράς τράπεζας θεμάτων, της αξιολόγησης των καθηγητών, της μη λήψης υγειονομικών μέτρων, των πολυπληθών τμημάτων. Γι αυτό και είναι πολύ συγκεκριμένοι στα αιτήματά τους: Ελεύθερη – ανοιχτή επιλογή σχολών στο μηχανογραφικό, κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της τράπεζας θεμάτων, μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση της δημόσιας υγείας και παιδείας, λήψη υγειονομικών μέτρων και ολιγομελή τμήματα στα σχολεία.

Ενδεικτικά της κινητοποίησης των μαθητ(ρι)ών είναι τα αναφερόμενα από τις επιτροπές του 1ου και 2ου ΓΕΛ Συκεών που πήραν την πρωτοβουλία να κινητοποιηθούν, στηρίζοντας έτσι με τη συμβολή τους και το υπόλοιπο μαθητικό κίνημα, όπως αναφέρουν. Επίσης, καταδικάζουν τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης από ομάδες ακροδεξιών που επιτέθηκαν σε συμμαθητές και μέλη των φοιτητικών συλλόγων, αντιστεκόμενοι στην ανάπτυξη του φασισμού τόσο μέσα στα σχολεία, όσο και στην κοινωνία γενικότερα.

Ενδεικτικά παραθέτουμε τα αιτήματα των μαθητών, όπως τα καταθέτουν οι μαθητ(ρι)ες του 1ου και 2ου Γενικών Λυκείων Συκεών Θεσσαλονίκης:

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ 1ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ

Το 1ο ΓΕΛ Συκεων, έχει πάρει την πρωτοβουλία να κινητοποιηθεί προβαίνοντας σε κατάληψη του σχολείου ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τους εξής λόγους:

ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΕΡΑΜΕΩΣ!

Τη φετινή σχολική χρόνια, για πρώτη φορά στην Ελλάδα εφαρμόστηκε το νομοσχέδιο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη, όπου 40.000+ μαθητές πετάχθηκαν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο εν λόγο νόμος προβλέπει τις εξής μεταρρυθμίσεις στο σύστημα εισαγωγής:

  • ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ (Ε.Β.Ε.).

Το Πανεπιστήμιο θα υπολογίζει το ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων στα εξεταζόμενα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου και έπειτα το Υπουργείο θα καθορίζει το εύρος του ποσοστού αυτού ως ελάχιστη βάση εισαγωγής. Φέτος ήδη η Ε.Β.Ε. κυμαινόταν από 9.000-11.000 μόρια αποκλείοντας έτσι δεκάδες χιλιάδες μαθητές.

  • ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΥΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΏΝ

Στην πρώτη φάση, οι υπψήφιοι από ΓΕΛ θα συμπληρώνουν ένα μηχανογραφικό αλλά θα έχουν το δίκαιωμα να δηλώσουν μόνο το 10% του συνόλου των τμημάτων κάθε επιστημονικού πεδίου, ενώ οι υποψήφιοι από ΕΠΑΛ το 20%, γεγονός που περιορίζει τους μαθητές κατά πολύ. Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα οι μη εισαχθέντες θα μπορούν να συμπληρώσουν ένα δεύτερο μηχανογραφικό που θα περιλαμβάνει όσα τμήματα έχουν απομείνει, εφόσον βέβαια επιτυγχάνεται η καθορισμένη Ε.Β.Ε. του τμήματος ( το εν λόγο μετρό δεν τέθηκε υπό εφαρμογή τη χρονιά που π’ερασε).

  • ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

Οι μαθητές του λυκείου καλούνται να δώσουν εξετάσεις προαγωγής στην επόμενη τάξη με τράπεζα θεμάτων σε 2 από τα 4 θέματα των γραπτών. Είναι γνωστό ότι τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας για αυτό και το 2014 που ήταν η πρώτη και η τελευταία χρονιά που εφαρμόστηκε, μεγάλο ποσοστό μαθητών κόπηκαν  σε ένα μάθημα ενώ το 1/5 έμειναν μετεξεταστέοι. Αυτό το μετρό αφορά κατά αποκλειστικότητα τους μαθητές της πρώτης λυκείου.

  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Αυτή η απόφαση έρχεται ενάντια σε χιλιάδες Εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες και δίνουν εδώ και μήνες τη μάχη για την στήριξη των μαθητών μέσα στην πανδημία χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την Κυβέρνηση. Είναι φανερό ότι μία τέτοια κατάσταση θα προκαλέσει απολύσεις καθηγητών και ποινές διετούς και τριετούς αποκλεισμού όσων αναπληρωματικών καθηγητών αδυνατούν να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία. Αξιοσημείωτη είναι και η μεγάλη ένδειξη διαμαρτυρίας με ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών που απεργούσαν.

ΛΗΨΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ , ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ!

Παρά το τρίτο έτος της πανδημίας, η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει προνοήσει για τη λήψη υγειονομικών μέτρων προστασίας έναντι του ιού, αφήνοντας τους μαθητές στο έλεος της ατομικής τους ευθύνης.

Τέλος, καταδικάζουμε ως σχολείο τα γεγονότα που έγιναν τις τελευταίες μέρες στο 1o και 2o ΕΠΑΛ Σταυρούπολης από περιθωριακές ομάδες κουκουλοφόρων, που χτύπησαν συμμαθητές μας και μέλη φοιτητικών συλλόγων. Δεν δεχόμαστε τον φασισμό και την βία ούτε στα σχολεία μας ούτε και στις γειτονιές μας.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ 2ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ

Σε αυτήν την δυστοπική περίοδο ,την οποία διανύουμε , σε μια κατάσταση πανδημίας με τα κρούσματα να αγγίζουν τα 3.500 και τα παιδιά να αποτελούν το 25% αυτού του αριθμού, αναγκαζόμαστε να συνυπάρχουμε σε τάξεις των 25-27 ατόμων , με τις μάσκες και τα εμβόλια να αποτελούν το μοναδικό μέσο προστασίας αλλά και χρησιμοποιώντας ως μέσο διάγνωσης τα αναξιόπιστα self-test. Επιπλέον, δε γίνεται κανένας λόγος για προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας αλλά και προσλήψεις καθηγητών/τριών, ενώ οι προβλέψεις για το κλείσιμο των τμημάτων γίνονται μόνο αν το 50% +1 νοσήσει.

Παράλληλα, στις αντίξοες αυτές συνθήκες η κυβέρνηση εφάρμοσε το νομοσχέδιο της για την παιδεία, του οποίου οι συνέπειες γίνονται τώρα φανερές. Με την καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην πραγματικότητα η κυβέρνηση επιδιώκει την ιδιωτικοποίηση την εκπαίδευσης και την μείωση των δημόσιων της εξόδων, πρακτική που επιβεβαιώνεται από την εξίσωση του πτυχίου των δημοσίων πανεπιστημίων με αυτό των ιδιωτικών κολλεγίων .Έτσι,  40.000 παιδιά έμειναν έξω από το πανεπιστήμιο, 16.000 θέσεις έμειναν κενές σε τμήματα της επικράτειας, ενώ υπήρξαν σχολές χωρίς κανέναν εισακτέο. Ταυτόχρονα με την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων– η οποία πρώτα εφαρμόστηκε το 2013-2014  και τα ¾ το μαθητών/τριών κόπηκαν σε τουλάχιστον 1 μάθημα ενώ το 1/5 έμειναν μετεξεταστέοι – συνειδητοποιούμε τον βαθμό δυσκολίας αλλά και την παράλογη διαδικασία, καθώς η μαθησιακή διδασκαλία σε κάθε σχολειό ακολουθεί διαφορετικές μεθόδους και ρυθμούς πόσο μάλλον αν αναλογιστούμε τις αμέτρητες ελλείψεις εκπαιδευτικών. Ακόμη η υποβολή του ενός μηχανογραφικού με περιορισμένο αριθμό σχολών, που στερεί την δυνατότητα για ανοιχτό πλαίσιο επιλογών, δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την ένταξη μας στο πανεπιστήμιο.

ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
  • ΛΗΨΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
  • ΕΛΕΥΘΕΡΗ- ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΧΟΛΩΝ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
  • ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Μοιραστείτε το άρθρο