Ο «Μεγάλος Αδελφός» στα σχολεία!

ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Η κυβέρνηση (με αιφνιδιαστική τροπολογία) προωθεί την επιβολή συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου της σχολικής ζωής, στήνοντας ένα οργουελικό σκηνικό στους χώρους εκπαίδευσης. ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ εκπαιδευτικών/μαθητών/γονέων – ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ…

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ την Τετάρτη 13/5

Έντονες αντιδράσεις, τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, εκδηλώνονται για την αιφνιδιαστική προώθηση από το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση της ΝΔ της ηλεκτρονικής καταγραφής και μετάδοσης των μαθημάτων στις σχολικές αίθουσες. Μάλιστα, αυτό επιχειρήθηκε με τροπολογία που κατατέθηκε την τελευταία στιγμή από το υπουργείο Παιδείας στο (άσχετο) νομοσχέδιο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, που εγκρίθηκε την Παρασκευή. Ήδη έχουν εξαγγελθεί κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών για την προσεχή Τετάρτη.

Να θυμίσουμε ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει πει όχι στις κάμερες στα σχολεία, κρίνοντας ότι δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης σε σχολικές μονάδες όταν αυτές λειτουργούν και υπάρχουν μαθητές (απόφαση 21/2019). Επιπλέον, πριν ένα χρόνο είχε εκδώσει οδηγία προς το υπουργείο Παιδείας, με την οποία απαγόρευε τη χρήση καμερών ασφαλείας στα σχολεία εν ώρα λειτουργίας, κάτι που ο τότε υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, είχε προωθήσει αποστέλλοντας σχετική εγκύκλιο προς τις σχολικές μονάδες.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΗΔΗ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ

Την κατάργηση της τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας ζητούν χιλιάδες πολίτες. Συγκεκριμένα, 27.000 άτομα έχουν υπογράψει το σχετικό ψήφισμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Avaaz. Σ’ αυτό τονίζεται πως με τη συγκεκριμένη τροπολογία «καταργείται η προστασία και η ιδιωτικότητα της ζωής κυρίως των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών. Θα εκτίθενται παιδιά από την ευαίσθητη νηπιακή ηλικία μέχρι και την ενηλικίωσή τους σε πλατφόρμες που ουκ ολίγες φορές έχουν διαρρεύσει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Θα στιγματίζονται από τις τυχόν λάθος απαντήσεις που θα δίνουν και πλέον θα φοβούνται να μιλήσουν. Οι δε δάσκαλοι και καθηγητές θα μεταδίδουν μια στείρα γνώση υπό τον φόβο μιας καλής αξιολόγησης και των ιδίων των γονέων που ‘κατά λάθος’  θα επεμβαίνουν… Τα παιδιά σταδιακά θα σταματήσουν να έχουν ελευθερία έκφρασης, κινήσεων και δικαίωμα να κάνουν λάθη και να μάθουν μέσα από αυτά. Θα βρίσκονται εγκλωβισμένα μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή μετρώντας έτσι πάνω από 6 με 7 ώρες ημερησίως μπροστά από αυτήν με τα γνωστά προβλήματα που προκαλεί η υπερβολική έκθεση στις οθόνες».

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ήταν άμεσες, προαναγγέλλοντας κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έως τη Βέροια και το Ηράκλειο. Ενδεικτικά παρακάτω παραθέτουμε ορισμένες από τις σχετικές αποφάσεις:

Ζ’ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης «Ο Φίλιππος»

Έξω οι κάμερες από τα σχολεία! ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της τροπολογίας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις! – ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ την Τετάρτη 13/5, 1 μ.μ., άγαλμα Βενιζέλου

Η υπουργός Παιδείας, θέλοντας να διαγράψει κάθε αμφιβολία ότι εχθρεύεται καθετί που θυμίζει διάλογο, ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο και όλη την κοινωνική και πολιτική ζωή, προώθησε για ψήφιση μέσα στη νύχτα μια τροπολογία που έρχεται να δέσει με τα άλλα στοιχεία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της, την επιβολή της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» και το αντιδραστικό αναχρονιστικό πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.

Ακριβώς τη μέρα που με νέα μεγάλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη κι άλλες πόλεις διατρανώσαμε την αντίθεσή μας στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και το χωρίς όρους προστασίας της υγείας άνοιγμα των σχολείων, η κυβέρνηση με τροπολογία (σε ένα άσχετο με την εκπαίδευση σχέδιο νόμου του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου) ψήφισε μια ακόμα αντιδραστική διάταξη, η οποία όχι μόνο καθιστά νόμιμη την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο. Η τροπολογία αυτή είναι πολλαπλά επικίνδυνη:

-Γιατί νομιμοποιεί ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία την εξ αποστάσεως “εκπαίδευση”, πράγμα όχι μόνο παιδαγωγικά απαράδεκτο αλλά ακόμη και από το Υ.ΠΑΙ.Θ. μέχρι χθες μη αποδεκτό: η ζωντανή διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία. «Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός», αναφέρεται στην πρώτη παράγραφο της τροπολογίας και μ’ αυτόν τον τρόπο ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος της πλήρους αντικατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»!

-Γιατί η τροπολογία εισάγει την κάμερα στη σχολική αίθουσα και τη διδασκαλία, μέτρο που κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η είσοδος της κάμερας μέσα σε μια σχολική τάξη και η μαγνητοσκόπηση του μαθήματος είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική. Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης, ο αυθορμητισμός και η ελευθερία λόγου παύουν να υπάρχουν, η αμεσότητα και η επικοινωνία οριοθετούνται και η σχολική τάξη παύει να αποτελεί χώρο μόρφωσης και κοινωνικοποίησης όταν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες παρακολουθούνται από τρίτους.

-Γιατί η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα αντιβαίνει σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Παρότι στη δεύτερη παράγραφο της τροπολογίας αναφέρεται ότι «δεν επιτρέπεται η καταγραφή και αποθήκευση του παραδιδόμενου μαθήματος παρά μόνον η ζωντανή μετάδοση ήχου ή/και εικόνας σε πραγματικό χρόνο και για τον ανωτέρω συγκεκριμένο σκοπό», όχι μόνο δεν μπορεί με κανένα τρόπο να εξασφαλιστεί κάτι τέτοιο αλλά και είναι πολύ εύκολο να καταγραφεί, να αποθηκευτεί και να χρησιμοποιηθεί κατά το δοκούν από οποιονδήποτε και για οποιονδήποτε σκοπό. Κι έτσι μια άτυχη στιγμή, μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα αυτιά και μάτια, να γίνει αντικείμενο αρνητικών σχολίων και χλευασμού. Η ζωή πια στην τάξη είναι υπό παρακολούθηση και μαθητής και δάσκαλος καλούνται να είναι «συμμορφωμένοι με τας υποδείξεις».

Και αν για το Υ.ΠΑΙ.Θ. η τροπολογία έρχεται με διπλό στόχο, την επιβολή απόλυτου ελέγχου στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αξιολόγηση από τη μια, και την κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικών με κάμερες αντί για μόνιμους διορισμούς από την άλλη, εμείς απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεν θα επιτρέψουμε την έκθεση των μαθητών μας και των εκπαιδευτικών σ’ αυτό τον κίνδυνο! Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν από όλη την κοινωνία. Η πανδημία γίνεται αφορμή για τη μόνιμη εισαγωγή του big brother στη ζωή μας, είναι η prova generale για το μόνιμο στήσιμο της κάμερας στο σχολείο ή στη δουλειά μας, στο σπίτι, σε κάθε χώρο, για την κατάργηση κάθε ιδιωτικότητας και τη συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο κάθε πράξης, λόγου και σκέψης μας. Γιατί τελικά το τι εκπαίδευση θέλεις δείχνει σε τι κόσμο θέλει να ζήσεις

Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην αντιδραστική υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση! Ακόμα και τώρα που ψηφίστηκε, η κατάπτυστη, χουντικής έμπνευσης τροπολογία της δεν θα εφαρμοστεί, και με συλλογικές αποφάσεις εκπαιδευτικών και γονιών θα μείνει στα χαρτιά!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

-ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις!

-Την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. (αύξηση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα και κλείσιμο σχολείων – εισαγωγή χωριστών διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο – νέοι εξεταστικοί φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών με επαναφορά τράπεζας θεμάτων και βάσης του 10 – αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών κ.ά.)

-Την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών (δωρεάν παροχή μέσων προστασίας, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σχολείων, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ.ά.).

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για ένα σχολείο δημόσιο και δημοκρατικό, δωρεάν και ανοικτό για όλους όσους ζουν σ’ αυτό τον τόπο. Το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνικής πλειοψηφίας.

ΚΑΛΟΥΜΕ τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να κηρύξουν απεργία-αποχή από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ την απόφαση των 77 εκπ/κών σωματείων για απεργία–αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας.

ΚΑΛΟΥΜΕ μαζί με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης κι όλης της χώρας νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας, με την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας της υγείας, την Τετάρτη 13 Μάη, στη 1 μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου.

ΣΕΠΕ Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος»

Το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις της ΔΟΕ, «προχωράει στη χάραξη της παραπέρα πορείας με πολύμορφες δράσεις για την υλοποίηση του αγωνιστικού σχεδιασμού ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και στην τροπολογία της ντροπής σχετικά με τις κάμερες στις σχολικές τάξεις».

Όπως αναφέρει: Ένα νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα με σκοπό τις συμπτύξεις-συγχωνεύσεις τμημάτων-σχολείων και τη δραστική μείωση των θέσεων εργασίας. Επίσης, επιβάλλει τον σκληρό ανταγωνισμό στην εκπαίδευση με την εφαρμογή εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης με στόχο την κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Επιπλέον, σκοπεύει στη «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.

Με την απαράδεκτη και αντισυνταγματική τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, με τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο μέσω κάμερας. Όπως είναι γνωστό, στην παιδαγωγική επιστήμη το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό. Το μάθημα δεν γίνεται από καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με τον καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Και μην ξεχνάμε ότι  η σχολική τάξη είναι ο χώρος όπου αξιοποιείται το λάθος, γιατί μέσα από το λάθος οι μαθητές μας προχωράνε και προοδεύουν. Μέσα στη σχολική τάξη χωρούν πολλά συναισθήματα, όπως η αγάπη, η προσοχή, το ενδιαφέρον κλπ.

Διερωτώμαστε λοιπόν προς την πολιτική ηγεσία:

-Γνωρίζετε ότι φυσική τάξη διαπνέεται από την παιδαγωγική σχέση, την εκπαιδευτική-κοινωνική σχέση μαθητών με μαθητές, εκπαιδευτικού με μαθητές, και ότι αυτή η σχέση, μια σχέση ομάδας, δεν μπορεί να προορίζεται για κρυφό ή φανερό μάτι και  ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και το μάθημα στην τάξη δεν προσφέρονται για λογικές κλειδαρότρυπας;

-Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται –ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς– από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και εκπαιδευτικούς;

-Πώς θα προστατευθούν τα  προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή  από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου, πώς είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

-Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση –και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα– μαθητές και εκπαιδευτικοί; Ειδικότερα όταν γνωρίζουμε πως σε μια σχολική αίθουσα υπάρχουν παιδιά με γνωστικές αδυναμίες, με ειδικές μαθησιακές ανάγκες (μαθησιακά προβλήματα, ξεσπάσματα ενός μαθητή με ΔΕΠΥ, εκρήξεις θυμού ενός μαθητή με αυτισμό, συμπεριφορές μαθητών που προκύπτουν ενδεχομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, κ.ά.).

Στην ολομέτωπη νεοφιλελεύθερη επίθεση που εμπεριέχεται στο πολυνομοσχέδιο,  σε συνδυασμό με την αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη λογική του «Μεγάλου Αδελφού» στα σχολεία, επιβάλλεται να αντιδράσουμε δυναμικά και αποτελεσματικά, ώστε η κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο και την τροπολογία της ντροπής.

Καλούμε τους συναδέλφους μαζικά και δυναμικά  (με τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής) την Τετάρτη 13 Μαΐου και ώρα 12:00 μ. στην περιφερειακή διεύθυνση Κρήτης ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και στην τροπολογία της ντροπής σχετικά με τις κάμερες στις σχολικές τάξεις.

Συσπείρωση Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ημαθίας

Έξω οι κάμερες από τα σχολεία

Λίγες ημέρες από την ανακοίνωση του σταδιακού ανοίγματος των σχολείων, με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε lockdown, κυβέρνηση ΝΔ και υπουργείο Παιδείας εκτοξεύουν ακόμη μία «βόμβα» που κινδυνεύει να εκραγεί στις σχολικές αίθουσες. Η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως επανέλαβε για πολλοστή φορά πως «για τους μαθητές που δε θα πάνε στο σχολείο προβλέπεται αναμετάδοση του μαθήματος σε ζωντανό χρόνο» και πως «ένα κινητό αρκεί»!

Με αιφνιδιαστική τροπολογία, στις 8 Μάη, ψηφίστηκε το μέτρο της κάμερας εντός της τάξης. Είναι άξιο προσοχής ότι, παρά το κύμα αντιδράσεων, οι εμπνευστές του μέτρου δεν προσπάθησαν να ανασκευάσουν ούτε στο ελάχιστο. Η στάση τους αποκαλύπτει ξεκάθαρα: ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΗΡΘΑΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ, ακόμη κι αν αυτά είναι κλειστά!

Αυτή εξέλιξη είναι εχθρική για την εκπαίδευση. Μετατρέπει τους μαθητές σε τηλεθεατές, τους εκπαιδευτικούς σε παρουσιαστές, την εκπαίδευση σε ένα ιδιότυπο ριάλιτι, Big Brother. Ακυρώνει κάθε έννοια διδασκαλίας, ουσιαστικής αλληλεπίδρασης και ανατροφοδότησης, στοιχεία της πραγματικής επικοινωνίας  στο χώρο της σχολικής αίθουσας, γόνιμο στοιχείο επικοινωνίας εκπαιδευτικών και μαθητών. Συνιστά σοβαρότατο πλήγμα για το ίδιο το σχολείο και το ρόλο του, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των ατομικών δικαιωμάτων όλων. Όσες φορές επιχειρήθηκε κάτι ανάλογο στο παρελθόν συνάντησε τη σθεναρή αντίστασή μας και φραγμό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Oι προθέσεις, ωστόσο, της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι ολοκάθαρες κι αναμενόμενες, αφού όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έπαψε να προωθεί ό,τι πιο ακραίο, νεοφιλελεύθερο και καταστροφικό για την εκπαίδευση, εν μέσω πανδημίας! Η επικοινωνιακή κούρσα  διαφήμισης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, υποκριτικό «χάπι» ανακούφισης των έγκλειστων μαθητών, είναι αποκαλυπτική για αυτές τις προθέσεις. Φανέρωσε ξεκάθαρα πως ενδιαφέρον κι αγωνία του υπουργείου σε καμία περίπτωση δεν είναι η μόρφωση των μαθητών μας αλλά η επιβολή του πιο ακραίου νεοφιλελευθερισμού.

Οι πραγματικές στοχεύσεις του υπουργείου Παιδείας αφορούν στην επιβολή ενός νέου καθεστώτος, πανοπτικού, ελέγχου και αυστηρής επιτήρησης της σχολικής ζωής. Το υπουργείο Παιδείας έφερε εσπευσμένα -εν μέσω πανδημίας και καραντίνας- για ψήφιση το νέο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, το οποίο επιβάλλει την αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πρόκειται για σκουριασμένο εργαλείο, που έχει σαν πηγή έμπνευσης τα επιτελεία του ΟΟΣΑ και της ΕΕ και το οποίο στοχεύει στο να χειραγωγήσει τον εκπαιδευτικό, να επιτηρήσει στενά το έργο του. Βαθύτερος στόχος παραμένει η άλωση των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών, η διαιώνιση της μισθολογικής καθήλωσης και η απόλυση.

Η επιβολή κάμερας στα σχολεία έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς την αξιολόγηση. Η κυβέρνηση επιχειρεί να εμπεδώσει στη σχολική ζωή τη λογική και την πολιτική της “κλειδαρότρυπας”, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλες σχεδόν τις πτυχές της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Ακριβώς εκεί στοχεύει και η εγκατά­στασή τους στα σχολεία.

Είναι αυτονόητο δικαίωμα εκπαιδευτικών να κλείσουν την πόρτα και να αφήσουν έξω απ’ τα σχολεία και τις αίθουσες κάθε από­πειρα να εγκατασταθούν κάμερες. Να υπερασπίσουν και να προστατεύσουν με τη στάση τους τόσο τη διά ζώσης εκπαιδευτική πράξη όσο και τους ίδιους τους ζώντες και δρώντες μαθητές τους.
Είναι όμως και υποχρέωση των εκπαιδευτικών σωματείων να καταδικάσουν απερίφραστα αυτές τις μεθοδεύσεις, να καταγγείλουν το πραγματικό περιεχόμενο αυτής της πολιτικής πίσω από τις επικοινωνιακές φιοριτούρες κυβέρνησης και υπουργείου.

Ως Συσπείρωση Παρέμβαση εκπαιδευτικών Εκπαιδευτικός Όμιλος Ημαθίας:

  •          Καλούμε το δ.σ. του Συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Ημαθίας να προχωρήσει, άμεσα,  σε απόφαση καταδίκης της τροπολογίας  για τις κάμερες που έφερε και ψήφισε η Κεραμέως-ΝΔ
  •          Καλούμε  τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν και να μην εφαρμόσουν το τερατούργημα αυτό
  •          Να συγκληθεί, άμεσα, έκτακτη γενική συνέλευση του Συλλόγου για την καλύτερη ενημέρωση και την άμεση, αγωνιστική απάντηση ενάντια στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Μοιραστείτε το άρθρο