Νέα κινητοποίηση σήμερα ενάντια στην ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου

Μαζική ήταν και σήμερα η πανεκπαιδευτική κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε στις 7 το απόγευμα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λέσβο και Ρέθυμνο. Κεντρικό αίτημα εκπαιδευτικών, γονέων, φοιτητών και μαθητών που σκοπό έχουν να υπερασπιστούν τον θεσμό της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης για όλους: να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, που θέτει σε ακόμα μεγαλύτερο κίνδυνο την παιδεία.

Οι συμμετέχοντες στις κινητοποιήσεις διαμαρτυρήθηκαν για τα μέτρα που είναι προς ψήφιση, όπως η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του λυκείου, η επαναφορά της διαγωγής και η αύξηση των ποινών για τους μαθητές, τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία, η αξιολόγηση, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία και η μείωση μετεγγραφών και εισακτέων στα πανεπιστήμια.

Σαραϊδάρη Παρθενόπη (Πόπη), φιλόλογος, μέλος του Δ.Σ. και πρ. πρόεδρος Ε’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης και μέλος Γεν. Συμβουλίου ΕΔΟΘ/Νομαρ. Τμήμα ΑΔΕΔΥ Θεσ/νίκης, μέλος ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ εκπαιδευτικών Δ.Ε.: «Το νομοσχέδιο που κατέθεσε για ψήφιση η υπουργός Παιδείας πρόκειται να αλλάξει την εικόνα -το DNA όπως λέμε εμείς οι εκπαιδευτικοί- του δημόσιου σχολείου, με την έννοια ότι ανοίγει τις πόρτες στα οικονομικά κριτήρια και τις δυνάμεις της αγοράς. Δημιουργεί πολλών ταχυτήτων σχολεία, τα κατηγοριοποιεί, ο στόχος τους είναι να τα δώσουν μάλιστα με καινούργιο νομοσχέδιο και στους δήμους το καλοκαίρι. Έτσι κι αλλιώς έχουν ανοίξει το δρόμο και οι προηγούμενοι για χορηγίες. Τα χρήματα που διατίθενται στα σχολεία είναι ελάχιστα. Αυξάνονται οι εξεταστικοί φραγμοί, ξαναφέρνουν την τράπεζα θεμάτων, που σημαίνει ότι πάρα πολλά παιδιά θα πετάγονται και έξω από τα λύκεια αλλά και από τα επαγγελματικά λύκεια. Προσωρινά το υπουργείο πήρε πίσω το ηλικιακό όριο των 17 για τα ΕΠΑΛ, θα ξαναφέρει όμως το νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση το καλοκαίρι. Παράλληλα μας προετοιμάζουν και για αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Θέλουν να υπάρχει σιγή νεκροταφείου. Θέλουν να μας βάλουν και τις κάμερες, να αισθανόμαστε ότι ούτε διάλογο δεν μπορούμε να κάνουμε με τους μαθητές μας. Βέβαια όλα αυτά τα απέρριψε η εκπαιδευτική κοινότητα συλλήβδην και το κατάλαβε αυτό το υπουργείο, γι’ αυτό προσωρινά έχει σταματήσει αυτό το ζήτημα, αλλά δεν εφησυχάζουμε! Καταλαβαίνουμε τα σχέδιά τους πολύ καλά! Ένα βασικό αγαθό όπως η δημόσια εκπαίδευση κινδυνεύει να περιοριστεί ακόμα περισσότερο, να είναι ακόμα για λιγότερους μαθητές, για ακόμη λιγότερους εκπαιδευτικούς, και γενικά να είναι ένα σχολείο των λίγων. Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε, δεν μας επιτρέπεται άλλωστε να σταματήσουμε, με την έννοια ότι περιμένουμε και αυτό το πολύ σκληρό νομοσχέδιο και τα επόμενα από μια πολύ σκληρή κυβέρνηση, που πατάει σε όσα έκαναν οι προηγούμενες και εκμεταλλευόμενοι και τον κορονοϊό με την περιστολή των εργασιακών δικαιωμάτων. Εμείς δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε!»

Χαρακτηριστικά είναι τα αναγραφόμενα συνθήματα στα πανό των διαδηλωτών:

Κλείσιμο σχολείων – Αξιολόγηση – Το νομοσχέδιο-έκτρωμα δεν θα περάσει! (Σύλλογοι ΠΕ Θεσσαλονίκης)

Έξω οι κάμερες από το σχολείο – Το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο να αποσυρθεί τώρα (ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης)

Κοινοί αγώνες μαθητών, φοιτητριών, εκπαιδευτικών ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση (Ανοιχτή συνέλευση μαθητών/μαθητριών)

Ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση – Οι αγώνες μαθητών, φοιτητριών, εκπαιδευτικών δεν μπαίνουν σε καραντίνα (Ε.Σ. ΠΑΜΑΚ, Φ.Ε.Ρ.Μ.Α., QUIETA MOVERE, Ε.Σ.Φ. , Α.Σ.Φ. )

ΟΧΙ στο πολυνομοσχέδιο λαιμητόμος – Δικαίωμα όλου του λαού σε δουλειά-σπουδές (Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών- Αγωνιστικές Κινήσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ)

«Κυβέρνηση – Πρυτάνεις ακούστε το καλά, κάτω το νομοσχέδιο Κεραμέως – Όχι στην τράπεζα θεμάτων και στο σχολείο εξεταστικό κάτεργο – Όχι στις κάμερες – Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών – Όχι στην ηλεκτρονική εξεταστική – Πτυχία με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα – Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση – Μαθητές-Φοιτητές δεν πειθαρχούμε στα σχέδιά τους, τα ανατρέπουμε!» (Φ.Σ. Αρχιτεκτονικής, Γαλλικού, Ιστορικού-Αρχαιολογικού, Μουσικού, Νομικής, Φιλολογικού)

Μοιραστείτε το άρθρο