Οι 200 αγωνιστές και κομμουνιστές της Καισαριανής μάς δείχνουν τον δρόμο, Σάββατο 14/3 στις 12:00 στην πλατεία Καισαριανής – Σκοπευτήριο
Όπως είναι γνωστό οι 200 αγωνιστές του εργατικού και κομμουνιστικού κινήματος εκτελέστηκαν σε αντίποινα γιατί σε επίθεση του ΕΛΑΣ έξω από τους Μολάους. Οι περισσότεροι από τους εκτελεσθέντες προέρχονταν από την Ακροναυπλία, κρατούνταν ήδη από τη δικτατορία του Μεταξά και οι ελληνικές αρχές τους παρέδωσαν στους φασίστες/κατακτητές. Παρά την έντονη κινητοποίηση που έγινε για να μην εκτελεστούν οι «200», αυτό δεν έγινε κατορθωτό. Έτσι, τα χαράματα της Πρωτομαγιάς του 1944, τα φορτηγά που μετέφεραν τους κρατούμενους στην Καισαριανή. Εκεί, οι Γερμανοί φασίστες μαζί με πρόθυμους ντόπιους συνεργάτες, προχώρησαν στην εν ψυχρώ εκτέλεση των «200» ανά ομάδες των 20. Υποχρέωναν την επόμενη 20άδα πριν εκτελεστούν να φορτώσουν οι ίδιοι τους νεκρούς στα φορτηγά. Το σκοπευτήριο της Καισαριανής μεταβλήθηκε από εκείνη την Πρωτομαγιά του ’44 σε μνημείο θυσίας και αγώνα ενάντια στον ναζισμό και στους ντόπιους καταπιεστές.
Διάβασε περισσότερα