Πορεία προς το Α.Τ. Εξαρχείων, για την απελευθέρωση του Λόφου Στρέφη, το Σάββατο 14/6, στις 12.30μμ, στα σκαλάκια Αστέρα

Το Σάββατο 14/3, στις 12.30μμ, συνελεύσεις και συλλογικότητες καλούν σε πορεία αλληλεγγύης στο Λόφο Στρέφη ενάντια στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του και στις διαρκείς επιθέσεις και παρουσία των δυνάμεων καταστολής στη περιοχή. Συγκέντρωση στα σκαλάκια Αστέρα.

Αναλυτικά τα καλέσματα:

Συνέλευση για την υπεράσπιση του Λόφου Στρέφη:

Πορεία προς το Α.Τ Εξαρχείων

Σάββατο 14/6 στις 12:30 με σημείο συγκέντρωσης τα σκαλάκια Αστέρα

Εξω οι μπάτσοι απο τον Λόφο Στρέφη-Κάτω τα χέρια απο την κατάληψη εξωστρεφή

Από τις 26 Απριλίου ο Λόφος του Στρέφη είναι υπό αστυνομική κατοχή. Η παρουσία τους αποτελεί τον απαραίτητο μοχλό υλοποίησης ενός σχεδίου που επιδιώκει να μετατρέψει τον δημόσιο χώρο σε ζώνη κέρδους και κατανάλωσης. Είναι η συνέχεια του σχεδίου που έχει μετατρέψει από το 2022 τη γειτονιά των Εξαρχείων σε στρατικοποιημένη ζώνη, με μόνιμη παρουσία δυνάμεων περιφερειακά και σε κεντρικά σημεία της γειτονιάς, παρελάσεις ανά δίωρο ειδικών δυνάμεων σε δρόμους και στενά, κόψιμο κλήσεων παρουσία ΟΠΚΕ και επιθέσεις ακόμα και σε θαμώνες μαγαζιών, που μάλλον δεν πληρούν τα κριτήρια της κοσμογονίας που επαγγέλεται ο Χρυσοχοΐδης. Η προστασία που παρέχουν στους επενδυτές και τους τουρίστες είναι εμφανής καθώς επιχειρούν να διασφαλίσουν μια «αστικά αποδεκτή» εικόνα, εξοντώνοντας κάθε ίχνος κοινωνικής ζωής, αυτοοργάνωσης ή πολιτικής έκφρασης που δεν εναρμονίζεται με τα εμπορεύσιμα ιδεώδη. Η παρουσία τους δεν στοχεύει στην ασφάλεια των κατοίκων, αλλά στη συστημική και συστηματική εκτόπισή τους, καθαρίζοντας τον χώρο για πελάτες airbnb, χιπστερομάγαζα και “χώρους τέχνης”.

Η προκλητική συμπεριφορά των ΜΑΤ και ΟΠΚΕ δεν αποτελεί αποτέλεσμα ατομικών υπερβολών, αλλά εντεταλμένη και σχεδιασμένη τακτική. Στόχος της είναι η δημιουργία κλίματος τρόμου που θα αποθαρρύνει κατοίκους και θαμώνες από τη χρήση του δημόσιου χώρου, μετατρέποντάς τον σε “ζώνη μηδενικής κοινωνικότητας”. Η εσκεμμένη προκλητικότητα (αυθαίρετοι έλεγχοι, σεξιστικές φράσεις, φασιστική φρασεολογία, εκτόξευση χημικών σε παιδικές εκδηλώσεις) επιδιώκει να προκαλέσει είτε φόβο, είτε αντίδραση, ώστε να παραποιηθεί η κοινωνική αντίσταση ως “βίαιη” και “αντίθετη στην ηρεμία”. Στην πραγματικότητα, η μόνη βία, προέρχεται από την κεντρική εξουσία, από το κράτος που τρομοκρατεί ολόκληρες γειτονιές, εξυπηρετώντας τη μετατροπή του δημόσιου χώρου σε εμπορεύσιμο αγαθό. Η τρομοκρατία εναντίον των κατοίκων εμποδίζει την κοινωνικοποίηση, την αυτοοργάνωση, εκτοπίζει τους κατοίκους και ετοιμάζει το έδαφος για τουριστικές επιχειρήσεις που θα τις εκμεταλλεύεται το οργανωμένο κεφάλαιο. Κάθε ύβρις, κάθε απειλή, κάθε δακρυγόνο εξυπηρετεί την ίδια λογική, τον εξοβελισμό των ζωών μας για το κέρδος λίγων.

Ενδεικτικά, ακολουθούν περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας τον τελευταίο 1μιση μήνα κατοχής του Λόφου, τονίζοντας ότι αποτελούν μικρό μέρος των όσων βιώνουμε καθημερινά από τα ένστολα σκουπίδια.

Στις 27 Απριλίου,στις παιδικές εκδηλώσεις για τα γενέθλια της κατάληψης «Εξωστρεφής», τα ΜΑΤ έριξαν χημικά και κρότου-λάμψης μέσα σε πλήθος κόσμου όλων των ηλικιών και επιτέθηκαν με γκλοπ. Όλη την ημέρα, αστυνομικοί παρενοχλούσαν λεκτικά με χυδαία και σεξιστικά σχόλια.

Την επομένη, 28 Απριλίου, αστυνομικές δυνάμεις άλλαξαν εσκεμμένα την διαδρομή τους ώστε να περάσουν προκλητικά μπροστά από το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο, κατά την αποχώρηση των μαθητών τους οποίους είχαν τρομοκρατήσει την προηγούμενη μέρα. Το ίδιο πρωί ματατζής εξύβρισε μητέρα που πήγαινε το παιδί της στο σχολείο. Στις 29 Απριλίου, γονείς που πήγαιναν στην παιδική χαρά του Στρέφη αντιμετώπισαν παρεμπόδιση και επίδειξη όπλων από τα ΜΑΤ μπροστά στα παιδιά. Στις 30 Απριλίου, μπάτσος ούρησε προκλητικά στην είσοδο σπιτιού οικογένειας στον λόφο και εξύβρισε την κάτοικο του σπιτιού που διαμαρτυρήθηκε.

Ο Μάιος σημαδεύτηκε από νέες προκλήσεις. Διμοιρίες ξαναπέρασαν προκλητικά μπροστά από νηπιαγωγείο και δημοτικό, ξυπνώντας μνήμες του ψεκασμού με χημικά λίγες μέρες πριν. Σε ταμπέλες του λόφου σχεδιάστηκαν σβάστικες, αποδεικνύοντας ότι η φασιστική ιδεολογία είναι βαθιά ριζωμένη στις δυνάμεις καταστολής. Τρανς άτομο δέχθηκε λεκτική επίθεση και queer άτομο πέτρες, ενώ σκυλογονέας τραμπουκίστηκε για το αν θα αφήσει ανοιχτή την πόρτα από το μπασκετάκι. Στις 9 Μαΐου, υπάλληλοι του δήμου που πήγαν να καθαρίσουν τον «Εξωστρεφή» υπάκουαν σε εντολές των ΜΑΤ, ενώ ο δήμος ακόμα δεν έχει καν κλειδί για τον χώρο – δείγμα της πλήρους αστυνομικής αυθαιρεσίας και της γελοιότητας των δηλώσεων Χρυσοχοΐδη ότι δήθεν παρέδωσε τον χώρο στον Δήμο.

Συνεχίστηκαν τα περιστατικά παρενόχλησης και σεξιστικών σχολίων. Έφηβη δέχθηκε χυδαία σφυρίγματα από άνδρα της ΟΠΚΕ που κρυβόταν πίσω από θάμνο, ενώ λίγες ώρες αργότερα άλλη κοπέλα σχολιάστηκε μεγαλόφωνα από ΟΠΚΕ. Σκυλογονέας που διαμαρτυρήθηκε για σκουπίδια που άφηναν οι ΜΑΤ απειλήθηκε με σύλληψη, υποτίθεται επειδή ο σκύλος του έπρεπε να φορά φίμωτρο.

Παιδιά των δύο πρώτων τάξεων του γυμνασίου απειλήθηκαν και εκδιωχθηκαν από τον Λόφο επειδή δήθεν ενοχλούσαν τους μπάτσους. Γονείς με προνήπια δέχθηκαν απειλητικές παρατηρήσεις στην παιδική χαρά να μην κάνουν φασαρία. Έφηβα και νέα άτομα δέχονται διαρκώς ελέγχους, εξακριβώσεις και παρενοχλήσεις από το κράτος, που απουσιάζει όταν οι ανάγκες της γειτονιάς είναι πιεστικές. Όταν το ενοίκιο για δυάρι εκτοξεύεται από τα 400 στα 1.200€, όταν τα παιδιά εγκαταλείπουν στη μέση της χρονιάς τα σχολεία για να μετακομίσουν εκβιαστικά σε άλλες γειτονιές, όταν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί κλείνουν με σαθρές δικαιολογίες, όταν στις φωτιές οι μπάτσοι παρεμποδίζουν τα πυροσβεστικά οχήματα να σβήσουν, με αποτέλεσμα τις μεγαλύτερες δυνατές ζημιές. Το κράτος, ταγμένο σταθερά στο πλευρό των επενδυτών και των αφεντικών της πόλης, εμφανίζεται μόνο για να καταστείλει κάθε πολιτική ή κοινωνική έκφραση.

Ο Λόφος Στρέφη δεν είναι ούτε στρατόπεδο, ούτε τουριστικό πάρκο για λίγους και εκλεκτούς. Είναι ένας ζωντανός, ανοιχτός δημόσιος χώρος, ένας χώρος ελεύθερης έκφρασης, συλλογικής δημιουργίας και αυτοοργάνωσης, όπου οι σχέσεις ανάμεσα στα άτομα βασίζονται στην αλληλεγγύη, τον αλληλοσεβασμό και τη φροντίδα. Η Συνέλευση του Λόφου, μέσα από ανοιχτές διαδικασίες, διεκδικεί την υπεράσπιση του Στρέφη ως κοινό αγαθό, ενάντια σε κάθε μορφή εμπορευματοποίησης και ελέγχου. Οραματίζεται έναν λόφο που, πέρα από τις συνηθισμένες δραστηριότητες εντός πρασίνου χώρου, φιλοξενεί αυτοδιαχειριζόμενες δομές, πολιτιστικές εκδηλώσεις, παιδικά παιχνίδια, καλλιτεχνικά εργαστήρια, συλλογικές κουζίνες και ανοιχτές συναντήσεις. Καταλήψεις όπως ο «Εξωστρεφής» είναι οργανικό κομμάτι αυτής της αντίληψης: δημιουργούν χώρους συνάντησης και ζύμωσης, χτίζουν κοινότητες που αντιστέκονται στις λογικές του κέρδους και της απομόνωσης.

Η καθημερινή παρουσία ανθρώπων από τη γειτονιά, οι πολιτικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες, οι άτυπες σχέσεις αλληλοστήριξης που αναπτύσσονται στον Λόφο, αποτελούν ανάχωμα στην επιβολή μιας αποστειρωμένης τουριστικής «ανάπλασης». Σε μια εποχή που οι ελεύθεροι χώροι λιγοστεύουν και η ζωή στα Εξάρχεια ασφυκτιά κάτω από την καταστολή και την εμπορευματοποίηση, το όραμα για έναν αυτοοργανωμένο Στρέφη παραμένει βαθιά πολιτικό, είναι διεκδίκηση του δικαιώματος στην πόλη και στον συλλογικό τρόπο ζωής, κόντρα στην αποξένωση που επιβάλλει το κράτος και το κεφάλαιο.

Το πρώτο βήμα για όλα αυτά είναι η εκδίωξη των μπάτσων από τον Λόφο. Για αυτό καλούμε σε πορεία προς το ΑΤ Εξαρχείων διεκδικώντας:

ΕΞΩ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΑΠΌ ΤΟΝ ΛΟΦΟ ΣΤΡΕΦΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ!


Κατάληψη Εξωστρεφή:

Σάββατο 14/6 στις 12:30 με σημείο συγκέντρωσης τα σκαλάκια Αστέρα

Εξω οι μπάτσοι απο τον Λόφο Στρέφη-Κάτω τα χέρια απο την κατάληψη εξωστρεφή

Στις 20/04/2024 δόθηκε ζωή σε ένα ακόμη άδειο κτήριο.Ο Εξωστρεφής, πρώην μαγαζί,καταλείφθηκε και ξεκίνησαν να γίνονται εντός του ανοιχτές συνελεύσεις για την διαχείριση του κτηρίου. Αυτή η κατάληψη ήρθε ως συνέχεια ενός ήδη υπάρχοντος πολύχρονου αγώνα για την υπεράσπιση του Λόφου Στρέφη ενάντια στα εξευγενιστικά σχέδια ανάπλασής του. Αυτό το κτήριο, στον ένα χρόνο ελευθερίας του, στέγασε πολλές συνελεύσεις,ανάμεσα σε αυτές , η Ανοιχτή Συνέλευση Υπεράσπισης του Λόφου Στρέφη , η Ανοιχτή Αντισπισιτική Συνέλευση, η συνέλευση του αστέρα Εξαρχείων καθώς και άλλες συλλογικότητες.Ως συνέλευση του εξωστρεφή εκτός από τον διαχειριστικό χαρακτήρα εξαρχής πήραμε θέσεις με δράσεις και λόγο σε κοινωνικο- πολιτικά ζητήματα, όπως την συμμετοχή μας σε συντονιστικά δράσεων για τις καταλήψεις, σε δύσκολες συνθήκες που ήρθαμε αντιμετωπα σαν κίνημα,σε κοινωνική απεύθυνση στον κόσμο της γειτονιάς και ανοίγοντας την κατάληψη ως κοινωνικό κέντρο το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε μόνο από συνελεύσεις αλλά ακόμη και από συλλόγους γονέων και κηδεμόνων με παιδικά πάρτυ τις Κυριακές.Εντός του γεννήθηκε ενα νέο πολιτικό εγχειρήμα το οποιο ενσωμάτωσε και νέο κόσμο , η Δομή Καφενείου Υλικής και Πολιτικής Στήριξης Διωκόμενων Αγωνιστών/τριών. Μέσα σε αυτόν τον ένα χρόνο καταφέραμε να επουλώσουμε τις πληγές του ερημωμένου και μπατσοζοσμένου Λόφου γεμίζοντας το κτήριο του Εξωστρεφή με κόσμο, παιδιά και μεγάλους, κοινωνικές κουζίνες, μουσική, πολιτικές συζητήσεις, βιβλία, παιχνίδια, χαριστικά ράφια.

Σύντομο ιστορικό της εκκένωσης της κατάληψης εξωστρεφή και της κατοχής του Λόφου Στρέφη από δεκάδες μπάτσους

Από το Σάββατο 26/4 ο Λόφος του Στρέφη τελεί υπό την κατοχή των βασανιστών της ελληνικής αστυνομίας. Οι μπάτσοι ως γνήσια τσιράκια του κράτους εισβάλουν στην κατάληψη εξωστρεφή κατάσχοντας απο τον χώρο ΄΄εγκληματικά αντικείμενα ΄΄ όπως πιάτα, βιβλία, πανό και ρούχα απο το χαριστικό παζάρι του χώρου αλλά και δακτυλικά αποτυπώματα(βλάκες ξαναμπήκατε βλάκες ξαναβγήκατε).

Παράλληλα την ίδια ώρα προσαγάγονται αρκετά άτομα που βρίσκονταν σε διάφορα σημεία του Λόφου και οδηγούνται στην ΓΑΔΑ.Αφορμή για την εκκένωση της κατάληψης και της στρατοπέδευσης των μπάτσων ξανά στο Λόφο στάθηκαν οι δηλώσεις Χρυσοχοΐδη που ήρθαν μετά τις συγκρούσεις του Σαββάτου 12/4 όπου απαγορεύαν το διήμερο εκδηλώσεων για τον έναν χρόνο απο την ύπαρξη της κατάληψης.

Παρόλη την κατάσταση ο κόσμος της κατάληψης και αλληλέγγυα άτομα επιδιώκουν να βρεθούν στον λόφο όλο το διήμερο υπερασπίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον ελεύθερο χαραχτήρα του λόφου στρέφη και τον ίδιο τον εξωστρεφή. Η πρώτη μέρα λοιπόν του γενεθλιακού διημέρου δεν ξεκίνησε με την εκδήλωση για τις καταλήψεις στα Εξάρχεια και την αντιεξευγενιστική συζητηση-workshop αλλά με το επικοινωνιακό και βιντεοσκοπημένο show της εκκένωσης της κατάληψης. Συνεχίστηκε με συγκέντρωση το μεσημέρι και μαζική πορεία το βράδυ που διεκδίκησαν το δημόσιο χώρο και διατάραξαν την εμπορευματική κανονικότητα των Εξαρχείων. Την Κυριακή οι δραστηριότητες στο πλαίσιο του διημέρου υπεράσπισης, αναρρίχηση για παιδιά, workshop σβόλων σποράς και το αυτοοργανωμένο τουρνουά ποδοσφαίρου antifa league, έγιναν στο μπασκετάκι του Λόφου υπό αντίξοες συνθήκες, με μπάτσους να παρελαύνουν ανάμεσα στον κόσμο και τα παιδιά. Ο κόσμος διεκδίκησε όλη μέρα με την παρουσία του και με συνθήματα την ελεύθερη πρόσβαση στο Λόφο και την απομάκρυνση των μπάτσων. Οι δολοφονικες μαριονετες του κρατους προκάλεσαν σκόπιμα και επιτέθηκαν με χημικά και ξύλο, ενώ παιδιά της γειτονιάς έπαιζαν εκείνη την ώρα. Παρά την εκτεταμένη βία των ένστολων σκουπιδιών ο συγκεντρωμένος κόσμος παρέμεινε στον Λόφο από τις έντεκα το πρωί μέχρι της οκτώ το βράδυ.Αργά το ίδιο βράδυ συλλαμβάνεται μέλος του αστέρα Εξαρχείων και οδηγείτε στα δικαστήρια της ευελπίδων την επόμενη ημέρα ως δήθεν ύποπτος για βία κατά αστυνομικών και απόπειρα ανακατάληψης του εξωστρεφή.

Έκτοτε μέχρι και σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες κινήσεις αλληλεγγύης στην κατάληψη και στον λόφο γενικότερα με πορείες, συγκεντρώσεις στο δημαρχείο, μοιράσματα στην λαϊκή Εξαρχείων, θυροκολλήσεις στην γειτονιά ,διεκδίκηση της ελεύθερης πρόσβασης στον Λόφο,παρεμβάσεις στον ίδιο τον δήμαρχο χάρη δούκα κτλ.Ταυτόχρονα οι μπάτσοι που βρίσκονται εκει τρομοκρατούν, ζωγραφίζουν φασιστικά σύμβολα, εκφοβίζουν και παρεμβαίνουν με όποιο τρόπο στην ζωή του λόφου. Επιλέγουν να παρελαύνουν μπροστά σε σχολείο δημοτικού, ενώ εκφοβίζουν κατοίκους είτε με αναίτιες εξακριβώσεις στοιχείων και προσαγωγές, είτε με σεξιστικές προσβολές, είτε ακόμη κατουρώντας στις αυλές γειτόνων! Οι συνθήκες αυτές μας θυμίζουν τις μαύρες μέρες της ανάπλασης επί Μπακογιάννη οι οποίες κατέληξαν σε ένα φιάσκο τόσο της αστυνομίας όσο και της δημοτικής αρχής.Αξίζει να σημειωθεί ότι στην γενικότερη συνθήκη αποσιώπησης της κατάστασης στον Λόφο απο τα ΜΜΕ, ο ίδιος ο δήμαρχος που πουλάει δήθεν αριστερό και φιλολαϊκό προφίλ και εξαγγέλλει διαρκώς τη διαβούλευση για σχέδιο φροντίδας του Λόφου μαζί με τους κατοίκους, έχει αφαιρέσει σε δυο συνεχόμενα δημοτικά συμβούλια το δικαίωμα αναφοράς στην κατάσταση που επικρατεί όπως την παρέμβαση του συλλόγου γονέων του 36ου δημοτικού ο οποίος ήθελε να μιλήσει ανοιχτά για την αστυνομοκρατία στον Λόφο και την βία(φυσική και ψυχολογική)που δέχονται τα παιδιά της γειτονιάς απο τους μπάτσους που λυμαίνονται τον χώρο.Επιπλέον συνεργεία της καθαριότητας του δήμου έχουν προσπαθήσει δύο φορές να αδειάσουν τα πράγματα που βρίσκονται στο εσωτερικό της κατάληψης χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Ενώ και απόπολύ πριν την εκκένωση του εξωστρεφή ο δήμος Αθηναίων οργάνωνε σχέδια μετατροπής της κατάληψης σε μαγαζί, μαθαίνουμε ότι στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας 12 Μάη, θα συζητηθεί η παραχώρηση των κυλικείων «Εξωστρεφή» και «Βυζαντινού» στον Λόφο Στρέφη, από τον Δήμο Αθηναίων, στην ομάδα του Αστέρα Εξαρχείων, κατόπιν αιτήματος του α’ αντιπροέδρου της ομάδας, που έγινε στις 7 Μάη, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου ή της συνέλευσης. Κάτι που εν τέλει ακυρώθηκε έπειτα από τις αντιδράσεις του κόσμου και της συνέλευσης.Η προσπάθεια για τη δήθεν δωρεάν «παραχώρηση» ξεκίνησε από τον Δήμο, όταν η συνέλευση απέτρεψε τα σχέδια του για άμεση ενοικίαση του Εξωστρεφή σε κάποιον ιδιώτη επιχειρηματία, δημοσιοποιώντας ότι ο Εξωστρεφής ήταν πάντα ένα αυθαίρετο μέσα σε δασικό χώρο. Αυτό που δεν κατάφερε η δημοτική αρχή Δούκα, να πείσει δηλαδή τον κόσμο του Αστέρα Εξαρχείων να καταστείλει την κατάληψη, αφού στο μεταξύ η συνέλευση του Αστέρα, ως γνήσιο κομμάτι της γειτονιάς συμμετείχε ενεργά στον Εξωστρεφή, υποστήριξε την κοινωνική του χρήση και κατήγγειλε την καταστολή του, προσπάθησε να το καταφέρει ο Μπακογιάννης, επιστρατεύοντας τον κουμπάρο του και ραδιοφωνικό παραγωγό στα «παραπολιτικά», που αυτοχρίστηκε εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος και έκανε το πολυαναμενόμενο αίτημα.

Η προσπάθεια στοχοποίησης της γειτονιάς των Εξαρχείων και συγκεκριμένα του Λόφου στρέφη έρχεται ταυτόχρονα με την στοχοποίηση των αγώνων για ελεύθερους πανεπιστημιακούς χώρους.Ετσι λοιπόν τα ΜΜΕ που καθοδηγούνται απο μαφιόζους, εφοπλιστές και διαπλεκόμενους κατακλύζουν την κοινή σκέψη με ειδήσεις που ξεκινάνε απο την εγκληματικότητα στα εξάρχεια και καταλήγουν στην ποινικοποίηση των αγώνων μέσα στις σχολές.Είναι άλλωστε τα ίδια ΜΜΕ που ξεχνάνε εσκεμμένα να μιλήσουν και να αναφέρουν τις κρατικές δολοφονίες μεταναστών στα αστυνομικά τμήματα, στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και σύνορα, που σιωπούν μπροστά από την ισοπέδωση ολόκληρων βουνών για την επέκταση της ενεργειακής βιομηχανίας, που συγκαλύπτουν το κρατικό έγκλημα στα Τέμπη και την Πυλο βάζωντας τα κέρδη πάνω από τις ανθρώπινες ζωές. Αυτοί που μετονομάζουν εργοδοτικές δολοφονίες «άτυχες στιγμές» για να υπερασπιστούν τα αφεντικά, που παίρνουν ξανά και ξανά θέση υπέρ της γενοκτονίας και τον εκτοπισμό των Παλαιστινίων από το ισραηλινό κράτος. Την ίδια στιγμή που το αιματοβαμμένο ελληνικό κράτος ξεπλένει τα χέρια του πουλώντας τηλεοπτικά προιοντα ανομιας και παραβατικότητας στα κέντρα αγώνα, συμμετεχει καθημερινά σε μια ολόκληρη γενοκτονία δημιουργώντας οικονομικές και πολιτικες συμμαχίες με το γενοκτονικό κράτος του Ισραηλ, ακόμα και εντός πανεπιστημίων μέσω των ακαδημαικων συνεργασιών, παράγοντας τεχνολογια και εξοπλισμό για τον ισραηλινό στρατό που σφαγιάζει τον Παλαιστινιακό λαό. Την ίδια στιγμή που το κράτος υπερπροβάλλει την κοινωνική αντιβία ως συλλογικό κίνδυνο και ενισχύει το αίσθημα περί αναγκαίας καταστολής βομβαρδίζει πλοίο που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στην Γάζα. Αυτά τα ΜΜΕ που ξεπλένουν βιαστές και γυναικοκτόνους και σιγοντάρουν την καθημερινή ταξική και κοινωνική βία που βιώνουμε η οποία μας βυθίζει στην φτώχεια ,την ανέχεια και την εξαθλίωση.

Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο το κράτος στοχοποιεί την γειτονία των Εξαρχείων με την εκκένωση της Ρασπράβα,του ΑΚΝ, του Εξωστρεφή και την ξανά κατοχή του λόφου από τους μπάτσους, κατι που δεν συναιβει μονο στα Εξάρχεια όπως είδαμε αλλα και στην κατάληψη του Ευαγγελισμόυ στην Κρήτη καθώς και του στεκιου στο φυσικό του απθ προσπαθώντας να αποπροσανατολίσει τα βλέματα απο τα πραγματικά προβληματα και να συσπειρώσει το δεξιό συντηρητικό κοινό του.Οι επιθέσεις και οι απειλές προς όλους τους κατειλλημένους χώρους που επιλέγει το κράτος να εξαπολύσει δεν είναι τυχαίες χρονικά, αντιθέτως αποτελόυν μια πάγια συνταγή του κράτους να επιτίθεται σε κινήματα και δομές αγώνων μετά από κοινωνικούς αναβρασμούς και θεσμικές κρίσεις. Μόλις λίγο καιρό μετά απο τις μεγαλειώδης κινητοποιήσεις με αφορμή το κρατικό έγκλημα των Τεμπών, τις μαζικές πορείες και τις συγκρούσεις που έλαβαν χώρα, οι οποίες αποτέλεσαν απειλή για το κλίμα ”νόμου και τάξης” που προσπαθεί να επιβάλλει το κράτος της απόλυτης υποταγής.

Το ελληνικό κράτος λοιπον χέρι χέρι με τα δουλοπρεπή ΜΜΕ δεν αργησαν να δημιουργήσουν μια καινουργια επικοινωνιακή φίεστα επιχειρώντας να καταστείλλουν τις όποιες κοινότητες αγώνα κατάφεραν να αφορμισθούν, μέσω της προηγούμενης σειράς κινητοποιήσεων στους χώρους των πανεπιστημίων,των καταλήψεων και των γειτονιών.

Αν πέσουμε θα πέσουμε πάνω σας

Ο Λόφος Στρέφης και ο Εξωστρεφής κρατήθηκαν (και θα παραμείνουν) ως ενα από τα ελάχιστα σημεία συνάντησης και δημιουργίας εντός Εξαρχείων,σε μια γειτονιά που δέχεται εδώ και δεκαετίες την εξευγενιστική βία του Κράτους και των επενδυτών, μια περιοχή που οι κυρίαρχοι έχουν βαλθεί να θάψουν κάτω από τσιμέντα και χιπστερομάγαζα. Μια περιοχή που κάθε λογής φασιστική καρικατούρα έχει βάλει στο στόχαστρο και εχει μιλησει για την παταξη των ιδεων της και της ιστοριας που σηκωνει. Ό,τι και αν πουν ή κάνουν στα Εξάρχεια και σε κάθε απελευθερωμένο έδαφος που απειλείται οι πράξεις μας και η μαχητηκότητα δεν θα πέσουν ποτέ. Γνωρίζουμε πολύ καλά οτι μας φοβούνται ,οπως κάθε τι εξεγερμένο που φένρει την δική τους καταστροφή μέσα απο την δική μας δημιουργία ,οι εικόνες που χτίζουμε με συντροφικότητα και αλληλεγγύη ειναι το δικο τους θάψιμο. Η Εξουσία, πολεμά κάθε τι αυτοοργανωμένο, γιατί σε κάθε καπιταλιστική κοινωνία που νωσεί, η αυτοοργανωση είναι το μόνο αντίδοτο. Σε έναν κόσμο που μας θέλει απομονωμένα πελατάκια που ζουν για να καταναλώνουν, η δυνατότητα των από τα κάτω να βρεθούν και να καλύψουν της ανάγκες τους έξω από εμπορευματικές λογικές, πάει κόντρα σε κάθε κυρίαρχη αξία. Υπενθυμίζουν πως μια άλλη ζωή είναι εφικτή και πως η συνύπαρξη δεν υποκαθίσταται με λεφτά και καριέρες. Ως αγωνιζόμενα απο τα κάτω έχουμε κάνει τις δικές μας επιλογές οι οποίες δεν χωράνε μόνο σε λέξεις αλλά κυρίως σε πράξεις, είμαστε εδώ και θα παραμείνουμε εδώ μαχόμενα για όλα αυτά που μας ανήκουν που μας δίνουν ανάσες ελευθερίας και δημιουργίας απέναντι στην καθημερινή βία κράτους κεφαλαίου. Είμαστε ακόμη ο ανθός της κοινωνίας αποκομμένος απο κάθε σάπιο και κακομοιριασμένο καμμάτι του καπιταλισμού, πιστεύουμε στον κόσμο της αυτοοργάνωσης της αυτοδιάθεσης της διαφορετικότητας της αλληλεγγύης και της ζύμωσης. Δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ κάποιο φορεμένο και νοσηρό προιόν του υπάρχοντος επιβαλόμενου κόσμου της κυριαρχίας ολίγων και εκλεκτών χαρτογιακάδων.

Οπότε για εμας ,τα συντρόφια μας και κάθε αγωνιζόμενο – διωκόμενο άτομο ετοιμαζόμαστε και προτάσουμε το εκεί : εκεί που ανθίζει η συντροφικότητα ,εκεί που το πρόσφορο έδαφος της αλληλεγγύης ζυμώνει τις συνειδήσεις ,εκεί που οι αγώνες καρποφορούν την δική τους αλλαγή ,εκεί και λίγο πριν την ώρα που οι εξεγέρσεις θα φωτίσουν ολες τις πόλεις ,εκεί θα συναντηθούμε ,στην γωνία για τις τελευταίες λεπτομέρειες. Οι εξεγέρσεις δεν είναι ουτοπικές απλά μοιάζουν κάπως έτσι.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ

ΛΟΦΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΓΡΙΟΣ

ΟΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΙ , ΜΑΧΟΝΤΑΙ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΑ ΔΙΩΚΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΓΚΛΕΙΣΤΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΜΑΣ


Αυτοδιαχειριζόμενο Κυλικείο Νομικής:
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ Α.Τ. ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΣΤΡΕΦΗ

Από τον λόφο Στρέφη έως την Νομική, ίδια είναι η ιστορία: ή εμείς ή αυτοί!

Εδώ και μερικές βδομάδες ο λόφος του Στρέφη δεν χρησιμοποιείται από τους κατοίκους της γειτονιάς (δίποδους και τετράποδους) για τη βόλτα τους, ούτε από τα παιδάκια για το παιχνίδι τους, ούτε από τις παρέες και τα ερωτευμένα για για τα αράγματά τους. Σήμερα, δυνάμεις των μπάτσων έχουν καταλάβει το μέρος και το βανδαλίζουν, κατουρούν και ρυπαίνουν, ενώ δεν χάνουν ευκαιρία να παρενοχλούν σεξιστικά τα όσα περνούν και να τραμπουκίζουν με ελέγχους στοιχείων. Έχει επιχειρηθεί μια αυξημένης έντασης χωρική επιβολή. Η συνθήκη που έχει διαμορφωθεί δεν προσπαθεί να εμποδίσει μόνο τις συλλογικότητες να κάνουν συνελεύσεις και εκδηλώσεις στον λόφο, αλλά και να αποκλείσει κάθε μη-εμπορική χρήση και απόλαυση του (καθώς οι τουριστικές ξεναγήσεις συνεχίζουν κανονικά).

Αντιστοίχως, το ΑΚΝ εκκενώθηκε για να ανοίξει τις πόρτες του…όχι στους φοιτητές (όπως προσπάθησαν να “πουλήσουν” ως αφήγημα) αλλά στο κεφάλαιο, μικρό και μεγάλο: από τον επιχειρηματία των καφέ, έως τους επενδυτές που θέλουν σχολές με προγράμματα σπουδών στα μέτρα τους. Εκκενώθηκε για να περιοριστούν οι συναντήσεις που δεν τροφοδοτούν τα πλέγματα εξουσίας, αλλά προσπαθούν να τα κόψουν. Το ίδιο επιχειρείται και με την εισβολή των μπάτσων στον εξωστρεφή και την πολυβδόμαδη κατοχή του λόφου. Επιχειρείται η μετατροπή των Εξαρχείων σε μια μεγάλη τουριστική ατραξιόν, όπου μόνο το εμπόρευμα και οι καταναλωτές του θα κινούνται με ευκολία. Κράτος, δήμος και αστυνομία προσπαθούν να αποκλείσουν την πολιτική ζύμωση, για να μην είναι δυνατή καμία αυτοργάνωση ενάντια σε αυτούς που μας επιβάλλονται και καταληστεύουν.

Ο εκτοπισμός του κόσμου που αντιστέκεται, δημιουργεί και αγωνίζεται ήταν προϋπόθεση, μα και κρατικός στόχος τόσο στην περίπτωση του ΑΚΝ όσο και στον λόφο Στρέφη. Η αστυνομοκρατία των δύο περιοχών, είτε η έμμεση επιτήρηση του χώρου της Νομικής, είτε η άμεση και ισχυρή μπατσοπαρουσια στον λόφο ανήκουν στο ίδιο νήμα που δένει ασφυκτικά την αγχόνη γύρω από τους δημόσιους και ελεύθερους χώρους.

Και στις δυο περιπτώσεις η κρατική διαχείριση παρουσιάζει τεράστιες ομοιότητες: καταστολή συνοδευόμενη από ασύστολη λασπολογία με ψέμματα από καθεστωτικά ΜΜΕ. Μα και στις δύο περιπτώσεις η υπεράσπιση των χώρων είναι συνεχής. Δεν θα αφήσουμε τους λόφους, τις πλατείες και τις σχολές να τις χαίρονται μονάχα οι μπάτσοι και οι εταιρείες. Όλα είναι δικά μας, γιατί όλα είναι κλεμμένα. Και αυτό το “εμάς” εμπεριέχει από τα πουλιά που έχουν ελάχιστα δέντρα διαθέσιμα, τις χελώνες του Στρέφη και τις γάτες τις νομικής, έως τα φοιτητά που βαριούνται το διάβασμα και τα μαθητά που κάνουν κοπάνα στον λόφο, μέχρι καθένα που δεν δέχεται τον σημερινό κόσμο ως τον μόνο δυνατό.Σάββατο 14/6 συγκεντωνόμαστε στις 12:30 στα σκαλάκια Αστέρα για πορεία προς το ΑΤ Εξαρχείων διεκδικώντας:ΕΞΩ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΑΠΌ ΤΟΝ ΛΟΦΟ ΣΤΡΕΦΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ!

ΕΞΩ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

ΑΥΤΟ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΜΙΖΕΡΙΑ


Ταξική Αντεπίθεση (Ομάδα Αναρχικών και Κομμουνιστών):

Ενάντια στην κρατική τρομοκρατία και την καπιταλιστική ανάπλαση των Εξαρχείων-Έξω ο αστυνομικός στρατός από τον Λόφο Στρέφη!

H κλιμάκωση της κρατικής καταστολής στα Εξάρχεια (αστυνομική κατοχή διαρκείας του Λόφου Στρέφη και περιορισμός μέσω αυτής της κοινωνικής/πολιτικής ζωής σε αυτόν, αποκλεισμός της κατάληψης Εξωστρεφής, βαρύς τραυματισμός εργαζόμενης στην οδό Μεσολογγίου από τα ΜΑΤ στις 17/5, μαζικές βίαιες προσαγωγές/συλλήψεις, lock out Πολυτεχνείου) και η εμβάθυνση της καπιταλιστικής ανάπλασης με τη δρομολόγηση ποικίλων επιχειρηματικών project του εγχώριου και διεθνούς (με κεντρική θέση του ισραηλινού) κεφαλαίου, το κλείσιμο βασικών δημοσίων δομών (βρεφονηπιακός σταθμός) και τη συνέχιση των έργων του Μετρό στην Πλατεία, είναι διαδικασίες αλληλένδετες. Αποτελούν ευκρινές προεικόνισμα των «νέων Εξαρχείων» που θέλουν να επιβάλλουν κράτος και κεφάλαιο, ως ζώνη απόλυτης κυριαρχίας των πιο στυγνών καπιταλιστικών σχέσεων, ως μια πλήρως εμπορευματοποιημένη και αστυνομοκρατούμενη περιοχή τουρισμού και διασκέδασης, χαμηλής αισθητικής και εντατικής και κακοπληρωμένης εργασίας, εκκαθαρισμένης από τους κατοίκους της, τις κοινωνικές και πολιτικές δομές της και τους τελευταίους πνεύμονες πρασίνου που έχουν απομείνει.

Ως τέτοια λοιπόν, η επίθεση εναντίον των Εξαρχείων, αποτελεί όψη της συνολικής επίθεσης του συστήματος εξουσίας, σε μια περίοδο όξυνσης του ταξικού πολέμου και απόπειρας «κανονικοποίησης» των μαζικών κρατικών καπιταλιστικών εγκλημάτων, σε μια περίοδο πολεμικής προπαρασκευής του ελληνικού κράτους και απόλυτης στήριξης στους σιωνιστές γενοκτόνους του παλαιστινιακού λαού, σε μια περίοδο γενικευμένης καταστολής κατά του εσωτερικού εχθρού.

Ακριβώς γιατί τα Εξάρχεια και οι αγώνες τους δεν ήταν ποτέ περιορισμένοι εντός του «στενού» τοπικού και κοινωνικού τους πλαισίου. Αντίθετα κατόρθωναν να αλληλεπιδρούν με εν εξελίξει κοινωνικούς και ταξικούς αγώνες, να εκφράζουν μύχια κοινωνικά πολιτικά ρεύματα, να γίνονται ο επικρουστήρας για την ανάδυση και την ανάπτυξη υπόγειων εξεγερτικών διαθέσεων και διαδικασιών, με το παράδειγμά της Εξέγερσης του Δεκέμβρη του 2008 να είναι απολύτως ενδεικτικό ως προς αυτό.Αυτά τα Εξάρχεια τρέμουν διαχρονικά οι κρατούντες και για αυτό επιχειρούν διαχρονικά με όλα τα μέσα να καθυποτάξουν.

Πλανώνται ωστόσο πλάνην οικτράν αν νομίζουν ότι με την καταστολή θα κάμψουν τα Εξάρχεια και τον κόσμο του αγώνα. Σε όλη τους τη μακρόχρονη διαδρομή, τα Εξάρχεια όχι άπλα έμαθαν να ανταπεξέρχονται σε αυτή, αλλά και να τη μετατρέπουν σε εφαλτήριο αντεπίθεσης και ακόμα μεγαλύτερης συσπείρωσης. Και ως προς αυτό το παράδειγμα της μακρόχρονης πεισματικής αντίσταση για την υπεράσπιση του λόφου Στρέφη είναι χαρακτηριστικό. Μια αντίσταση που συνεχίζει – κόντρα στην ασφυκτική καταστολή- να διανοίγει νικηφόρα μονοπάτια αγώνα και ελευθερίας και να παράγει στο εδώ και τώρα ουσιαστικές μορφές κοινωνικής αυτοοργάνωσης και ταξικής αλληλεγγύης.

Ενάντια στην αστυνομική κατοχή του λόφου Στρέφη και την επιχειρούμενη ανάπλαση του, να οξύνουμε τους αγώνες για την υπεράσπιση της φύσης και των δημόσιων χώρων και της φύσης. Της φύσης και των δημόσιων χώρων ως οργανικών στοιχείων της ανθρώπινης ύπαρξης και δημιουργικότητας, ενάντια στην καταστροφή τους ως συστατικού στοιχείου της ταξικής μας υποτίμησης. Από τα πάρκα και τις πλατείες ως τους λόφους, τα βουνά και τα ποτάμια ο αγώνας για την υπεράσπιση της φύσης και των δημόσιων αγαθών είναι αγώνας ταξικός, αγώνας που αφορά την ίδια την αναπαραγωγή του προλεταριάτου και για αυτό το λόγο ένας αγώνας υπαρξιακός και συνάμα οραματικός, ένας αγώνας για τις σύγχρονες εργατικές κοινωνικές ανάγκες, ο οποίος ως τέτοιος κυοφορεί τις ανάγκες μιας άλλης κοινωνίας.

Κάτω τα χέρια από το Λόφο Στρέφη και τον Εξωστρεφή!

Τα Εξάρχεια της κοινωνικής αυτοοργάνωσης και της ταξικής αλληλεγγύης θα νικήσουν!

Τα Εξάρχεια πάντα στη σωστή πλευρά, με την Παλαιστίνη ως τη Λευτεριά!

*Στηρίζουμε τη διαδήλωση Σάββατο 14/6 12.30 Σκαλάκια Αστέρα με κατεύθυνση το ΑΤ Εξαρχείων

Μοιραστείτε το άρθρο