Αθήνα: 18:30 στα γραφεία της HellenicTrain
Θεσσαλονίκη: 18:30 στο σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ
Καλέσματα και σε Πάτρα και Ιωάννινα.
Καλέσματα και ανακοινώσεις για τις κινητοποιήσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα
Απόφαση του ΦΣ των Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΑΠΘ
Με ανείπωτη θλίψη παρακολουθούμε το τραγικό γεγονός της…
Posted by Σ.Φ. Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ on Wednesday, March 1, 2023
Συγκέντρωση για το κρατικό-καπιταλιστικό έγκλημα των Τεμπών
Τετάρτη 1/3 | 18:30
Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης…Posted by Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης on Wednesday, March 1, 2023
Τα κέρδη πάνε τραίνο
12 Ιουλίου 2016 νότια Ιταλία, μετά από ανθρώπινο λάθος λόγω εγκληματικής αμέλειας εκσυγχρόνισης κομματιού της σιδηροδρομικής γραμμής από την μεριά της εταιρείας, έχουμε μια μετωπική σύγκρουση τραίνων και 23 νεκρούς ανθρώπους.
1 Μαρτίου 2023 Τέμπη, η Hellenic Train δείχνει εγκληματική αδιαφορία για τον εκσυγχρονισμό συστημάτων, γραμμών και όχι μόνο, με αποτέλεσμα να έχουμε μια μετωπική σύγκρουση τραίνων και 40 (για την ώρα) νεκρούς και νεκρές.
Το αποτέλεσμα είναι ότι είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Μια εταιρεία χρεώνεται μέσα σε 6 χρόνια δύο πολύνεκρα δυστυχήματα με μετωπικές συγκρούσεις τραίνων. Και ποιός είναι ο λόγος; Η μείωση του κόστους και των εξόδων με σκοπό το κέρδος. Τα κατάφερε; Απ’ ότι φαίνεται, ναι. Ήδη στην υπόθεση της Ιταλίας τα έριξε όλα σε ανθρώπινο λάθος, απέλυσε τον εργαζόμενο και όλα καλά. Να δούμε ποια θα είναι η κατάληξη στην εν Ελλάδι ιστορία για να γλιτώσει τις αποζημιώσεις.
Προφανώς όμως δεν είναι η εταιρεία ο μόνος υπεύθυνος στην υπόθεση. Καθώς το σωματείο των εργαζομένων καταγγέλλει αδιαφορία ήδη από το 2000! Όταν ήταν δηλαδή συμφερόντων του ελληνικού κράτους. Μια εγκληματική αδιαφορία αναβάθμισης ενός οργανισμού που ήταν η καθημερινότητα πολλών ανθρώπων κυρίως οικονομικά ασθενέστερων και ανθρώπων που ζουν στην παρατημένη επαρχία, που το κράτος και το κεφάλαιο θυμάται όταν μπορεί να απομυζήσει κέρδος. Προφανώς όμως δεν ήταν τυχαία καθώς μιλάμε για την πολιτική οικονομία της χώρας, όπου παρακολουθούμε το μεγαλύτερο τσιμπούσι μεγαλοεπενδυτών, μέσω της εξαθλίωσης όλων των δημοσίων δομών και του ΤΑΙΠΕΔ.
Το παράδειγμα του ΟΣΕ ήταν από το πιο τρανταχτά, καθώς θυμόμαστε τα απαρχαιωμένα βαγόνια, τα ταβάνια που στάζουν, γυμνά καλώδια στον αέρα, απόνερα μεταξύ των διπλών τζαμιών, έλλειψη θέρμανσης και ψύξης, έλλειψη και μείωση βασικών δρομολογίων. Με αξια περί του 1 δις ευρώ, πουλήθηκε στην ιταλική εταιρία Ferrovie dello state Italiane για μόλις 45 εκατομμύρια, δηλάδη 4,5% της ονομαστικής αξίας. Και από τότε μόνο ακούμε για το πόσο γρήγορα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ε και καμιά φορά μπορεί να μην το ολοκληρώσει και ποτέ…
Όλες αυτές τις μέρες θα ακούμε μεγαλεπίβολες δηλώσεις για το ποιός φταίει, για το ποιός ξεπούλησε, για το ποιός δεν προέβλεψε, για τον ανθρώπινο παράγοντα και τα γνωστά σε όλα μας “ΘΑ”, ειδικά λόγω τις προεκλογικής περιόδου που διανύουμε. Όμως ας μην ξεχνιόμαστε, ΝΔ-ΠΑΣΟΚ έχτισαν το ΤΑΙΠΕΔ, ΣΎΡΙΖΑ πούλησε τον ΟΣΕ. Το ίδιο γαϊτανάκι που έχουμε μια δεκαετία τώρα και θα συνεχίσει, απλά καταστρέφοντας και εξαθλιώνοντας τις ζωές μας, παίζοντας τες κορώνα-γράμματα.
Υγεία, παιδεία, πρώτη κατοικία, μετακινήσεις είναι βασικοί πυλώνες στη ζωή μας και όχι κερδοφορία του κεφαλαίου, ιδιωτικού και μη. Ας πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. Για να μην θρηνούμε άλλα θύματα από την αναλγησία κράτους και κεφαλαίου, να διεκδικήσουμε τον έλεγχο όλων των πτυχών της ζωής μας μέσα από συλλογικές και αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες. Για να ζήσουμε μια ζωή σαν άνθρωποι ελεύθεροι.
Συλλυπητήρια στους κοντινούς ανθρώπους των θυμάτων και έμπρακτη στήριξη στα τραυματισμένα θύματα του πολύνεκρου τροχαίου.
Συγκέντρωση στο Σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης 1/3 στις 18:30
Ελεύθερος Κοινωνικός χώρος Σχολείο
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στα γραφεία της HellenicTrain (Λ. Συγγρού 41 & Πετμεζά 13) σήμερα το απόγευμα στις 6.30 μμ και ΠΟΡΕΙΑ στη Βουλή.
Συγκλονισμένη παρακολουθεί ολόκληρη η Ελλάδα την ασύλληπτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες άνθρωποι και να τραυματιστούν εκατοντάδες. Πρόκειται για το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στη χώρα μας και ένα από τα χειρότερα στη σύγχρονη ιστορία της Ευρώπης και ολόκληρου του πλανήτη, σε μια εποχή μάλιστα που η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα έκανε τους πάντες να το θεωρούν αδιανόητο.
Πρόκειται για μία προαναγγελθείσα τραγωδία, για ένα προμελετημένο έγκλημα της άθλιας κυβέρνησης της ΝΔ και της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που ξεπούλησαν, απέλυσαν, διέλυσαν και το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να μετατρέψουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την «πιο ζημιογόνα σιδηροδρομική εταιρεία της Ευρώπης» σε «κερδοφόρα», αδιαφορώντας προκλητικά για τις συνέπειες. Προτάσσοντας τους ισολογισμούς απέναντι στις ανθρώπινες ζωές, τα κέρδη απέναντι στην ασφάλεια, την εκχώρησαν στα χέρια του κεφαλαίου, που εκμεταλλεύτηκε ένα δημόσιο αγαθό – τις μεταφορές – χωρίς όρους και όρια. Η ευθύνη τους είναι αυταπόδεικτη.
Η εταιρεία πωλήθηκε το 2017 και έναντι πινακίου φακής -45 εκατ. ευρώ- στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group. Την απόφαση έλαβε η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ενώ η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ ήταν βασικός στόχος της ΕΕ και του ΔΝΤ και «μνημονιακή υποχρέωση» από το 2010. Τη στήριξαν δε χωρίς «αστερίσκους» και οι άλλες «υπεύθυνες δυνάμεις», η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, οι οποίες είχαν φροντίσει τα προηγούμενα χρόνια να «σπάσουν» την πάλαι ποτέ κραταιά εταιρεία σε μικρότερες (ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ κ.ο.κ.), προκειμένου να μπορούν να ξεπουληθούν ευκολότερα.
Η ΝΔ μάλιστα, αφότου έγινε κυβέρνηση, συνέχισε να επιδοτεί τους νέους ιδιοκτήτες με δεκάδες εκατομμύρια ετησίως, προκειμένου να παραμείνουν κερδοφόροι, αδιαφορώντας για τις συνεχείς καταγγελίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους σχετικά με την δραματική έλλειψη προσωπικού και μέτρων ασφαλείας.
Μάλιστα, ο Μητσοτάκης σχεδίαζε να επισκεφθεί σήμερα το κέντρο ηλεκτρονικής σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη, προφανώς για να κάνει άλλη μία προεκλογική φιέστα, διακηρύσσοντας «πόσο σύγχρονο είναι»!
Οι δραματικές και αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις των εργαζομένων για επικίνδυνες ελλείψεις σε προσωπικό και βασικές υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου έγιναν δεκτές με αδιαφορία και λοιδορηθήκαν. Αντ’ αυτών, οι αρμόδιοι συνέχιζαν τις απολύσεις και τις περικοπές προσωπικού, με στόχο την ολοκλήρωση της «εξυγίανσης». Η δε κυβέρνηση πανηγύριζε για τις επικίνδυνες αμαξοστοιχίες-βέλος, που δήθεν μπορούν να καλύψουν σε χρόνο-ρεκόρ την απόσταση ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάνοντας την Ελλάδα… Ιαπωνία.
«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, από ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual, σ’ όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν στα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργεί. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων ή ενός χιλιομέτρου… Δεν λειτουργεί, είναι κενό. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Σε μια χώρα όπου παντού υπάρχουν κάμερες και όλα παρακολουθούνται, οι μηχανοδηγοί των τρένων οδηγούν στα «τυφλά». Σε μια χώρα που δίνονται δισεκατομμύρια για Ραφάλ και φρεγάτες, ενώ προσλαμβάνονται αθρόα αστυνομικοί, οι μεταφορές ιδιωτικοποιούνται και μένουν γυμνές αντί να προστατεύονται και να ενισχύονται ως δημόσιο αγαθό.
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ εκφράζει τη βαθιά οδύνη της για τις χαμένες ζωές. Στέκεται στο πλευρό των οικογενειών των συνανθρώπων μας που έχασαν άδικα τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν. Δεσμεύεται ότι θα συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της για την εργατική-λαϊκή αλληλεγγύη, την αποκάλυψη της αλήθειας και την τιμωρία των υπευθύνων, που έχουν ονοματεπώνυμο.
Απαιτούμε:
· Κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση, ενιαιοποίηση και λειτουργία υπό εργατικό έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου.
· Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για έμπειρο και ξεκούραστο προσωπικό.
· Δημόσιες επενδύσεις και σωστή συντήρηση στα συστήματα ασφαλείας.
· Έξω η επιχειρηματική λογική του κέρδους από τις δημόσιες συγκοινωνίες και μεταφορές. Πληρώνονται από τους φόρους μας. Υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον λαό. Δωρεάν και ασφαλείς συγκοινωνίες για όλες και όλους.
· Να πληρώσουν οι ένοχοι: Οι κυβερνήσεις που διέλυσαν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας. Το ιταλικό μονοπώλιο-ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι ιδιωτικοποιήσεις, οι “μνημονιακές υποχρεώσεις” και οι κυβερνήσεις που τις υπηρετούν σκοτώνουν! Όχι άλλοι νεκροί στο βωμό του κέρδους.
Μόνο ο λαός σώζει τον λαό! Τώρα είναι η ώρα, με απεργίες και διαδηλώσεις, να πάρουμε πίσω όλες τις ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες. Να ανατρέψουμε αυτό το σάπιο σύστημα.
Τα κέρδη δικά τους, οι νεκροί δικοί μας

ΠΟΛΥΝΕΚΡΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ
ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΘΥΣΙΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ & ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ
Αθήνα: 18.30, γραφεία Hellenic Train, Λ. Συγγρού 41 & Πετμεζά 13
Θεσσαλονίκη: 19:00, έξω από τον ΟΣΕ
Πάτρα: 18.30, ΟΣΕ
Ιωάννινα: Πέμπτη 2/3 18:00, Περιφέρεια
Ανείπωτη θλίψη και οργή προκαλεί στον ελληνικό λαό η σύγκρουση 2 τρένων στο ύψος των Τεμπών, με αποτέλεσμα πάνω από 30 νεκρούς και πάνω από 80 τραυματίες – αρκετοί εκ των οποίων σοβαρά – και αρκετούς αγνοούμενους. Όσο και αν τα πετσοταϊσμένα ΜΜΕ προσπαθούν να συσκοτίσουν την πραγματικότητα για το τι έφταιξε, τα τεχνικά και ανθρώπινα λάθη κτλ. η αλήθεια δεν μπορεί να κρύβεται για πολύ. Τα αίτια του εγκλήματος αυτού, γιατί δεν πρόκειται απλά για λάθος, δεν είναι κύρια τεχνικά, μα κοινωνικά. Πρόκειται για ένα έγκλημα που οφείλεται στην εφαρμογή των μνημονίων στη χώρα μας, στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων, μεταξύ άλλων και στο χώρο των σιδηροδρόμων.
Το 2017, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ξεπούλησε στην ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Group την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 45 εκ. Τον δρόμο είχαν ανοίξει προηγούμενα οι κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ με διάφορους τρόπους («σπάσιμο» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε μέρη κτλ). Το χρέος του ΟΣΕ που έφτανε τα 14,3 δις ευρώ προστέθηκε στο δημόσιο χρέος, ενώ το ελληνικό κράτος δεσμεύτηκε να επιδοτεί με 50 εκ. ευρώ τον χρόνο την εταιρεία!! Η ιδιωτική εταιρεία δηλαδή τσέπωνε δημόσιο χρήμα και για να αυξήσει ακόμη περισσότερο τα κέρδη της, όχι μόνο αύξαινε τις τιμές των εισιτηρίων και υποβάθμιζε την ποιότητα των μεταφορών, αλλά άφησε ασυντήρητο το σιδηροδρομικό δίκτυο και φυσικά τις ίδιες τις αμαξοστοιχίες. Χρησιμοποιούσε χειροκίνητες και πρωτόγονες τεχνολογίες για εξοικονόμηση χρημάτων στην περίοδο που όλα είναι ψηφιακά και χρησιμοποιούνται αυτοματοποιημένες τεχνολογίες παντού.
Για αυτό διαρκώς το τελευταίο διάστημα γινόταν λόγος για πολύωρες καθυστερήσεις, αλλαγές γραμμών και ταλαιπωρία των επιβατών σε κάθε σχεδόν δρομολόγιο. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου να γίνει κάτι πιο σοβαρό, όπως και έγινε. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η εταιρεία δεν έχει κάνει την παραμικρή δήλωση και κρύβεται μαζί με την κυβέρνηση της ΝΔ και τον υπόλοιπο μνημονιακό συρφετό, ψάχνοντας αποδιοπομπαίους τράγους στους σταθμάρχες, τους μηχανοδηγούς κ.ά.
ΩΣ ΕΔΩ – Μπουχτίσαμε και πληρώνουμε καθημερινά με αίμα την ιδιωτική πρωτοβουλία, τη λογική του κέρδους και των ιδιωτικοποιήσεων των δημόσιων υπηρεσιών και υποδομών. Δεν πάει άλλο με τα μνημόνια τους, την ιδιωτικοποίηση του ρεύματος, της παιδείας, της υγείας και τους χιλιάδες πλειστηριασμούς. Πρέπει να ξεσηκωθούμε! Με αγώνες, διαδηλώσεις, απεργίες και καταλήψεις να απαιτήσουμε την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων – εταιρείας και πολιτικής εξουσίας -, την αποζημίωση των συγγενών των θυμάτων και την εθνικοποίηση τόσο των σιδηροδρόμων όσο και κάθε δημόσιας δομής που έχει ιδιωτικοποιηθεί!
Οργάνωση Κομμουνιστών Διεθνιστών Ελλάδας
Σωματείο Συνταξιούχων “Η Συσπείρωση”
Έγκλημα στα Τέμπη: ούτε «η κακιά στιγμή» ούτε ανθρώπινο λάθος!
Δεκάδες συμπολίτες μας και κυρίως νέα παιδιά, έχασαν τη ζωή τους το βράδυ της Τρίτης 28/02 στη σύγκρουση τρένων κοντά στα Τέμπη, ερχόμενοι προς την πόλη μας. Το να εκφράσουμε τα βαθιά μας συλλυπητήρια είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε.
Επίσης, δεκάδες τραυματίες βρίσκονται σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας και άλλων πόλεων. Μέλη της Πόλης Ανάποδα έχουν ήδη ξεκινήσει την εθελοντική αιμοδοσία και καλούμε όσους συμπολίτες μπορούν, να πράξουν το ίδιο.
Σεβόμενες/οι τα θύματα της τραγωδίας, δεν μπορούμε να σιωπήσουμε για τις πολιτικές ευθύνες ενός προδιαγεγραμμένου εγκλήματος. Είχαν προηγηθεί πολλές εκκλήσεις από εργαζόμενους προς τους αρμόδιους φορείς για την έλλειψη ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα κροκοδείλια δάκρυα των υπευθύνων που μέχρι χθες δήλωναν ότι δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, δεν πείθουν. Δεν ήταν η «κακιά στιγμή», ούτε ένα ανθρώπινο λάθος. Τα σχετικά έγγραφα, οι ανακοινώσεις και τα εξώδικα των εργαζομένων είναι αποκαλυπτικά.
Η απαξίωση του εθνικού δικτύου σιδηροδρόμων, η δραματική έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού και ταυτόχρονα της απαραίτητης τηλε-παρακολούθησης των τρένων, οι ιδιωτικοποιήσεις των τρένων από την προηγούμενη κυβέρνηση και συνακόλουθα τα παλιά και φθηνά τρένα που ήρθαν στη χώρα, χάριν της εξοικονόμησης και των κερδών της ιδιωτικής εταιρείας, η λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια των τμημάτων του ΟΣΕ που έχουν παραμείνει κρατικά, συνέβαλαν αδιαμφισβήτητα στην τραγωδία. Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους απειλούν διαρκώς τις ζωές μας. Ο υπουργός μεταφορών αν είχε στοιχειώδη ευθιξία θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί αναλαμβάνοντας την ευθύνη αυτής της απίστευτης τραγωδίας.
Κι όλα αυτά όταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε προγραμματίσει να επισκεφθεί σήμερα στην πόλη μας το Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος. Ένα κέντρο που δεν λειτουργεί με ευθύνες και της δικής του κυβέρνησης και για το οποίο οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονταν διαρκώς και δεν εισακούστηκαν ποτέ. Είναι προκλητικός. Είναι ανεπιθύμητος στη Θεσσαλονίκη.
Καλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και συμπαράστασης στα θύματα της τραγωδίας σήμερα στις 18:30 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης.
Η Πόλη Ανάποδα