Εκδηλώσεις στις κατειλημμένες σχολές των πανεπιστημίων, εβδομάδα 26/2-3/3

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ – ΑΦΙΣΕΣ

Όγδοη εβδομάδα κινητοποιήσεων ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, με τους φοιτητικούς συλλόγους, σχήματα και πρωτοβουλίες να διοργανώνουν συνελεύσεις ανοιχτών πλαισίων, συζητήσεις, εκδηλώσεις, δράσεις, αντι-μαθήματα, προβολές, θεατρικά, μουσικές κ.α.π., δίνοντας ζωή στα πανεπιστήμια από τα κάτω.

>Αντι-μαθήματα για το κράτος, τον κοινωνικό ανταγωνισμό, τους αγώνες για παιδεία, ρεύμα, νερό, υγεία.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ… Κυριακή 3 2/3     

[Δείτε παρακάτω και τις συγκεντρωτικές αφίσες των καταλήψεων με το πρόγραμμα της κάθε μέρας]


>Αντι-μάθημα: Κράτος και κοινωνικός ανταγωνισμός, Πάντειο Πανεπιστήμιο 3/3

Την Κυριακή 03/03 στις 18:00 στην αίθουσα 102 του γυάλινου κτιρίου του κατειλημμένου Παντείου, θα πραγματοποιήθει αντι-μάθημα με θέμα: “Κράτος και κοινωνικός ανταγωνισμός: η εξέλιξη μίας ασύμμετρης σχέσης/απειλής στο έργο του Νέγκρι”.
Θα μιλήσουν μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες.

Η δομή του αντι-μαθήματος είναι αντιιεραρχική, σε μορφή συζήτησης και είναι ανοιχτό σε όλους/ες/α τα φοιτητά και μη.

Στηρίζουμε τις καταλήψεις, βάζουμε αυτόνομα τα δικά μας χαρακτηριστικά ώστε να συγκροτούμε ζωντανές κοινότητες αγώνα.

Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τον αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο Πιερρακάκη μέχρι την απόσυρση του.

Αυτόνομη Πρωτοβουλία Παντείου


Εκδήλωση με θέμα ” Οι κοινωνικοί αγώνες για παιδεία, ρεύμα, νερό, υγεία…, ΝΟΠΕ ΑΠΘ 3/3

📌Αύριο, Κυριακή 3/03 στις 18:00, στα πλαίσια της κατάληψης του Φ.Σ. Νομικης,θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με θεμα ” Οι κοινωνικοί αγώνες για παιδεία, υγεία ,νερό ,ρεύμα και εργασία συναντιούνται”, στην αίθουσα 7 (3ος όροφος ΝΟΠΕ).


>Συγγραφή ανοιχτού πλαισίου της συντονιστικής επιτροπής κατάληψης Γεωλογικού ΑΠΘ 3/3

>Αντιμάθημα θεατρικού φωτισμού, τμήμα Θεάτρου, Θεσσαλονίκη 3/3

το αντιμάθημα θα πραγματοποιηθεί από φοιτητ_ της σχολής θεάτρου, στα πλαίσια της επανοικιοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας

>Προβολή ταινίας στην κατειλημμένη Θεάτρου, 20:00

προβολή της ταινίας “Hedwig and the angry inch” με μπυράκια και λοιπά

*καμία παραβιαστική/ φοβική συμπεριφορά δεν είναι ανεκτή


>Ψηστήρι κατάληψης Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος ΑΠΘ 3/3

>Καλεσμα για την οικειοποιηση-διαμορφωση του χωρου του ΑΣΠΚ, Πολυτεχνείο Κρήτης, Χανιά 3/3

από ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟ ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

 

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΥ ΣΤΕΚΙΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΜΠΔ


>Πρόγραμμα κατάληψης Σ.Φ. Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος ΑΠΘ, Σάββατο 2/3

>Πρόγραμμα Κατάληψης ΣΦ Χημικού ΑΠΘ, 2/3

>Αντιμάθημα: Το πανεπιστήμιο που θέλουμε – Τμήμα Θεάτρου, Θεσσαλονίκη 2/3

Αντιμάθημα με τίτλο “το πανεπιστήμιο που θέλουμε” από την Κ. Ριτσάτου, στα πλαίσια της επανοικιοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στην κατειλημμένη θεάτρου.

>Επανοικειοποίηση του campus – Σ.Φ Γεωλογίας, 2/3

>Προβολή:”Mέρες Ελληνικής Δημοκρατίας” + Ανοιχτή Συζήτηση, ΣΘΕ ΑΠΘ 2/3

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις διοργανώνουν προβολή του ντοκυμαντέρ “Μέρες Ελληνικής Δημοκρατίας”, σχετικά με το κίνημα του ’06-’07 και με την τεράστια πανελλαδική πορεία της 8ης Μάρτη 2007, μέρα ψήφισης του νόμου-πλαίσιου Γιαννάκου που χαρακτηρίστηκε από την ακραία καταστολή της αστυνομίας. 17 χρόνια μετά, την ίδια μέρα έχει τεθεί προς ψήφιση το ν/σ Πιερρακάκη για τα ιδιωτικά πανεπιστημία και το μήνυμα είναι ένα και κοινό. Συνέχιση του αγώνα μέχρι την ανατροπή! Μετά την προβολή, θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση στην οποία θα παρέμβει και ο Κ.Καμαρέτσος, αγωνιστής του κινήματος του ’06-’07.

>Συγκέντρωση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης, κεντρική πλατεία Αγ. Παρασκευής, 2/3

ΑΓΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Το νομοσχέδιο για την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι μια ακόμη απόδειξη της επίθεσης που το κράτος και το κεφάλαιο έχουν εξαπολύσει εναντίον όλων των ανθρώπων που καθημερινά στενάζουν για να τα βγάλουν πέρα. Υποτίθεται πως ο νόμος αυτός έρχεται να καλύψει τη ζήτηση για πανεπιστημιακές σπουδές που τα κρατικά ΑΕΙ δεν μπορούν να καλύψουν. Πρόκειται όμως για μεγάλη υποκρισία. Αν το κράτος ενδιαφερόταν να καλύψει τις ανάγκες της κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές, θα φρόντιζε να ενισχύσει τα ήδη υπάρχοντα πανεπιστήμια και να δημιουργήσει καινούρια τμήματα. Κάνει όμως ακριβώς το αντίθετο, όπως όταν πριν από δύο χρόνια απαγόρευσε στο Πανεπιστήμιο Πατρών να δημιουργήσει Νομική Σχολή. Δεν θα απαγορεύσει όμως σε ιδιωτικά παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων να ιδρύσουν Νομικές Σχολές.

Αυτό που στην πραγματικότητα κάνει ο νέος νόμος είναι να εμπορευματοποιεί πλήρως την ανώτατη εκπαίδευση. Προσπαθεί να στρέψει τους υποψήφιους φοιτητές και τις οικογένειές τους να επιλέγουν τα ιδιωτικά παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων, και να απομακρύνει φοιτητές από τα δημόσια πανεπιστήμια. Απευθύνεται κυρίως σε υποψήφιους από τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) που δεν περνάνε στις σχολές των πρώτων τους επιλογών αλλά σπουδάζουν στην επαρχία και αναγκάζονται να πληρώνουν όλο και περισσότερα χρήματα για τα υπέρογκα ενοίκια και το ολοένα και αυξανόμενο κόστος ζωής. Γιατί λοιπόν να μην πληρώνουν δίδακτρα σε παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων που θα λειτουργούν στην πόλη τους; Κουβέντα βέβαια δεν γίνεται για το ύψος αυτών των διδάκτρων. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι για το ξενόγλωσσο πρόγραμμα Ιατρικής που τώρα προσφέρει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε αλλοδαπούς φοιτητές τα δίδακτρα είναι 12 χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο! Είναι φανερό ότι από τη στιγμή που τα παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων θα προσφέρουν ακαδημαϊκά αναγνωρισμένα πτυχία, τα δίδακτρα που θα ζητούν θα είναι πολύ υψηλότερα ακόμη και από το σημερινό υψηλό κόστος σπουδών και ζωής για τους φοιτητές που μένουν μακριά από τα σπίτια τους.

Αυτά τα παραρτήματα όμως είναι εκπαιδευτήρια τρίτης κατηγορίας. Θα μπορούν να λειτουργούν ως πανεπιστήμια αρκεί μόνο να προσφέρουν τρία προγράμματα προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών σπουδών, ακόμη και αν είναι εξ αποστάσεως. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα πανεπιστήμια έως τώρα, οι καθηγητές τους δεν θα έχουν καθορισμένο όριο ωρών διδασκαλίας ούτε τη δυνατότητα να ορίζουν μόνοι τους, όπως απαιτεί η λεγόμενη ακαδημαϊκή ελευθερία, το περιεχόμενο της εργασίας τους, αλλά θα υπόκεινται στις εντολές των εργοδοτών τους. Η επιλογή των βιβλίων, το περιεχόμενο των μαθημάτων, τα προγράμματα σπουδών και τα κριτήρια αξιολόγησης (καθηγητών-φοιτητών) επίσης θα υπαγορεύονται αποκλειστικά από τα διοικητικά συμβούλια αυτών των παραρτημάτων.

Ο νόμος αυτός θεσμοθετεί στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση την έννοια των διδάκτρων για προπτυχιακές σπουδές και την εργασιακή υποβάθμιση των διδασκόντων, ενώ εντείνει ακόμη περισσότερο την τάση για τηλε-εκπαίδευση. Είναι ζήτημα χρόνου το πότε και τα κρατικά ΑΕΙ, καθώς είναι χρόνια υποχρηματοδοτούμενα και υποστελεχωμένα, θα επιλέξουν και αυτά να θεσπίσουν δίδακτρα, ή να προσφέρουν τήλε-μαθήματα για να προσελκύουν φοιτητές. Άλλωστε, η επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και η τηλε-εκπαίδευση κάθε άλλο παρά άγνωστες είναι ακόμη και σήμερα και στα κρατικά ΑΕΙ. Φυσικό επακόλουθο είναι και η κατάργηση πληθώρας κρατικών πανεπιστημιακών τμημάτων (κυρίως στην επαρχία), τα οποία, καθώς υποχρηματοδοτούνται, δεν μπορούν να προσφέρουν σίτιση και στέγαση ώστε να προσελκύουν φοιτητές

Πίσω από τις διακηρύξεις για την ικανοποίηση των αναγκών της κοινωνίας κρύβεται η επιθυμία του κράτους να μειώσει όσο γίνεται τη χρηματοδότηση της ανώτατης εκπαίδευσης, να δημιουργήσει μια αγορά πτυχίων προς όφελος επιχειρηματικών συμφερόντων και τελικά να μετακυλήσει ακόμη περισσότερο από ό,τι σήμερα το κόστος των σπουδών στις πλάτες των φοιτητών και των οικογενειών τους. Ακόμη και να στρέψει μαθητές σε πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία, αφού το Διεθνές Απολυτήριο που αυτά προσφέρουν θα εξασφαλίζει πρόσβαση σε αυτά τα παραρτήματα δίχως εξετάσεις.

Αλλά ίσως το πιο σημαντικό είναι η επιθυμία του κράτους και του κεφαλαίου να συρρικνώσουν ακόμη περισσότερο τον δημόσιο χώρο και στον τομέα της εκπαίδευσης. Μολονότι τα κρατικά πανεπιστήμια έχουν δεχθεί ήδη ισχυρές δόσεις εμπορευματοποίησης (π.χ. δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, προγράμματα προς όφελος εταιριών), εξακολουθούν να αποτελούν εστίες πολιτισμικών, πολιτικών και κινηματικών διεργασιών και ζυμώσεων. Εξακολουθούν να είναι χώροι συνάντησης, συλλογικοποίησης, ριζοσπαστικοποίησης και δράσης, τουλάχιστον όταν οι φοιτητές, οι καθηγητές και γενικότερα η κοινωνία επιλέγουν να τα χρησιμοποιήσουν με αυτόν τον τρόπο. Εξακολουθούν δηλαδή να είναι χώροι εν δυνάμει ελεύθεροι και από το κράτος και από το ιδιωτικό κεφάλαιο. Αντίθετα, τα ιδιωτικά παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων εξ ορισμού αποκλείουν τη συλλογικοποίηση και την έννοια της κοινότητας. Όσοι φοιτούν σε αυτά δεν θα είναι τίποτε περισσότερο από πελάτες και καταναλωτές. Προωθούν επομένως ένα μοντέλο αποστείρωσης, ιδιώτευσης και ατομικισμού, όπου το μόνο που θα νοιάζει τους φοιτητές είναι το πότε θα πάρουν πτυχίο και τους καθηγητές να προωθούν την καριέρα τους. Αυτό το μοντέλο, ξεκινώντας από τα ιδιωτικά, περνάει και στα κρατικά πανεπιστήμια, με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, όπως είναι η χρήση της τηλε-εκπαίδευσης, η οποία καταστρέφει κάθε έννοια ουσιαστικής συλλογικότητας.

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης διότι θέλουμε ένα πανεπιστήμιο δημόσιο, που με αγώνες θα είναι ελεύθερο και από τους ιδιώτες και από το κράτος.

Διεκδικούμε ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, χωρίς δίδακτρα, και όχι διαχωρισμό σε ιδιωτικά και κρατικά πανεπιστήμια.

Διεκδικούμε ουσιαστική οικονομική στήριξη των φοιτητών σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ



 

 

 

>Συνάντηση πρωτοβουλίας φοιτητ(ρι)ών Nομικής ΑΠΘ ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Δε μας φθάνουν οι πρυτανικές αρχές,δεν μας φθάνουν οι καθηγητές και οι μπάτσοι στις σχολές έχουμε και τους γραφειοκράτες που μας ρουφάνε την όρεξη να ζωντανεύουμε τις κατειλημμένες μας σχολές και να δίνουμε περιεχόμενα στους αγώνες μας…
Ε λοιπόν όχι! Αύριο στις 14:30 βρισκόμαστε στη κατειλημμένη νομική να συζητήσουμε και να προβληματιστούμε από κοινού για το πώς θα δώσουμε άλλο ρυθμό στο χρόνο και άλλη πνοή στους αγώνες μας!💦⭐

>Εκδήλωση: «Η αναρχική προοπτική του αγώνα ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»

Εκδήλωση – Συζήτηση :

«Η αναρχική προοπτική του αγώνα ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια & την αναδιάρθωση της εκπαίδευσης».

από τον Τοπικό Συντονισμό Θεσσαλονίκης
της Αναρχικής Πολιτικής Οργάνωσης.

Τοποθετούνται:

•Μέλος του ΣΕΡΕΤΕ
•Σπουδαστές/στριες ενάντια στο ΠΔ 85
•Μέλη της Αναρχικής Συνέλευσης Φοιτητ(ρι)ών Quieta Movere
•Αγωνιστές των φοιτητικών κινητοποιήσεων του 2006-2007
•Μέλος του Τ.Σ Θεσσαλονίκης της ΑΠΟ

Παρασκευή 1 Μάρτη
18:00 στη ΣΘΕ

Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΝΟΙΓΕΙ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΑ – ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ

Τοπικός Συντονισμός Θεσσαλονίκης – Αναρχική Πολιτική Οργάνωση


>Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων Φοιτητικών Συλλόγων Πανεπιστημίου Αιγαίου, Παρασκευή 1/3 στις 19:00 στο Λόφο Πανεπιστημίου στη Μυτιλήνη



>ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ – ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ

Δράση φοιτητ(ρι)ών από τις καταλήψεις φοιτητικών συλλόγων Θεσσαλονίκης μπροστά στο ΥΜΑΘ την Πέμπτη 29/2 το βράδυ, όπου ξεδίπλωσαν ένα γιγαντοπανό αποκόβοντας την κυκλοφορία επί της Αγ. Δημητρίου για λίγα λεπτά. “Παιδεία, υγεία, ρεύμα και νερό, δεν είναι εμπορεύματα, ανήκουν στο λαό”, ήταν ένα από τα συνθήματα που φώναξαν οι συμμετέχοντες στη δράση.


Πρόγραμμα κατάληψης Σ.Φ. Γεωλογίας ΑΠΘ, Πέμπτη 29/2

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

ΟΧΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΣΥΝΤΡΙΒΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Συγγραφή ανοιχτού πλαισίου Φ.Σ. Μαθηματικούθ ΑΠΘ,19:00

Συγγραφή ανοιχτού πλαισίου Σ.Φ. Φαρμακευτικής ΑΠΘ

Ένα χρόνο μετά την κρατική και καπιταλιστική δολοφονία στα Τέμπη, όπου το κράτος οδήγησε στον θάνατο 57 τουλάχιστον ανθρώπους, μεταξύ των οποίων συμφοιτητ(ρι)ές μας, ενώ φαίνεται να υπήρχαν και μετανάστ(ρι)ες οι θάνατοι των οποίων δεν καταγράφηκαν ποτέ, η προσπάθεια υποβάθμισης και ιδιωτικοποίησης-πώλησης των δημοσίων αγαθών συνεχίζεται. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις των εργατ(ρι)ών κράτος και επιχειρηματίες απαξίωσαν πλήρως την ανθρώπινη ζωή θυσιάζοντάς τη στον βωμό του κέρδους, ενώ μαζί με τα ΜΜΕ είχαν το θράσος να χρησιμοποιήσουν τη δολοφονία ως αφορμή για ανάπτυξη, και συνεχίζουν να αποποιούνται όλες τις ευθύνες, να συγκαλύπτουν τους ιθύνοντες και το έγκλημα με θύματα τους συνανθρώπους μας.

Η ανηθικότητα και η αντικοινωνική πολιτική του κράτους έχει γίνει εμφανής με την ταξική βία της ακρίβειας που βιώνουμε, όταν τα ίδια χρήματα επαρκούν όλο και για λιγότερα, με την προσπάθεια διάλυσης της δημόσιας υγείας, με την ενεργειακή κρίση, με πλειστηριασμούς πρώτων κατοικιών, με τις εκκενώσεις καταλήψεων, με τις καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες του περασμένου χρόνου όπου έλαμψε δια της απουσίας του ο κρατικός μηχανισμός, με τις δολοφονίες και επαναπροωθήσεις μεταναστ(ρι)ών, με τις δολοφονίες Ρομά από την αστυνομία. Με τον Νέο Ποινικό Κώδικα το κράτος έρχεται να απειλήσει με περισσότερη φυλακή τα αγωνιζόμενα άτομα και τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, αφήνοντας παράλληλα οικονομικές και πολιτικές ελίτ, κυκλώματα παιδοβιαστών και εμπόρους ναρκωτικών να δρουν ανεξέλεγκτα.

Παράλληλα, με το επικείμενο νομοσχέδιο Πιερρακάκη, έρχεται να θέσει υπό αμφισβήτηση στοιχειώδη κεκτημένα αγώνων των προηγούμενων ετών, όπως η πρόσβαση στην παιδεία. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων από τον οποιονδήποτε απλώς θα οξύνει περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς και θα αποκλείσει τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα από την πρόσβαση στην παιδεία, ενώ έρχεται να χειροτερεύσει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα (αδιαφορία για φοιτητική μέριμνα και εισχώρηση ιδιωτών, εργολάβων και ΣΔΙΤ που επιδιώκουν αποκλεισμούς από παροχές (λέσχη, εστίες), παραγωγή φθηνού εργατικού δυναμικού και διαμόρφωση της παρεχόμενης γνώσης σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς (ακόμα και της πολεμικής), υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση σχολών, φροντιστήρια για την εισαγωγή μας με εμπόδια την ΕΒΕ και υπό την απειλή της διαγραφής με εφαρμογή του Νόμου Κ-Χ 4777 για τα εργαζόμενα συμφοιτητά μας). Το ίδιο το νομοσχέδιο αποδείχθηκε χειρότερο των προσδοκιών προβλέποντας μεταξύ άλλων δίδακτρα για αλλοδαπούς/-ες φοιτητ(ρι)ες, συγχωνεύσεις και κλεισίματα τμημάτων, ένταση της αξιολόγησης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων που θα καθορίσει το μέλλον της λειτουργίας τους και επίταση του ανταγωνισμού, που θα οδηγήσει σε περαιτέρω επιβολή ιδιωτικοοικονομικών όρων, στην περαιτέρω αυστηροποίηση και εντατικοποίηση (κατάργηση Σεπτεμβρίου, διαγραφές σε ν έτη, υποχρεωτικά αμφιθέατρα), θα στοχεύει σε φθηνά εργατικά χέρια, στην αποστείρωση (κατάργηση φοιτητικών συλλόγων, ασύλου, επιβολή πανεπιστημιακής αστυνομίας) και στην εξάλειψη της πολιτικής δράσης. (Όποιο έχει αυταπάτες ότι αυτά θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση των πανεπιστημίων, αρκεί να δει την αξιολόγηση του τμήματός μας η οποία γίνεται και από τον φαρμακευτικό σύλλογο, δηλαδή τους αυριανούς μας εργοδότες, οι οποίοι επιδιώκουν να εργαζόμαστε άμισθα για λογαριασμό τους όσο το δυνατόν περισσότερο.) Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα οδηγήσει στον κατακερματισμό και στην υποβάθμιση της αξίας του πτυχίου μας, θα το μετατρέψει σε αντικείμενο αγοραπωλησίας, θα συμπαρασύρει τα εργασιακά, επαγγελματικά και μισθολογικά μας δικαιώματα προς τα κάτω, και θα μας εξαναγκάσει σε ένα διαρκές κυνήγι πιστοποιήσεων επί πληρωμή ώστε να είμαστε ανταγωνιστικά στο αφήγημα του ατομικού συμφέροντος.

Η κρατικοκαπιταλιστική διαχείριση έχει προσπαθήσει με πολλούς τρόπους να καταστείλει και να τρομοκρατήσει τον αγώνα των φοιτητ(ρι)ών: κυβερνητικές παρατάξεις για υπονόμευσή του εκ των έσω, ηλεκτρονικές εξετάσεις ως απεργοσπαστικό μέσο τρομοκρατίας των φοιτητ(ρι)ών και απομαζικοποίησης του αγώνα, διενέργεια εισαγγελικής έρευνας ενάντια στις καταλήψεις και στους καθηγητές που δε συμμορφώθηκαν με τις (διαβλητές και εξευτελιστικές) ηλεκτρονικές εξετάσεις και απειλές για κόψιμο της χρηματοδότησης στα αντίστοιχα τμήματα, εισβολή ΜΑΤ και ΕΚΑΜ στην κατάληψη της Πρυτανείας του ΑΠΘ, επιθέσεις στην πορεία της Πέμπτης και αναίτιες συλλήψεις, εισβολή αστυνομίας στο άσυλο, χρήση δακρυγόνων και κρότου λάμψης, εισβολή ΜΑΤ στη Νομική του ΔΠΘ, στο Πολυτεχνείο Κρήτης και στο ΕΜΠ, πειθαρχικά συμβούλια, κάμερες στην πορεία με εφαρμογή νόμου του 2022, εκδικητικές απολύσεις διοικητικών υπαλλήλων για παρακώλυση της τηλεξεταστικής, ΕΔΕ. Έχουν επιστρατεύσει κάθε μέσο ώστε να απονομιμοποιήσουν τους αγώνες μας, να αμφισβητήσουν και να ευτελίσουν το άσυλο από κεκτημένο της κοινωνίας και διεκδίκηση κάθε μαχόμενου ατόμου, να απομακρύνουν φοιτητ(ρι)ες από τις συλλογικές διαδικασίες και την επαφή με τις σχολές-εστίες αγώνα και να φιμώσουν κάθε φωνή αντίστασης.

Οι καταλήψεις αποτελούν το ύστατο μέσο πάλης των φοιτητικών συλλόγων ώστε να διακόψουμε την εκπαιδευτική διαδικασία και να αποκτήσουμε τον χώρο και τον χρόνο για τη δόμηση μιας κοινότητας αγώνα, χωρίς την πίεση των μαθημάτων, να καθυστερήσουμε την εξειδίκευσή μας για τη μελλοντική στελέχωση της παραγωγής ασκώντας έμμεσα πίεση, να επανοικειοποιηθούμε τους ελεύθερους χώρους του ασύλου μέσα στους οποίους ζούμε και να ζυμωθούμε πολιτικά συλλογικοποιώντας τις αντιστάσεις μας, αδιαμεσολάβητα και από τα κάτω.

Η κατάληψη έχει διττή σημασία για το τμήμα μας, καθώς η μακροχρόνια απαξίωσή του από το κράτος και τις πρυτανικές αρχές έχει επιφέρει μια σειρά προβλημάτων που βιώνουμε καθημερινά, και θα επιδεινώσουν οι συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων:

-υποστελέχωση και κίνδυνος κλεισίματος με μόλις 19 μέλη ΔΕΠ και 4 επικείμενες αφυπηρετήσεις

-κατάργηση τομέων και αποτροπή διεκδίκησης επιμέρους χρηματοδότησης

-κίνδυνος ενσωμάτωσης σε άλλο πρόγραμμα σπουδών με εφαρμογή νόμου του 2022

-έλλειψη κτιριακών υποδομών με συστέγαση των εργαστηρίων με άλλες 2 σχολές και το ΚΗΔ, και μη επαρκής χωρητικότητα της Δ12, που παραχωρήθηκε από τη ΣΘΕ για τη διδασκαλία των μαθημάτων, για τον αριθμό των φοιτητ(ρι)ών που παρακολουθούν

-οριακά ανύπαρκτος και εντελώς απαρχαιωμένος υλικοτεχνικός εξοπλισμός

-δυσκολία εκπόνησης πτυχιακών λόγω περιορισμένου αριθμού επιστημονικών οργάνων και εργαστηρίων κατάλληλων να δεχθούν μακροχρόνια έρευνα πολυαρίθμων φοιτητ(ρι)ών και έλλειψης επιβλεπόντων (υποβάθμιση, χρησιμοθηρία, άγχος)

-προβλήματα με την πρακτική και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, λόγω διατήρησης τεσσάρων (4) τριμήνων πρακτικής άσκησης για τη λήψη της τελευταίας, παρά την αλλαγή του προγράμματος σπουδών που τροποποιεί τα τρίμηνα σε δύο (2) αναγκαία για τη λήψη άδειας

Καλούμαστε να υπερασπιστούμε τα κεκτημένα αγώνων, την παιδεία και τις ζωές μας ενάντια στο νομοσχέδιο και στη δολοφονική κρατική πολιτική.

Να μην είμαστε η επόμενη “θυσία” στα δόντια του κράτους-ύαινας.

Πουλάτε την παιδεία για τα δικά σας κέρδη, την ανάπτυξή σας την είδαμε στα Τέμπη.

ΌΛΟΙ/ΟΛΕΣ/ΌΛΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΌΜΟΥΣ

ΌΛΟΙ/ΟΛΕΣ/ΌΛΑ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΈΣ ΣΥΝΕΛΕΎΣΕΙΣ


Πρόγραμμα Καταλήψεων Πανεπιστημίου Αιγαίου

-Αντιμάθημα: Ελεύθερη αγορά & επιπτώσεις στο περιβάλλον, 9:00 

-Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων, 19:00

στο λόφο Πανεπιστημίου, Μυτιλήνη



>Συμμετοχή των φοιτητικών συλλόγων στη γενική πανελλαδική απεργία για το κρατικό έγκλημα στα Τέμπτη, Τετάρτη 28/2

 

Οι φοιτητικοί αγώνες του 2006-2007 και η οπτική μας στο σήμερα

Εκδήλωση – Συζήτηση
για τους φοιτητικούς αγώνες του 2006-2007 και η οπτική μας στους αγώνες του σήμερα.

Με ομιλητές και ομιλήτριες που συμμετείχαν στους αγώνες τότε.

*Κάθε είδους εξουσιαστική συμπεριφορά δεν είναι ανεκτή*

Αρχιτεκτονική Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Παπαζόγλειος Σχολή)


Ανοιχτή συνέλευση μεταπτυχιακών & υπ. διδακτόρων-ισσών Παν/μίου Αιγαίου

Καλούμε φοιτητές & φοιτήτριες από τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε ανοιχτή συνέλευση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων

Με βάση τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα και με τις δυναμικές απαντήσεις που δίνονται ενάντια στο νέο νομοσχέδιο, στηρίζουμε και συμμετέχουμε αλληλέγγυα στους αγώνες που λαμβάνουν χώρα σε όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Σε μια συνθήκη που μας θέλει να σχεδιάζουμε τη ζωή μας με όρους εντατικοποίησης & εμπορευματοποίησης, καλούμε σε ανοιχτή συνέλευση μεταπτυχιακών, (υποψηφίων) διδακτόρων και διδακτορισσών με σκοπό τη δημιουργία πρωτοβουλίας σε μια προσπάθεια να οικειοποιηθούμε το πανεπιστήμιο απέναντι στην αποικιοκρατία της γνώσης.

ΤΕΤΑΡΤΗ 28/02 ΣΤΙΣ 18:00 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΑΚΙ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ (έξω από το κτίριο Γεωγραφίας)

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΑΠΦΟΥΣ

  • Γενική Απεργία & Πορεία για τα Τέμπη, Τετάρτη 28/02 στις 11:00
  • Πανεκπαιδευτική πορεία, Πέμπτη 29/02 στις 12:00

🔴Μετά την ανεξάρτητη ταξική πορεία [Καμάρα 10.30 πμ] ραντεβού στο Στέκι του ΝΑΡ [Πίσω από τη Θεολογική του ΑΠΘ], για απεργιακό ψηστήρι.

🍻Πίνουμε, τρώμε και διασκεδάζουμε συλλογικά


>Εκδήλωση στην Πολ. Επ. ΑΠΘ με τον Παλαιστίνιο Αλ Μούσα, Τρίτη 27/2 στις 12:00 στην αίθουσα συλλόγων φοιτητών Πολιτικών Επιστημών φουαγιέ ΝΟΠΕ ΑΠΘ.

>Συντονιστικό γενικών συνελεύσεων φοιτητικών συλλόγων ΑΠΘ, 18:30 ΣΘΕ

στην αίθουσα συλλόγων φοιτητών Πολιτικών Επιστημών φουαγιέ ΝΟΠΕ ΑΠΘ

Γενική συνέλευση ΣΦ ΠΑΜΑΚ

Εδώ και επτά εβδομάδες συνελεύσεων και καταλήψεων, οι φοιτητ(ρι)ες συνεχίζουμε να αγωνιζομαστε για την παιδεία των αναγκών μας, κόντρα στην λογική των ιδιωτικοποιήσεων. Μια λογική που, ενώ πλησιάζει ο ένας χρόνος από το κρατικό έγκλημα στα Τέμπη, συνεχίζει να καταστρέφει τομείς όπως η παιδεία, η υγεία, οι μεταφορές αλλά και βασικά αγαθά όπως είναι το ρεύμα. Την στιγμή που η ακρίβεια μαστίζει και η εργασιακή επισφάλεια φαίνεται σαν το μοναδικό σενάριο για το μέλλον μας, τα επιχειρηματικά κεφάλαια βγάζουν κέρδη τζογάροντας στο χρηματιστήριο ενέργειας, ιδρύοντας ιδιωτικές κλινικές. Μέσα σε όλη αυτή την συγκυρία πλήρης απαξίωσης της ζωής μας, η κυβέρνηση επιλέγει να φέρει με συνοπτικές διαδικασίες ένα νομοσχέδιο-σταθμό για την ιδιωτικοποίηση της παιδείας συνολικά και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ειδικά. Θα μας βρουν εμπόδιο

Για όλα τα παραπάνω και άλλα τόσα, καλούμε τους φοιτητές του Πα.Μακ. να συμμετέχουν στην Γενική Συνέλευση του Φοιτητικού μας Συλλόγου την Τρίτη 27/02 και στην απεργιακή συγκέντρωση στην Καμάρα την Τετάρτη 28/02.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΜΑΣ

 


Ανοιχτή Συνέλευση Ελευθεριακού Σχήματος Παντείου

Ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, την υποτίμηση, εμπορευματοποίηση, και επιχειρηματικοποίηση των σχολών μας, συζητάμε και οργανώνουμε συλλογικές αντιστάσεις. Προτάσσουμε την μαζική, αδιαμεσολάβητη, και μαχητική διεκδίκηση με καταλήψεις διαρκείας ως κέντρα αγώνα ανοιχτά προς την κοινωνία, μαζικές συγκρούσεις, πορείες και παρεμβάσεις.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ, ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ!

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ – ΣΥΚΓΡΟΥΣΕΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ, ΚΕΝΤΡΑ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ!

Αντι-μάθημα: Η εναντίωση στην ομοφοβία την πρώιμη περίοδο HIV/AIDS (HΠΑ) […]

Την Τρίτη 27/2 στις 18:00 στην αίθουσα 102 του γυάλινου κτιρίου του (ελπίζουμε ακόμα κατειλημμένου) Παντείου θα πραγματοποιηθεί αντι-μάθημα με τον Γ. Προδρόμου, υποψήφιο διδάκτορα του πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τίτλο “Η εναντίωση στην ομοφοβία την πρώιμη περίοδο του HIV/AIDS (στις ΗΠΑ) και πώς επηρέασε τα νομικά εμφυλο-σεξουαλικά δικαιώματα” με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Η διαδικασία του αντι-μαθήματος είναι αντιιεραρχική, σε μορφή συζήτησης και ανοιχτή σε όλους/ες/α φοιτητά και μη.

Στηρίζουμε ενεργά τις καταλήψεις βάζοντας αδιαμεσολάβητα τα δικά μας χαρακτηριστικά, συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στο ν/σ Πιερρακάκη.

Αυτόνομη Πρωτοβουλία Παντείου



 


 

 

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΜΑΚ

ΛΑΒΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ:

Οι φοιτητές του Φοιτητικού Συλλόγου του ΠΑΜΑΚ καταγγέλλουν τη διενέργεια της εξεταστικής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης σε εξωπανεπιστημιακούς χώρους. 

Τόσο στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του ΠΑΜΑΚ, όσο και στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης δεν προβλέπεται η διενέργεια εξεταστικής σε χώρους εκτός του Ιδρύματος. Αντιθέτως, όλες οι διατάξεις που αφορούν τη διαδικασία διεξαγωγής των εξετάσεων αναφέρονται σε αίθουσες εντός του ιδρύματος. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία δημόσια, ανακοινωμένη απόφαση ή έγκριση από κανένα όργανο διοίκησης του ιδρύματος, σύμφωνα με την οποία η εξεταστική του χειμερινού εξαμήνου 2023-2024 του Τμ. Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης επιτρέπεται να διενεργείται διά ζώσης σε χώρους εκτός του πανεπιστημίου, πόσο μάλλον καμία εγγύηση για την ασφαλή διεξαγωγή των εξετάσεων και την προσωπική ασφάλεια των φοιτητών σε αυτούς τους χώρους. 

Ως χώροι έχουν επιλεγεί ιδιωτικά ωδεία (π.χ. Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης), πνευματικά κέντρα ιερών ναών (π.χ. Πνευματικό Κέντρο Ι.Ν. Άγιου Θεράποντα, Πνευματικό Κέντρο Ι.Ν. Αγίου Κυρίλλου και Μεθοδίου), ιδιωτικοί χώροι καθηγητών (π.χ. ιδιωτικά στούντιο), αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής και η λίστα δεν έχει τελειωμό.  Μάλιστα για την ειδίκευση του πιάνου ζητήθηκε αίθουσα στο Μέγαρο Μουσικής από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (τΜΕΤ) και το Μέγαρο ζήτησε 2.000 ευρώ οπότε τελικά δεν έγινε η εξέταση εκεί και πάει για Σεπτέμβρη. 

Οι φοιτητές έχουν ματαιώσει πολλές εξετάσεις σε εξωπανεπιστημιακούς χώρους με παρεμβάσεις τους, υλοποιώντας την απόφαση της γενικής τους συνέλευσης. 

Το πρωί της 22/2/24 είχε προγραμματιστεί εξέταση ειδικεύσεων σαξοφώνων, φλάουτων, κλαρινέτων και μουσικής δωματίου στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης (ιδιωτικό ωδείο). Έγινε παρέμβαση από τον Φοιτητικό Σύλλογο ΠΑΜΑΚ και το Συντονιστικό της Επιτροπής Κατάληψης και διακόπηκε η διαδικασία στη μέση ενώ κάποιοι φοιτητές είχαν ήδη δώσει εξετάσεις. 

Στις 21/2/2024 δόθηκε μάθημα της παραδοσιακής κατεύθυνσης και ειδικεύσεις παραδοσιακών μουσικών οργάνων σε ιδιωτικό χώρο και συγκεκριμένα σε Στούντιο Καθηγητή στο κέντρο της πόλης. 

Στις 12/2/2024 είχε προγραμματιστεί εξέταση μαθήματος της παραδοσιακής κατεύθυνσης στο Πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν. Αγίου Θεράποντα, η οποία ματαιώθηκε, κατόπιν παρεμβάσεως των φοιτητών. Λίγες μέρες νωρίτερα είχε προγραμματιστεί στο Πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν. Αγίου Κυρίλλου και Μεθοδίου εξέταση του μαθήματος «Άσκηση Ακοής», όμως η καθηγήτρια την ακύρωσε μόλις πληροφορήθηκε ότι θα γίνει παρέμβαση των φοιτητών και την πραγματοποίησε τελικά διαδικτυακά. 

Ως Σύλλογος Φοιτητών του τΜΕΤ έχουμε καταγγείλει την απόφαση της Συγκλήτου για τη διενέργεια της εξεταστικής εν μέσω  κατάληψης την οποία εφαρμόζει και η διοίκηση του τΜΕΤ και έχουμε στείλει Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της 13/2/2024 σύμφωνα με την οποία δεν αναγνωρίζουμε το πρωτόκολλο διενέργειας της εξεταστικής, καθώς το θεωρούμε ως έναν μηχανισμό καταστολής του αγώνα μας. Το πρωτόκολλο διενέργειας εξεταστικής του Τμετ έχει καταγγελθεί και από τον ΣΦ ΠΑΜΑΚ με ψήφισμα στις 14/2/2024 (επισυνάπτεται). 

Η ανεύρεση χώρων εκτός ΠΑΜΑΚ δεν ήταν απαίτηση του Υπουργείου Παιδείας, καθώς η εγκύκλιος αφορούσε μόνο την τηλε-εξεταστική. Η διοίκηση του Τμετ ζήτησε από τους ίδιους τους διδάσκοντες να βρουν χώρους για να γίνουν οι εξετάσεις που δε μπορούσαν να γίνουν με εξ’ αποστάσεως μεθόδους. Ακόμη και εάν οι διδάσκοντες το έκαναν με καλή πρόθεση, δεν σεβάστηκαν τις αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων. Το να δίνονται μαθήματα σε εξω-πανεπιστημιακούς χώρους συνιστά υποκατάσταση του φυσικού και δημόσιου χώρου της εκπαιδευτικής δραστηριότητας, για την οποία παλεύουμε εδώ και 7 εβδομάδες, δηλαδή για τη δημόσια δωρεάν παιδεία. 

Στις 21/2/2024 στη συνέλευση του ΣΦ ΠΑΜΑΚ υπερψηφίστηκε το Ανοιχτό Πλαίσιο της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης και αποφασίστηκε κλιμάκωση του αγώνα με συνέχιση της κατάληψης μέχρι τις 27/2/24 και ξανά συνέλευση στις 27/2/24 (επισυνάπτεται η απόφαση). Στις 24/2/2024 στις 16.00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο Τελετών του ΠΑΜΑΚ εκδήλωση/συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη.

Μοιραστείτε το άρθρο