SELF TEST Το «κάν’ το μόνος σου» σε τι μας διασφαλίζει; 

Διαστάσεις παίρνει το περίφημο αφήγημα της κυβέρνησης των «αρίστων» περί ατομικής ευθύνης, μετά το νέο εφεύρημα: self test.

Αυτό είναι το νέο μοντέλο που ήρθε στη ζωή μας, για να μας σώσει διά παντός από τον αναθεματισμένο ιό, που εδώ και 13 μήνες έχει κάνει κόλαση τις ζωές όλων μας. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Αλήθεια, ποιος εγγυάται για αυτό; Οι κυβερνώντες, ο ΕΟΔΥ, το αρμόδιο υπουργείο, ή μήπως η καλοπληρωμένη επιτροπή των ειδικών, που άλλα λέει την Τετάρτη και άλλα μέτρα εφαρμόζει την Παρασκευή; Πόσο ακόμη μπορούμε να ανεχόμαστε την παρελκυστική τακτική αυτών που όλο το διάστημα δεν κάνουν τίποτε, παρά μόνο να πειραματίζονται “στου κασίδη το κεφάλι;”.

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που οδήγησαν 10 εκατομμύρια ψυχές σε ολικό λοκ-ντάουν, αυξάνοντας στο τριπλάσιο το επιδημιολογικό φορτίο και οδηγώντας στην αφόρητη επιβάρυνση του ξεχαρβαλωμένου συστήματος υγείας.

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που πίστεψαν πως και μόνο με τη χρήση μάσκας (τρομάρα τους!) και χωρίς μέτρα προστασίας στα σχολεία (π.χ. 15 μαθητές σε κάθε τάξη, πρόσληψη καθαριστριών και υγειονομικών) θα μπορούσαν να ανοίξουν τα σχολεία και να κυλήσει ανώδυνα η χρονιά.

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που μετά από παρέλευση μερικών εβδομάδων από το άνοιγμα των σχολείων, κι αφού προηγήθηκαν απόπειρες εκφοβισμού από πρόθυμους γονείς σε βάρος καταληψιών μαθητών, αναθεώρησαν όλα όσα είχαν προαναγγείλει, κλείνοντας για σχεδόν έξι μήνες τα σχολεία.

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που υποχρέωσαν τους εργαζόμενους γονείς σε μια ανήκουστη ταλαιπωρία εγκλεισμού εντός των τειχών για χάρη των παιδιών τους, οι οποίοι ήταν υποχρεωμένοι να καθίσουν εκ νέου (δεύτερη version) στα «ιντερνετικά θρανία»  μαζί με τα παιδιά τους.

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που μετέτρεψαν εμάς τους γονείς σε πολυεργαλεία αυξημένων δεξιοτήτων, παριστάνοντας τη μία τον τεχνικό υπολογιστών, την άλλη τον καθηγητή ενισχυτικής μάθησης, την άλλη τον ψυχολόγο και εσχάτως  τον νοσηλευτή-ρια.

Ερωτώνται λοιπόν η μεγάλη εκπαιδευτική κοινότητα και οι σύλλογοι γονέων:

Α) Προς τι αυτή η πρεμούρα των ειδικών περί διενέργειας  των self test, τη στιγμή που ουδεμία πρόοδος έχει γίνει από πολυδιαφημισμένα και επί πληρωμή μέτρα προστασίας, όπως σας περιέγραψα παραπάνω, αλλά και σε προηγούμενο σημείωμα;

Β) Ο αποκλεισμός των μαθητών να προσεγγίσουν το σχολείο που φοιτούν,  επειδή δεν έχουν κάνει τεστ, εκτός από γελοίος αποτελεί και επικίνδυνη εκτροπή. Αφαιρεί από όλους εμάς, γονείς και κηδεμόνες, το κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα να αποφασίζουμε οι ίδιοι για τα παιδιά μας, όταν κάποιοι άλλοι έχουν κριθεί ανεπαρκείς για τη στοιχειώδη διασφάλιση της υγείας τους.

Γ) Επικαλούνται την  ατομική ευθύνη, επειδή οι ίδιοι έχουν αποδείξει πως είναι ανεπαρκείς να αναλάβουν την κρατική ευθύνη. Αυτήν που εντέλει έχουν πετάξει στο καλάθι των αχρήστων, στον βωμό της εμπορευματοποίησης της υγείας, αδιαφορώντας για όλα τα άλλα. Έτσι και τα περίφημα τεστ, καθώς εμείς οι γονείς θα  αναλάβουμε την ευθύνη της νοσηλευτικής διαδικασίας, της διάγνωσης και της επικοινωνίας με τον ΕΟΔΥ, σε περίπτωση ανεπιθύμητης εξέλιξης.

Δ) Εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους η ατομική ευθύνη που έρχεται να αντικαταστήσει την κρατική ευθύνη.  Και είναι κρατική ευθύνη η ασφαλής λειτουργία  των σχολείων, όπως κρατική ευθύνη είναι  η δημόσια και δωρεάν περίθαλψη για όλους.  Τι  έχει κάνει λοιπόν η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα και μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας; Μάσκες «αλεξίπτωτα», ευχολόγια, παραινέσεις και υποσχέσεις;

Ε) Είναι ή δεν είναι επικίνδυνη η ατομική ευθύνη; Ποιος από εμάς κι εσάς θα εγγυηθεί πως, ακόμη κι αν υιοθετήσουμε τη «λογική» των self test, η διαδικασία θα κυλήσει ομαλά;  Τι θα συμβεί αν κάποιος γονιός η μαθητής κριθεί θετικός και δεν το δηλώσει στον ΕΟΔΥ; Πώς θα κυλήσει η εκπαιδευτική διαδικασία στο απευκταίο σενάριο ένας εκπαιδευτικός να βρεθεί θετικός στον ιό;

Στ) Πώς θα αισθανθεί μια οικογένεια και οι εκπαιδευτικοί, στην περίπτωση που μαθητής βρεθεί θετικός στον κορονοϊό και χρειαστεί να μείνει 14  μέρες εκτός σχολείου, εν μέσω προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πώς θα αναπληρωθούν τα μαθήματα; Έχει προβλεφθεί εναλλακτικό σχέδιο;

Πώς είναι δυνατόν η διασπορά ενός ιού να εξαρτάται από την ικανότητα των γονέων και κηδεμόνων να κάνουν αξιόπιστα το τεστ, και με ασφαλή τρόπο να πετάξουν το ιατρικό απόβλητο κατά τρόπο ασφαλή, ενώ στο ενδεχόμενο θετικού αποτελέσματος να υπάρξει μοριακό τεστ, χωρίς να υπάρχει διαβεβαίωση από πουθενά πως θα είναι δωρεάν;

ΥΓ: Η επανέναρξη της διά ζώσης διδασκαλίας στα λύκεια δεν ήταν ομόφωνη από μέρους της επιτροπής των ειδικών, καθώς υπήρξαν και πολλές διαφωνίες. Μεταξύ αυτών και ο κορυφαίος καθηγητής Λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας, ο οποίος μειοψήφησε. Επομένως, πρόκειται για μια απόφαση που ο καθένας εξ ημών έχει πολλούς λόγους για να εκφράζει τις επιφυλάξεις του.

Παν. Χαραλαμπίδης

Δημοσιογράφος

Πρώην μέλος δ.σ. ΕΣΗΕΜΘ

Πρώην μέλος δ.σ. ΠΣΑΤ

Μοιραστείτε το άρθρο