ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Μέρα δράσης για τη δημόσια παιδεία – ΦΩΤΟ 4/6

ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ

Ζ’ ΣΕΠΕ Το αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο συζητιέται στη Βουλή. ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ! – Πέμπτη 4 Ιουνίου, 1.30 μ.μ., άγ. Βενιζέλου

Ξεκίνησε τη Δευτέρα 1 Ιουνίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του αντιδραστικού αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. Η υπουργός, επιδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη γνωστή αλαζονεία της εξουσίας που τη χαρακτηρίζει, δήλωσε ότι «δεν έχει ακούσει αντιρρήσεις» για το νομοσχέδιό της και το κατέθεσε στη Βουλή ίδιο σχεδόν κι απαράλλαχτο μ’ αυτό που δύο μήνες τώρα έχει ξεσηκώσει εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και όλη την κοινωνία, που ζητά την απόσυρσή του.

Αγνοώντας επιδεικτικά τις κοινωνικές ανάγκες που ακόμη πιο έντονα αναδείχθηκαν στην περίοδο της πανδημίας, δεν υλοποιεί ούτε καν τις προσωπικές της δεσμεύσεις για απόσυρση διατάξεων όπως η πρωτοφανής στη σύγχρονη εκπαιδευτική ιστορία αύξηση της αναλογίας μαθητών/τριών ανά τμήμα, που (ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και την Α’ Δημοτικού το 2020-21) ανεβαίνει από το 22 στο 25, ενώ ταυτόχρονα τίθεται κατώτερο όριο 15 μαθητών για τον χωρισμό των τμημάτων και απλουστεύονται οι διαδικασίες για την υποχρεωτική μετακίνηση παιδιών σε άλλα σχολεία. Αποτέλεσμα, η συγχώνευση χιλιάδων τμημάτων και σχολείων αλλά και η απώλεια χιλιάδων θέσεων εκπαιδευτικών με τη μη πρόσληψη-απόλυση 1.500 περίπου αναπληρωτών εκπαιδευτικών και η συνέχιση της πολιτικής της αδιοριστίας. Την ίδια στιγμή διατηρούνται στο νομοσχέδιο αντιδραστικές και αντιλαϊκές διατάξεις, όπως η εισαγωγή χωριστών διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο, οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών (αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, επαναφορά τράπεζας θεμάτων και βάσης του 10), αναχρονιστικοί θεσμοί όπως τα «πρότυπα σχολεία», ο χαρακτηρισμός της διαγωγής κ.ά. Κορυφαία δε στόχευση του πολυνομοσχεδίου συνεχίζει να είναι η αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών, με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ήδη από το 2020-21 και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από το 2021-22 και γενικά την εφαρμογή ενός συστήματος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, το οποίο όπου εφαρμόστηκε προώθησε την κατηγοριοποίηση, την υποχρηματοδότηση και τελικά το κλείσιμο σχολείων και την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Την ώρα που το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο συζητιέται στη Βουλή, το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί παρά να οξύνει τη δική του αντίδραση. Απέναντι σ’ αυτή τη νέα κυβερνητική επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και των νέων και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που έρχεται να υλοποιήσει τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, αλλά και στην τροπολογία και υπουργική απόφαση για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως και τις κάμερες, πρέπει να οργανώσουμε τη δική μας αντεπίθεση! Μετά από 8 κινητοποιήσεις και μαζικά συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη και όλη τη χώρα το τελευταίο δίμηνο, τώρα κάνουμε ακόμη πιο δυναμική τη δράση μας, με ένα σύνθημα να ενώνει εκπαιδευτικούς, φοιτητές, γονείς και όλη την κοινωνία: Το νομοσχέδιο-έκτρωμα της Κεραμέως ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Το ΔΣ του Ζ΄ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης, μαζί με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης:

  • Καλούμε στη μέρα δράσης για τη δημόσια παιδεία την Πέμπτη 4/6 και στο συλλαλητήριο στη 1.30 μ.μ. στο άγαλμα Βενιζέλου με κάλεσμα σε εργατικά σωματεία, φοιτητικούς συλλόγους, ενώσεις γιατρών και νοσοκομειακών κ.ά. για συμπαράσταση-συμπαράταξη.
  • Οργανώνουμε από τώρα την απεργία στις 9/6, κηρύσσοντας 3ωρη συμπληρωματική στάση εργασίας, καθώς και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σωματείων της Θεσσαλονίκης στο πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα – Δηλώσεις συμμετοχής στα μέλη του Δ.Σ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.

-ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ και η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις!

-Την εξασφάλιση των όρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (μονιμοποίηση και νέες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας σχολείων, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ.ά.).

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για ένα σχολείο Λεύτερο και Δημοκρατικό, Δημόσιο και Δωρεάν, Ανοικτό για όλους όσους ζουν σ’ αυτό τον τόπο. Το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, με βάση τις ανάγκες και τα δικαιώματα μαθητών, εκπαιδευτικών και κοινωνικής πλειοψηφίας.

Παρόμοια ανακοίνωση εξέδωσε και ο ΣΕΠΕ Λαγκαδά

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΠΕΜΠΤΗ 4/6: ΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ 1.30 Μ.Μ. ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Προκηρύσσουμε διευκολυντική στάση εργασίας 1-2 μ.μ. και 2-3 μ.μ., για τον πρωινό και απογευματινό κύκλο αντίστοιχα.

Η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρά  στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής αντιδραστικής πολιτικής της με την είσοδο του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, παρά τους ελιγμούς της το προηγούμενο διάστημα  μπροστά στην καθολική αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου.

Το πολυνομοσχέδιο,  ίδιο σχεδόν κι απαράλλαχτο μ’ αυτό που 2 μήνες τώρα έχει ξεσηκώσει εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές κι όλη την κοινωνία, θα επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο.

Στοχεύει σε μια εκπαίδευση με λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερα σχολεία, με περισσότερες εξετάσεις, με εκπαιδευτικούς υποταγμένους και μαθητές που καταπατούνται τα μορφωτικά τους δικαιώματα, διώχνονται από την «τυπική εκπαίδευση» και ωθούνται στην πρόωρη κατάρτιση.

Εντείνει τους  ταξικούς φραγμούς με  νέα εξεταστικά φίλτρα, προωθεί τις δεξιότητες σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης, απολύει χιλιάδες συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, προωθεί την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων, στα πλαίσια των κατευθύνσεων ΕΕ-ΟΟΣΑ, που σκοπεύει να το ολοκληρώσει με τα νομοσχέδια για την ΤΕΕ και τις δομές και τη διοίκηση της εκπαίδευσης.

 Την ίδια στιγμή με τη διαβόητη τροπολογία και υπουργική απόφαση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος καταργεί κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας και του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα,  διαμορφώνει τα δεδομένα και το κατάλληλο έδαφος για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων του πολυνομοσχεδίου, όπως η πειθάρχηση, ο πανοπτικός έλεγχος, η τυποποίηση, η μετρησιμότητα του μαθήματος, η  αξιολόγηση, η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Απέναντι στην κυβερνητική επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση, στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και των νέων και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, το εκπαιδευτικό  κίνημα οργανώνει τη δική του απάντηση.

Μετά από 8 κινητοποιήσεις και μαζικά συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη κι όλη τη χώρα το τελευταίο δίμηνο,

τώρα κάνουμε ακόμη πιο δυναμική τη δράση μας με ένα σύνθημα να ενώνει εκπαιδευτικούς, φοιτητές, γονείς κι όλη την κοινωνία:

ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ-ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ-ΔΕ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ!

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ  ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ, ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ.

Προχωράμε σε  μέρα δράσης για τη δημόσια παιδεία την Πέμπτη 4/6 και συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη στη 1.30 μ.μ. στο άγαλμα Βενιζέλου.

Καλούμε τα  εργατικά σωματεία, φοιτητικούς συλλόγους, ενώσεις γιατρών και νοσοκομειακών, ενώσεις γονέων κ.ά. να συμμετέχουν μαζικά  στο συλλαλητήριο, να δώσουν   το δικό τους μαχητικό παρών στον κοινό αγώνα για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, για ένα σχολείο δημόσιο και δημοκρατικό, δωρεάν και ανοικτό σε όλους και όλες, το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνικής πλειοψηφίας!

Με τη μαζική, μαχητική παρουσία όλων μας και την  αγωνιστική κλιμάκωση ενάντια  στις αντιδραστικές κυβερνητικές επιλογές στην εκπαίδευση, να στείλουμε ηχηρό μήνυμα ότι τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα ούτε θα περάσουν ούτε θα εφαρμοστούν, θα ανατραπούν!

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ – ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

– ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ Υ.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΝΤΑΝΗ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

 -ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΩΡΑ

– ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ