Κινητοποιήσεις κατά του αντι-εκπαιδευτικού νομοσχεδίου σήμερα σε όλη τη χώρα

Συγκεντρώσεις εκπαιδευτικών, φοιτητών, μαθητών κατά του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας

Στις μαζικότερες (για τα δεδομένα της κατάστασης απαγορεύσεων-περιορισμών) συγκεντρώσεις προχώρησαν σήμερα οι εκπαιδευτικοί, μαζί με φοιτητές και μαθητές, ενάντια στο πολυνομοσχέδιο-λαιμητόμο για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των φοιτητών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Από την κινητοποίηση στην Αθήνα (πλ. Συντάγματος)

Οι κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν το πρωί ήταν στην Αθήνα έξω από τη Βουλή και στην Θεσσαλονίκη έξω από το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης. Στη Κέρκυρα διαδήλωσαν έξω από το κτίριο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, ενώ στην Κρήτη προχώρησαν σε  κινητοποίηση στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς Χανίων και παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Δεκάδες άτομα, με γάντια, μάσκες και όλα τα δυνατά μέτρα προστασίας, βγήκαν στους δρόμους να καταγγείλουν τις ήδη υπάρχουσες ελλείψεις στο χώρο της παιδείας και να αναδείξουν τον προβληματισμό τους για τα νέα μέτρα που είναι προς ψήφιση. Το σύνθημα που ακούστηκε ηχηρά στις σημερινές συγκεντρώσεις ήταν: «Αγωνιζόμαστε για το σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει».

Από τη συγκέντρωση στην Θεσσαλονίκη (ΥΜΑΘ)

Όπως ανέφεραν οι συγκεντρωμένοι, οι κυβερνώντες εκμεταλλευόμενοι την ανησυχία για την πανδημία και την περιστολή των δικαιωμάτων μας, επιχειρούν να περάσουν στα «βουβά» νομοσχέδια που φορτώνουν και πάλι πάνω μας την κρίση. Πρόκειται για σαρωτικό νομοσχέδιο με τρομερές επιπτώσεις στον χαρακτήρα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, καθώς μεταξύ άλλων: οδηγεί σε εντατικοποίηση με ένα σκληρό σύστημα εξετάσεων, σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις τμημάτων, επιδιώκει συνεργασία με ιδιώτες και δίδακτρα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, σε εργασιακές σχέσεις λάστιχο και στη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης-απόλυσης.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) ,δεκάδες ΕΛΜΕ , η ΟΛΜΕ , η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ν. Αττικής “Ο Βύρων” και Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εξέδωσαν καταγγελίες και στήριξαν τη παρέμβαση ενάντια στο πολυνομοσχέδιο.

Όσον αφορά τον χαρακτήρα των νέων μέτρων που κατατίθενται για διαβούλευση και το βαθμό που θα πλήξουν αυτά την εκπαίδευση: «Είναι οξύμωρο η κυβέρνηση να ζητά τη συναίνεση όλων των Ελλήνων, προκειμένου η Χώρα να ξεφύγει από την πανδημία με τα λιγότερα δυνατά τραύματα και απώλειες, το Υ.ΠΑΙ.Θ. να  χαιρετίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που στήριξαν και στηρίζουν αποτελεσματικά τους μαθητές στην «αχαρτογράφητη» εξ αποστάσεως εκπαίδευση  και την ίδια στιγμή να τους εμπαίζουν επιβάλλοντας μονομερείς αποφάσεις με απαράδεκτο τρόπο καθώς γνωρίζουν ότι οι «έκτακτες συνθήκες» έχουν «παγώσει» δημοκρατικά δικαιώματα  και  τους στερούν το δικαίωμα της συλλογικής αντίδρασης», καταγγέλλει η ΔΟΕ που σχεδιάζει σειρά κινητοποιήσεων μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα απόσυρσης του νομοσχεδίου.

Σχολιάζοντας τα νέα μέτρα που σκοπεύει να περάσει η κυβέρνηση που οδήγησαν στις σημερινές κινητοποιήσεις, η ΑΣΓΜΕ αναφέρει: «Η Κυβέρνηση φέρνει αλλαγές που κάνουν το σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο ανισότιμο, ακόμα πιο εξοντωτικό για τους μαθητές. Σχολείο εξεταστικό κέντρο με τράπεζα θεμάτων, με βάση εισαγωγής στην Ανώτατη, με αποκλεισμό των μαθητών από τη γενική μόρφωση».

Το σχολείο γίνεται όλο και πιο ταξικό, ανταγωνιστικό και σκληρό

Σχολιάζοντας το πολυνομοσχέδιο που κατατίθεται για ψήφιση, η πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Γιάννα Λαθήρα, παρευρισκόμενη στη κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Μακεδονίας Θράκης είπε: «καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αντιδημοκρατική πολιτική για την εκπαιδευτική κοινότητα μεθόδευση του υπουργείου να φέρει εν μέσω πανδημίας το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Με το νομοσχέδιο αυτο χτυπιούνται ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, των ήδη διαλυμένων  σχολείων Το σχολείο γίνεται όλο και πιο ταξικό, ανταγωνιστικό και σκληρό με τα μέτρα που ψηφίζονται καθώς και με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που εντείνει τον ανταγωνισμό στα σχολεία».

«Το συνδικαλιστικό κίνημα, οι εργαζόμενοι και οι διεκδικήσεις μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα. Δεν πρόκειται να μας φιμώσουν. Μένουμε δυνατοί και όχι σιωπηλοί. Μέσα από τα σωματεία μας παλεύουμε για μόρφωση, δουλειά, ζωή με δικαιώματα», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί της Α’ ΕΛΜΕ. Οι κινητοποιήσεις δεν μπαίνουν σε καραντίνα και όπως ακούγεται όλο και πιο έντονα με τις κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν εν καιρώ πανδημίας το προηγούμενο διάστημα από τους εργαζόμενους: « ο λαός μόνο θα σώσει τον λαό».

Όπως καταγγέλλουν, μεταξύ αυτών που προβλέπονται στο νομοσχέδιο είναι:

-Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (εσωτερική και εξωτερική) από το Σεπτέμβριο του 2020 και ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο του 2021. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

-Μετατροπή του Λυκείου και του Γυμνασίου σε εξεταστικό κέντρο και ένταση των ταξικών φραγμών, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης, με την αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων, με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και την ένταση των εξεταστικών φραγμών στο Γυμνάσιο. Παράλληλα, έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.

– Έμφαση στην αριστεία, με αύξηση των πρότυπων σχολείων.

– Αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή ειδικοτήτων στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση (Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή).

– Αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση (έμφαση στις δεξιότητες και όχι στη γνώση)

ΔΕΙΤΕ επίσης σε προηγούμενη δημοσίευση του infolibre, κωδικοποιημένα-αναλυτικά τις σχετικές προβλέψεις του ν/σχ, όπως τις καταγράφει το Σωματείο Μισθωτών Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης [«Να αποσυρθεί άμεσα το πολυνομοσχέδιο-έκτρωμα για την παιδεία»]

Μοιραστείτε το άρθρο